نوشته شده توسط : زهرا حاجیان


پلی یورتان از ترکیب دو ماده شیمیایی پلیمر و یورتان ساخته شده است؛ اگر بخواهیم به زبان ساده تر به تعریف این ماده مهم بپردازیم تا برای تمامی مخاطبان این مطلب، گویا و واضح باشد، می توان گفت که یک ماده پلاستیکی بسیار کاربردی می باشد که به دلیل مزایای زیادی که دارد، جزو محصولات مهم و حیاتی در زندگی امروز انسان ها در تمام دنیا به شمار می رود.این ماده به شکل های مختلف مانند : ابزار پیش ساخته پلی یورتان در ساختمان سازی، در لباس و کفش، بسته بندی مواد غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد.شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی در ساخت صندلی ماشین مخصوص نوزاد هم، پلی یورتان به کار برده شده است.

در واقع شما هر کجا که باشید با نگاهی به اطرافتان، می توانید محصولات مختلفی مانند : مبلمان و تشک و… که از این ماده مهم ساخته شده را مشاهده نمایید! بنابراین ضروری است که با ابزار پلی یورتان بیشتر آشنا شده و بدانیم که چه اثراتی در زندگی امروز و آینده ما، به جا خواهد گذاشت؟ در حوزه ساختمان سازی، نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان به منظور طراحی دکوراسیون داخلی منازل صورت می گیرد و از دیگر مشتقات پلی یورتان در عایق ها، روکش های ضد آب برای لوله ها استفاده فراوانی می گردد. این ماده بی خطر، به دلایل مختلفی از جمله : وزن کم و ماندگاری بالا و استفاده آسان در قیاس با دیگر مصالح ساختمانی مثل : سیمان و چوب و… دارای تقاضای بیشتری در بازار می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، تنوع در طرح های مختلف ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز از جمله نکات مهمی است که آن را به متریالی محبوب، در میان افراد تبدیل کرده است. به عنوان مثال، پانل دیواری فوم پلی یورتان به گونه ای طراحی شده که مانند سنگ و چوب واقعی به نظر بیاید و از این رو از پانل های مصنوعی، به منظور بازسازی خانه ها و ایجاد انواع تزئینات دیوار استفاده می گردد..
پیشنهاد می کنیم مطلب مراحل انجام گچکاری و گچبری را هم مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل تقاضای بالای این پانل های دیواری این است که این متریال در مقایسه با نمونه های واقعی، دارای وزن کمتر بوده و پهنای آن نیز کمتر می باشد. بنابراین برای کسانی که دارای محدودیت فضا در منازلشان هستند، می تواند انتخابی بی نظیر باشد.

آیا پلی یورتان خطرناک است؟
در بخش قبلی به مزیت ها و امتیازهای استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان، نسبت به سایر متریال ها اشاره کردیم؛ اما سوال مهمی که در این میان مطرح می گردد، این است که آیا با وجود کاربرد فراوان این ماده، می تواند تهدیدی برای سلامتی انسان ها به حساب بیاید؟ ما در زندگی روزمره خود همواره به ارزش غذایی محصولات مختلفی که مصرف می کنیم، اهمیت می دهیم و در فروشگاه ها به ارزش غذایی محصول مورد نظر و میزان کالری آن، توجه می نماییم. در واقع دغدغه مهم ما این است که از رفع نیازهای ضروری خود و سلامتی بدنمان، اطمینان حاصل نماییم.

همین موضوع هم در ساخت و ساز ساختمان ها با خرید اینترنتی ابزار پیش ساخته پلی یورتان صدق می کند؛ همواره تلاش می گردد که از تجهیزات با کیفیت و امنیت بالا، استفاده گردد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است این مصالح ساختمانی، ضرری برای سلامتی ما نداشته باشند؛ چرا که هوای اطراف آن را تنفس می نماییم و لازم است که مواد شیمیایی مضر از این متریال ها متصاعد نگردد. در پاسخ به این دغدغه مهم باید بگوییم که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) غیر سمی بودن پلی یورتان را تایید نموده است. پانل های دیواری هم که در بخش قبل به آن اشاره نمودیم، چنانچه در مقابل نور خورشید قرار بگیرند هیچ نوع ماده شیمیایی و یا گازی از خود متصاعد نمی کنند.

بهتر است مطلب ​آشنایی با انواع مختلف گچبری در هنر معماری ایران را هم بخوانید.

اتحادیه تولید کنندگان ایزوسیانات اروپا نیز فوم پلی یورتان را ماده ای بی خطر معرفی کرده است. بنابراین استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان می تواند انتخابی مطمئن و درست برای نیازهای مختلف افراد باشد.
 
 
منبع : ابزار پیش ساخته پلی یورتان دکارت استور


:: برچسب‌ها: ابزار پیش ساخته پلی یورتان , دکارت استور ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان


یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین هنرها در معماری کشورمان ایران، گچبری سقف یا سایر بخش های یک بناست. این زیبایی هنگامی که با هنرهای دیگری مانند آینه کاری یا به کارگیری انواع مصالح همراه شود، چندین برابر شده و سبب ایجاد جذابیتی خیره کننده در بناهای تاریخی می گردد. به طور کلی هنر گچبری پیش ساخته از همان تاریخ اولیه اسلام به منظور تزیین بناهای مختلف، به کار برده می شد که به دلیل احترام به احکام دین اسلام، اغلب به شکل انواع نقش های اسلیمی و ختایی و اجرا شده و پیکره سازی یا همان مجسمه سازی، رواج چندانی نداشت.

به طور کلی گچبری پیش ساخته در هنر معماری ایران، به دلیل فاکتورهایی همچون میزان ضخامت و یا چگونگی اجرای آن دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام، دارای نام های مخصوص به خود می باشند.کلوک بند به نوعی گچبری گفته می شود که در بین بندهای عمودی یک دیوار آجری، از گچ استفاده گردد. به عبارتی دیگر پس از تراشیدن قسمتی از آجر، با استفاده از طرح های مختلفی که از گچ ساخته می شود بین آن را تزیین می نمایند.گفتیم که گچبری پیش ساخته برای دیوار یا سقف و یا سایر بخش های دیگر یک بنا، دارای قدمتی کهن است. هنر کلوک بند گچی نیز از دوره ایلخانان، رواج پیدا کرده است.

در گچبری زبره، به واسطه قرار گرفتن قلم به شکل عمودی و با ایجاد عمق ۲سانتی متری، شاهد خلق نقوشی بی نظیر هستیم؛ از آنجایی که پس از ایجاد برش، اطراف طرح مورد نظر پرداخته نمی شود، به گچبری زبره معروف شده است. همچنین از این هنر در خلق انواع کتیبه نگاری(سنگ نوشته) به شکل هندسی، استفاده می گردد.از نمونه های کتیبه نگاری در کشورمان، می توان کتیبه کوفی در مسجد جامع اصفهان و زیر ایوان مسجد جامع اردستان را نام برد.بنابراین می بینیم که علاوه بر گچبری سقف، این هنر می تواند در حوزه های دیگر نیز منجر به خلق آثاری بی نظیر گردد.

پیشنهاد می کنیم مطلب مدل گچبری سقف پذیرایی به صورت ساده را هم بخوانید.

گچبری در بناهای تاریخی
شاید پیش از این شما هم تصورتان از گچبری، بیشتر گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی یا بخش های مختلف یک خانه یا عمارت بود؛ اما باید بدانیم که این هنر شگفت انگیز، قدمتی طولانی در کشورمان دارد به عنوان مثال، گچبری در مسجد اردهال کاشان یا محراب مسجد ساوه، نمونه هایی از نوع دیگر این هنر به نام گچبری معرق (گچ تراش) هستند؛ در واقع نوعی گچ پیش ساخته است که با رنگ های مختلف ترکیب شده است؛ به تعبیری دیگر، شکل های مختلف گچ که برای هر بخش در نظر گرفته شده را با رنگ های مختلف ترکیب نموده و سپس اقدام به نصب آن می نمایند. پس از این مرحله، با استفاده از دوغاب گچ به منظور تثبیت بیشتر آن، اقدام به پر کردن پشت آن می نمایند.

برهشته کاری یا برجسته کاری، نوع دیگری از گچبری می باشد که همان طور که از نامش پیداست طرح مورد نظر به شکل برجسته، ایجاد و نصب می گردد.در نصب گچبری پیش ساخته سقف نیز کاربرد دارد.از نمونه های قدیمی این نوع گچبری، می توان به محراب مسجد جامع نایین اشاره نمود. بد نیست بدانید که بیشترین برجستگی، در این نوع گچبری وجود دارد؛ به گونه ای که فاصله عمیق ترین نقطه با برجسته ترین نقطه، بیش از ۳سانتی متر می باشد. این هنر به جا مانده از دوره قبل از سلجوقیان می باشد، اما در دوره ایلخانی به آن توجه بیشتری شد و با ظرافت و توجه بیشتری به اجرای آن می پرداختند.

بهتر است مطلب از درزگیرهای پلی یورتانی چه می‌دانید؟ را هم بخوانید.

دیدیم که هنر گچبری از قدیم در بناهای مختلف کشورمان وجود داشته و همواره عده ای با روش های مختلف سعی در اجرای آن به شکلی بهتر از دوره های قبل داشته اند. امروزه برای انوع گچبری پیش ساخته سقف یا دیوارها هم از گچ، استفاده می گردد. علت کاربرد زیاد گچ در آثار به جا مانده از قدیم، ابتدا فراوانی و دسترسی راحت و سپس استفاده آسان و بدون دردسر از آن می باشد.
 
منبع : گچبری پیش ساخته دکارت استور


:: برچسب‌ها: گچبری پیش ساخته , دکارت استور ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان


پس از آنکه ابزار پلی یورتان و مشتقات آن در سال ۱۹۴۰ تولید شد به‌تدریج با استقبال فراوانی رو به رو گردید؛ همچنین سعی شد که از پلی اترها در تولید و ساخت فوم پلی یورتان استفاده گردد که در نهایت انواع عایق حرارتی و برودتی، روی کار آمد و مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفت.علاوه براین فوم پلی یورتان با دارا بودن ساختار کامپوزیتی، که دارای سلول‌های هم اندازه و بسته هوا می‌باشد ضریب هدایت پایینی ایجاد می‌کند که چنانچه این سلول‌های بسته، کوچک تر و دارای اندازه‌ای یکنواخت تر باشد عایق پلی یورتان دارای کارایی بهتر بوده و مرغوب تر می‌باشد.

از مواد پلی یورتانی و ابزار پلی یورتان تهران در موارد مختلفی استفاده می‌گردد که برای اجرای آن روش هایی، مانند اسپری کردن یا پاشش و تزریق و ریختن به کار برده می‌شود که زمان بندی هر کدام متفاوت بوده، بسته به کاربردی که دارد مانند عایق کاری یا تولید یک محصول جدید یا... تعیین می‌گردد؛ اما به طور کلی، مدت زمانی که در روش پاشش مورد نیاز است از روش‌های تزریق و ریختن کمتر بوده و سریع تر انجام می‌گیرد؛ فوم پلی یورتان به دو شکل اسپری دار و گان خور به بازار عرضه شده است که از فوم گان، برای پاشش فوم پلی یورتان گان خور استفاده می‌گردد.

یکی از پرکاربردترین موادی که در صنعت‌های مختلف از آن استفاده می‌گردد پلی یورتان می‌باشد که علاوه بر اینکه، از این ماده مهم به شکل ابزار پلی یورتان در صنعت ساختمان‌سازی بهره‌برداری می‌شود به شکل دو نوع محصول مهم، فوم نرم و فوم سخت نیز در بازار وجود دارد
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه دکارت استور در ارتباط باشید.

از فوم نرم بیشتر در تولید مبلمان و از فوم سخت هم، در صنعت ساختمان‌سازی به عنوان عایق سقف و دیوار استفاده می‌گردد و در واقع این ماده شگفت‌انگیز، از طرفی دارای خاصیت الاستیکی مثل لاستیک بوده و از طرفی هم دارای مقاومت و استحکامی همچون فلز می‌باشد، که در نهایت آن را به پرکاربردترین متریال در صنعت تبدیل می‌نماید.

اگر دکوراسیون زیبا و گچبری پیش ساخته شیکی برای اتاق پذیرایی خانه ی خود داشته باشید، بی‌شک بر روی دکوراسیون کل خانه تاثیر گذاشته‌اید و آن را زیبا تر و شکیل تر کرده اید.

انواع درزگیر پلی یورتان
علاوه بر اینکه نصب ابزار پلی یورتان ساده بوده و دارای موارد استفاده متعدد می‌باشد درزگیر پلی یورتان نیز به دو صورت فوم پلی یورتان، همچنین ماستیک پلی یورتان در بازار وجود دارد که فوم پلی یورتان یکی از پرکاربردترین‌ها به شمار می‌رود؛ کاربرد آن این گونه است که در فصل سرما برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا هوای سرد بیرون، می‌توان بین درب ورودی و دیوار و یا پنجره‌ها آن را چسباند و به عنوان درزگیر از آن استفاده نمود؛ علاوه بر این با پاشش فوم پلی یورتان روی رابیتس در هنگام ساخت خانه‌ها هم به عنوان عایق عمل کرده، هم مقاومت سازه مورد نظر را در برابر آتش سوزی بالا برده و از خطرات حاصل از آن جلوگیری می‌نماید.

نوع دیگری از چسب درزگیر که در بازار عرضه شده است ماستیک پلی یورتان می‌باشد که مقاومت بالای آن، در مقابل انواع ضربه‌ها و ارتعاشات سبب شده تا برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و در عین حال، بتوانید از بابت قدرت چسبندگی بالایی که دارد اطمینان حاصل نمایید بنابراین می‌بینیم که ابزار پلی یورتان تنها یک کاربرد، از صدها کاربرد مهم این ماده در صنعت‌های مختلف در جهان است البته امروزه برای درزگیری علاوه بر ماستیک پلی یورتان، از درزگیر سیلیکون (چسب آکواریوم) نیز استفاده می‌گردد که هر دو دارای بهترین کارایی در این زمینه هستند.

بهتر است مطلب ​آیا پلی یورتان تهدیدی برای سلامتی به حساب می آید؟ را هم بخوانید.

تفاوت مهم این دو این است که ماستیک پلی یورتان ارگانیک بوده و دارای ماندگاری کمتری در قیاس با چسب سیلیکون غیرارگانیک، می‌باشد بنابراین علاوه بر ابزار پلی یورتان ماستیک پلی یورتان نیز در صنعت ساختمان مانند تعمیر و بازسازی دیوار بنا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
منبع : ابزار پلی یورتان دکارت استور


:: برچسب‌ها: ابزار پلی یورتان , دکارت استور ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان



زیاد شدن اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از زیاد شدن تولید انرژی، موجب شده است که روز به روز بیشتر به بهره وری انرژی فکر کرد و در راستای آن اقدام کرد. یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی در ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد. می توان با عایق کاری حرارتی دیواره های خارجی ساختمان ها از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

از پیامدهای نصب و قیمت عایق الاستومری نامناسب چه می دانید؟

در ادامه این مطلب نتایج یک تحقیق درباره افزایش بهره وری انرژی را در ساختمان ها را به همراه آنالیز حرکت نقطه انجماد در سازه دیوار خارجی ساختمان در صورتی که این سطح خارجی عایق کاری شده است را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.اغلب متخصصان در ساختمان ها به خاطر کم شدن مصرف سوخت های معمول و تولید نشدن گاز های گلخانه ای مخرب، اقدام به تهیه عایق از مراکز تولید عایق الاستومری می نمایند.
مسائل زیست محیطی موجود در دنیا به تحقیقات عمیقی درباره بهروری انرژی و ذخیره آن، احتیاج دارد. موسسات اتحادیه اروپا که در خصوص انرژی فعالیت دارند، به شدت افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کم شدن گاز های گلخانه ای را توصیه می کنند.

بهتر است بدانید که در اتحادیه اروپا، چهل درصد از کل مصارف انرژی به ساختمان ها مربوط می شود و این ناشی از آلایندگی های تقریبا بالای آنها و نقش آنها در صدمه رساندن به عوامل زیست محیطی را نشان می دهد.


اعضای اتحادیه اروپا طبق بسته ی انتشار شده توسط “کمیسیون اروپایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای” وظیفه دارند تا سال های آینده بهره وری انرژی را بیشتر کنند و تولید گاز های گلخانه ی مخرب را تا 20 درصد کاهش دهند.

بنابراین با این وجود ساختمان ها جزو مواردی هستند که انرژی را به مقدار زیادی مصرف می کنند. یکی از روش های جلوگیری به هدر رفتن انرژی توسط ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نصب عایق الاستومری را هم مطالعه بفرمایید.

مشاهده
مورد اصلی تاثیر گذار بر مصرف انرژی در ساختار مصرفی در ساختمان ها، رفتار حرارتی پوسته های ساختمان می باشد. به همین خاطر، دیوار های عایق شده با عایق الاستومری، این امکان را دارند مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان را کم کنند.

روش موثر در کاهش مصرف انرژی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی چند ساختمان در رومانی که دارای مصرف انرژی بیش از حد بوده اند و همین طور میزان آسایش در آنها بسیار پایین بود. متوجه شدند که این ساختمان ها از نظر وضعیت حرارتی بسیار ضعیف هستند و باید مباحث صرفه جویی در ممصرف انرژی را رعایت کنند. زیرا این ساختمان ها در دهه های 1950 تا 1990 ساخته شده اند و ساختاری قدیمی و سنتی دارند.
در عصر امروز در رومانی، به دلیل کاهش مصر ف انرژی و کاهش تولید گاز های گلخانه ای متوجه شده اند که ساختتمان ها را باید بهره وری حرارتی کنند و این کار با عایق کاری توسط عایق الاستومری ممکن است.

طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده اند که هر یک واحد در رومانی تقریبا دو برابر یک واحد آپارتمان در دیگر نقاط کشور اروپا انرژی مصرف می کنند که این موضوع می تواند موجب افزایش هزینه ها شود.

یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از طریق عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق می باشد.

بهتر است مطلب ​از پیامدهای نصب و قیمت عایق الاستومری نامناسب چه می دانید؟ را هم مطالعه نمایید.

به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوار ها، علاوه بر اینکه وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری نیز به ساختمان ها می دهد. از دیگر مزایای عایق کاری با عایق الاستومری در سطح خارجی ساختمان این است که از رطوبت و کپک زدگی جلوگیری می کند و نیاز به نگهداری و تعمیرات نیز کاهش می یابد.
 
منبع : عایق الاستومری پافلکس


:: برچسب‌ها: عایق الاستومری , پافلکس ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان



همه ما می دانیم که امروزه عایق کاری ساختمان ها و تاسیسات با عایق الاستومری از اهمیت بالایی برخوردار بوده، مزایای زیادی دارد در صورتی که در ساختار خانه ای که در آن زندگی می کنید از عایق حرارتی بی کیفیت، استفاده شده باشد.


علاوه بر آسیبی که به بافت منزل شما وارد می کند برای تعمیر آن نیز، دچار دردسر و هزینه های زیادی خواهید شد بنابراین استفاده از تجارب متخصصان حرفه ای در این زمینه که از عایق هایی مانند : پشم سنگ و عایق الاستومری و ... استفاده می نمایند بسیار کمک کننده خواهد بود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، همچنین با خرید اینترنتی عایق الاستومری سبب کاهش هزینه های شما و در نهایت افزایش ارزش بنای مورد نظر می گردد.

از پیامدهای نصب و قیمت عایق الاستومری نامناسب چه می دانید؟

بر اساس مطالعات انجام شده 75 درصد از ساختمان ها در سراسر دنیا دارای عایق حرارتی فرسوده و نا مناسب هستند، که در این میان ساختمان هایی نیز وجود دارند که حتی عمری کمتر از 30 سال دارند! در کشور ما نیز متاسفانه، اکثر ساختمان ها دارای عایق حرارتی نامناسب بوده و به عایق کاری و استفاده از عایق الاستومری در ساخت وساز ها، اهمیت چندانی داده نمی شود! در ادامه به نشانه هایی که بیانگر این موضوع است که منزل شما دارای عایق حرارتی مناسب نمی باشد، اشاره می نماییم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای درخواست سفارش می توانید با قسمت تماس با ما پافلکس ارتباط برقرار نمایید.

اولین نشانه برای اطمینان از وجود عایق حرارتی نامناسب برای منزل شما این است که شما هر روز به دنبال نوسانات دمایی، مانند گرما و سرما مجبور می شوید که سیستم حرارتی منزلتان را دائما تنظیم کرده تا خانه را در وضعیت دمایی مطلوب، نگه دارید! باید بدانید که عایق الاستومری و یا هر عایق حرارتی مناسب دیگر در وهله اول میزان ورود سرما و خروج گرما، از منزل را کاهش داده به این ترتیب در زمستان منزل را گرم و در تابستان نیز خانه را خنک نگه می دارد؛ پس این نکته را به عنوان نشانه وجود عایق حرارتی نامناسب در نظر داشته باشید.



در ادامه بیشتر به پیامدهای نصب عایق الاستومری نامناسب می پردازیم.

دیگر نشانه های وجود عایق حرارتی نامناسب

اگر مصرف انرژی و هزینه هایی که از بابت آن متقبل می شوید در منزل شما بالاست ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد؛ مانند نبود پنجره های دو جداره و ... اما اگر بخواهیم به اصلی ترین علت آن اشاره نماییم نبود عایق کاری اصولی، یا عدم استفاده از عایق الاستومری و یا سایر عایق های باکیفیت می باشد که به دلیل این مشکلات، حرارت و گرمایی که به واسطه سیستم گرمایشی در منزلتان ایجاد می گردد از راه دیوار و سقف و درب، خارج شده و در نهایت شما را وادار به استفاده بیشتر از سیستم گرمایشی و سرمایشی در خانه می نماید!


در صورتی که در منزل خود از وجود حشراتی موذی مثل سوسک و موش و ... ناراحت و شاکی هستید، باید بگوییم که یک علت مهم آن نبود عایق حرارتی مناسب در بافت خانه شماست چرا که با وجود عایق مناسب، مانند عایق الاستومری تمامی شکاف های سقف و دیوار پوشش داده شده و دیگر امکان ورود حشرات موذی وجود نخواهد داشت؛ این امر سبب می شود تا دیگر این موجودات با ایجاد سوراخ در انباری و یا قسمت های دیگر خانه، باعث خروج هوا از منزل نشوند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی خانه ای تمیز و عاری از آلودگی، داشته باشید.

بهتر است مطلب افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها با عایق کاری را هم بخوانید.

یکی دیگر از نشانه های نبود عایق حرارتی مناسب این است که در خانه شاهد نم و کپک روی دیوار و یا سقف، هستید البته دقت کنید که استفاده از عایق پشم سنگ معدنی نیز در این مواقع کمک زیادی به رفع این مشکل، نخواهد کرد چرا که در قیاس با سایر عایق های حرارتی دارای مقاومت کمتری در برابر رطوبت است بنابراین استفاده از عایق الاستومری، بنا به تجربه و مهارت متخصصان می تواند گزینه مناسبی باشد لازم به ذکر است که در صورت وجود کپک زدگی و نم، در قسمت های مختلف منزلتان حتما به رفع آن اقدام نمایید چرا که این آلودگی و محیط ناسالم در نهایت، سلامتی شما را تهدید می نماید و سبب بیماری می گردد.
 
منبع: عایق الاستومری پافلکس


:: برچسب‌ها: عایق الاستومری , پافلکس ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

 

همه ما می دانیم که امروزه عایق کاری ساختمان ها و تاسیسات با عایق الاستومری از اهمیت بالایی برخوردار بوده، مزایای زیادی دارد در صورتی که در ساختار خانه ای که در آن زندگی می کنید از عایق حرارتی بی کیفیت، استفاده شده باشد.

 

علاوه بر آسیبی که به بافت منزل شما وارد می کند برای تعمیر آن نیز، دچار دردسر و هزینه های زیادی خواهید شد بنابراین استفاده از تجارب متخصصان حرفه ای در این زمینه که از عایق هایی مانند : پشم سنگ و عایق الاستومری و ... استفاده می نمایند بسیار کمک کننده خواهد بود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، همچنین با خرید مناسب قیمت عایق الاستومری سبب کاهش هزینه های شما و در نهایت افزایش ارزش بنای مورد نظر می گردد.

 

بر اساس مطالعات انجام شده 75 درصد از ساختمان ها در سراسر دنیا دارای عایق حرارتی فرسوده و نا مناسب هستند، که در این میان ساختمان هایی نیز وجود دارند که حتی عمری کمتر از 30 سال دارند! در کشور ما نیز متاسفانه، اکثر ساختمان ها دارای عایق حرارتی نامناسب بوده و به عایق کاری و استفاده از عایق الاستومری در ساخت وساز ها، اهمیت چندانی داده نمی شود! در ادامه به نشانه هایی که بیانگر این موضوع است که منزل شما دارای عایق حرارتی مناسب نمی باشد، اشاره می نماییم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

اولین نشانه برای اطمینان از وجود عایق حرارتی نامناسب برای منزل شما این است که شما هر روز به دنبال نوسانات دمایی، مانند گرما و سرما مجبور می شوید که سیستم حرارتی منزلتان را دائما تنظیم کرده تا خانه را در وضعیت دمایی مطلوب، نگه دارید! باید بدانید که عایق الاستومری و یا هر عایق حرارتی مناسب دیگر در وهله اول میزان ورود سرما و خروج گرما، از منزل را کاهش داده به این ترتیب در زمستان منزل را گرم و در تابستان نیز خانه را خنک نگه می دارد؛ پس این نکته را به عنوان نشانه وجود عایق حرارتی نامناسب در نظر داشته باشید.

 

 

دیگر نشانه های وجود عایق حرارتی نامناسب

اگر مصرف انرژی و هزینه هایی که از بابت آن متقبل می شوید در منزل شما بالاست ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد؛ مانند نبود پنجره های دو جداره و ... اما اگر بخواهیم به اصلی ترین علت آن اشاره نماییم نبود عایق کاری اصولی، یا عدم استفاده از عایق الاستومری و یا سایر عایق های باکیفیت می باشد که به دلیل این مشکلات، حرارت و گرمایی که به واسطه سیستم گرمایشی در منزلتان ایجاد می گردد از راه دیوار و سقف و درب، خارج شده و در نهایت شما را وادار به استفاده بیشتر از سیستم گرمایشی و سرمایشی در خانه می نماید!

 

در صورتی که در منزل خود از وجود حشراتی موذی مثل سوسک و موش و ... ناراحت و شاکی هستید، باید بگوییم که یک علت مهم آن نبود عایق حرارتی مناسب در بافت خانه شماست چرا که با وجود عایق مناسب، مانند عایق الاستومری تمامی شکاف های سقف و دیوار پوشش داده شده و دیگر امکان ورود حشرات موذی وجود نخواهد داشت؛ این امر سبب می شود تا دیگر این موجودات با ایجاد سوراخ در انباری و یا قسمت های دیگر خانه، باعث خروج هوا از منزل نشوند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی خانه ای تمیز و عاری از آلودگی، داشته باشید.

 

یکی دیگر از نشانه های نبود عایق حرارتی مناسب این است که در خانه شاهد نم و کپک روی دیوار و یا سقف، هستید البته دقت کنید که استفاده از عایق پشم سنگ معدنی نیز در این مواقع کمک زیادی به رفع این مشکل، نخواهد کرد چرا که در قیاس با سایر عایق های حرارتی دارای مقاومت کمتری در برابر رطوبت است بنابراین استفاده از عایق الاستومری، بنا به تجربه و مهارت متخصصان می تواند گزینه مناسبی باشد لازم به ذکر است که در صورت وجود کپک زدگی و نم، در قسمت های مختلف منزلتان حتما به رفع آن اقدام نمایید چرا که این آلودگی و محیط ناسالم در نهایت، سلامتی شما را تهدید می نماید و سبب بیماری می گردد.

برای درخواست سفارش میتوانید با قسمت تماس با ما پافلکس ارتباط برقرار نمایید.

 

 

افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها با عایق کاری

زیاد شدن اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از زیاد شدن تولید انرژی، موجب شده است که روز به روز بیشتر به بهره وری انرژی فکر کرد و در راستای آن اقدام کرد. یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی در ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد. می توان با عایق کاری حرارتی دیواره های خارجی ساختمان ها از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

 

 

در ادامه این مطلب نتیاج یک تحقیق درباره افزایش بهره وری انرژی را در ساختمان ها را به همراه آنالیز حرکت نقطه انجماد در سازه دیوار خارجی ساختمان در صورتی که این سطح خارجی عایق کاری شده است را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

مسائل زیست محیطی موجود در دنیا به تحقیقات عمیقی درباره بهروره انرژی و ذخیره آن، احتیاج دارد. در ساختمان ها به خاطر کم شدن مصرف سوخت های معمول و تولید نشدن گاز های گلخانه ای مخرب، از عایق الاستومری برای عایقکاری استفاده می کنند. موسسات اتحادیه اروپا که در خصوص انرژی فعالیتت دارند، به شدت افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کم شدن گاز های گلخانه ای را توصیه می کنند.

بهتر است بدانید که در اتحادیه اروپا، چهل درصد از کل مصارف انرژی به ساختمان ها مربوط می شود و این ناشی از آلایندگی های تقریبا بالای آنها و نقش آنها در صدمه رساندن به عوامل زیست محیطی را نشان می دهد.

 

اعضای اتحادیه اروپا طبق بسته ی انتشار شده توسط “کمیسیون اروپایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای” وظیفه دارند تا سال های آینده بهره وری انرژی را بیشتر کنند و تولید گاز های گلخانه ی مخرب را تا 20 درصد کاهش دهند.

 

بنابراین با این وجود ساختمان ها جزو مواردی هستند که انرژی را به مقدار زیادی مصرف می کنند. یکی از روش های جلوگیری به هدر رفتن انرژی توسط ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد.

 

مورد اصلی تاثیر گذار بر مصرف انرژی در ساختار مصرفی در ساختمان ها، رفتار حرارتی پوسته های ساختمان می باشد. به همین خاطر، دیوار های عایق شده با عایق الاستومری، این امکان را دارند مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان را کم کنند.

 

روش موثر در کاهش مصرف انرژی

 

طبق تحقیقات انجام شده بر روی چند ساختمان در رومانی که دارای مصرف انرژی بیش از حد بوده اند و همین طور میزان آسایش در آنها بسیار پایین بود. متوجه شدند که این ساختمان ها از نظر وضعیت حرارتی بسیار ضعیف هستند و باید مباحث صرفه جویی در ممصرف انرژی را رعایت کنند. زیرا این ساختمان ها در دهه های 1950 تا 1990 ساخته شده اند و ساختاری قدیمی و سنتی دارند.

 

در عصر امروز در رومانی، به دلیل کاهش مصر ف انرژی و کاهش تولید گاز های گلخانه ای متوجه شده اند که ساختتمان ها را باید بهره وری حرارتی کنند و این کار با عایق کاری توسط عاسق الاستومری ممکن است.

 

طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده اند که هر یک واحد در رومانی تقریبا دو برابر یک واحد آپارتمان در دیگر نقاط کشور اروپا انرژی مصرف می کنند که این موضوع می تواند موجب افزایش هزینه ها شود.

 

یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از طریق عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق می باشد. به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوار ها، علاوه بر اینکه وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری نیز به ساختمان ها می دهد. از دیگر مزایای عایق کاری با عایق الاستومری در سطح خارجی ساختمان این است که از رطوبت و کپک زدگی جلوگیری می کند و نیاز به نگهداری و تعمیرات نیز کاهش می یابد.

 

منبع: عایق الاستومری نواندیش



:: برچسب‌ها: عایق الاستومری , پافلکس ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

 

به کمک عایق الاستومری صوتی خودرو که در سقف یا در و بدنه ماشین قرار کمی گیرد، صداهای مزاحم اطراف کمتر شده و همچنین کیفیت صدای سیستم صوتی ماشین نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش برنا، برای اینکه رانندگی در اتومبیل شخصیتان به تجربه ای خسته کننده و یکنواخت برای شما مبدل نشود، راه های زیادی وجود دارد مثل در نظر گرفتن یک سیستم صوتی استریوی مناسب یا زیباسازی فضای داخل ماشین و غیره.

اما گاهی به دلیل سر و صداهای زیادی که در اطراف وجود دارد، مانند شلوغی جاده یا صدای بلند باد و موتور ممکن است کلافه شوید و نتوانید به راحتی با شخصی که در کنار شما نشسته صحبت کنید؛ در این گونه مواقع بهترین راهکار، استفاده از عایق الاستومری صوتی برای خودرو است.

به کمک عایق الاستومری صوتی خودرو که در سقف یا در و بدنه ماشین قرار کمی گیرد، صداهای مزاحم اطراف کمتر شده و همچنین کیفیت صدای سیستم صوتی ماشین نیز افزایش پیدا می کند.

از مهمترین مزیت های عایق الاستومری صوتی برای خودرو می توان به کاهش چشمگیر صداهای محیط اطراف مانند جاده و وزش باد تا 50 درصد، نصب راحت و همچنین استفاده از آن در سراسر کابین خودرو اشاره نمود.

به دلیل اینکه در تولید عایق الاستومری صوتی از به روز ترین فناوری ها و امکانات بهره گرفته شده است، این محصول امروزه جایگزین عایق های قدیمی مانند پشم شیشه، پشم سنگ و یونولیت گردیده است.

مهمترین بخشی که در یک بنا، عایق کاری صوتی می گردد دیوار آن است. عایق الاستومری صوتی در دو نوع ساده و موج دار در بازار عرضه شده است.

یکی از نکات مهم که در نصب عایق الاستومری صوتی موجدار باید به آن توجه داشت قرار دادن قسمت موج دارعایق در برابر منبع تولید صدا می باشد تا بدین وسیله، جذب صدای اضافی به خوبی صورت بگیرد.

از دیگرعوامل تاثیرگذار در حذف صدای اضافی، افزایش ضخامت عایق الاستومری صوتی می باشد که این عامل نیز مانند فاکتوردانسیته بالاتر، سبب کاهش صدا می گردد.

 

منظور از عایق های سلول باز و سلول بسته چیست؟
همان طور که از نامش پیداست، ساختار سلولی این نوع عایق باز بوده و با نفوذ فرکانس های صوتی و تبدیل انرژی مکانیکی صوتی به گرمایی، سبب کاهش بازگشت صدا یا ریورب((Reverb و افزایش کیفیت می گردند.از دیگر کاربرد های عایق سلول باز این است که به همراه عایق صوتی سلول بسته، در نهایت سبب کارایی هر چه بیشترعایق صوتی می گردد.

یکی ازمهمترین نوع عایق سلول باز، فوم پلی یورتان می باشد که در دو نوع ساده و تخم مرغی برای خودرو تولید شده است.از فوم شانه تخم مرغی به منظور حذف بازگشت صدا و بهبود کیفیت سیستم صوتی در قسمت درها و صندوق عقب خودرو استفاده می گردد.همچنین برای اینکه یک عایق صوتی بی نظیر برای خودرو داشته باشیم بهتراست فوم تخم مرغی را با فوم سلول بسته مانند الاستومری و پلی اتیلن ترکیب نموده و مورد استفاده قرار دهیم.

از دیگرعایق های سلول باز خودرو، نمد ریسایکل یا نمد خودرویی نیز می باشد که تولید شده از الیاف بازیافتی بوده و سبب کاهش صداهای اضافی می گردد.

از مهمترین عایق های سلول بسته، می توان به عایق الاستومری اشاره نمود که همان طور که به آن اشاره کردیم در صورت استفاده این نوع عایق در کنارعایق سلول باز، شاهد بیشترین کارایی در کاهش صداهای مزاحم خواهیم بود.

در پایان نیز لازم است به این نکته مهم اشاره نماییم که در هنگام استفاده از این فوم ها در خودرو، به کار بردن فوم هایی مانند ابر پلی یورتان یا پلی اتیلن که قابلیت اشتعال دارند در مکان هایی مانند اگزوز یا نزدیک موتور بسیار خطرناک بوده و نباید استفاده شوند.

علاوه بر این، قرار گرفتن عایق صوتی و فوم ها در نزدیکی قطعات مکانیکی سبب ایجاد مشکل و اختلال در کارکرد آن ها می گردد.بنابراین ضروری است که در هنگام عایق سازی صوتی خودرو به این نکات توجه ویژه ای شود تا ایمنی خودرو تضمین گردد.

برای تهیه عایق الاستومری به تماس با ما پافلکس مراجعه کنید.

عایق الاستومری چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟


همان طور که می دانید، عایق ها از جمله محصولاتی هستند که به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و جذب رطوبت در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.در این مقاله سعی شده تا با شرح کاربرد های عایق الاستومری در صنایع مختلف، شما را با مزیت های استفاده از این محصول آشنا نماییم.پس با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش عایق الاستومری:
به تدریج با رشد جمعیت و پیشرفت تکنولوژی، گرم شدن کره زمین مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. بنابراین کارشناسان به فکر راه چاره ای برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی افتادند.به همین منظور، یکی از راهکارهای موثر مانند ساخت عایق رطوبتی در دستور کار قرار گرفت.

عایق الاستومری که امروزه در صنعت ساختمان سازی رواج یافته در بخش های مختلفی از جمله لوله ها و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع عایق الاستومری:
1-رولی

این عایق ساختار سلول بسته دارد و بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمان است.در قیاس با پشم شیشه، دارای نصب راحت تر بوده و در اندازه و ضخامت های مختلف طراحی گردیده است.

از جمله مزیت های مهم این نوع عایق الاستومری مقاومت و دوام بالای آن می باشد.دارای انواع رولی ساده، پشت چسب دار، روکش آلومینیوم، پشت چسب دار با روکش آلومینیوم و با روکش پروتکت بلک نیز می باشد.

2- لوله ای

همان طور که از نامش پیداست، به منظور پوشش لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد تا مانع یخ زدگی آن در فصل سرما شود و همچنین در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت، از لوله ها در برابر زنگ زدگی و خورگی محافظت می نماید.

انواع مختلف این عایق نیز، لوله ای ساده، با روکش آلومینیوم و با روکش پروتکت بلک و سیلور می باشد.انواع ساده آن برای عایق کاری فضای داخلی و از انواع روکش دار نیز برای فضاهایی که باز هستند استفاده می شود.

 

کاربرد انواع عایق الاستومری رولی
-عایق ساده

برای لوله هایی که دارای قطر زیادی هستند کاربرد دارد و همچنین بیشتر برای فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

-عایق ساده پشت چسب دار

این نوع عایق به علت نصب ساده ای که دارد، برای پروژه هایی که باید به زودی اجرایی شده و تکمیل گردند کاربرد زیادی دارد و به صرفه می باشد.

-عایق رولی با روکش آلومینیوم

وجود روکش آلومنیومی در این نوع عایق سبب مقاومت بالای آن در برابر ضربه و شرایط نامساعد جوی گردیده است.

-عایق رولی روکش آلومینیوم پشت چسبدار

همان طور که از نامش پیداست به دلیل وجود چسب در پشت این نوع عایق الاستومری، سرعت انجام کار بالاتر رفته و کاربرد آن نیز برای مکان هایی که در مقابل تابش نور مستقیم خورشید و یا در معرض آسیب شدید هستند می باشد.

-عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک:

از کاربردهای مهم این نوع عایق الاستومری می توان به استفاده از آن در سیستم تهویه و همچنین به فضاهایی که در معرض آلودگی زیادی قرار دارند اشاره نمود.

کاربرد انواع عایق الاستومری لوله ای
-لوله ای ساده

این نوع عایق الاستومری سبب محافظت سطح مورد نظر در مقابل قارچ و کندانس می شود. کاربرد آن در صنعت نیز به این صورت است که در فضاهای تجاری و مسکونی مانع اتلاف انرژی می گردد.

-عایق لوله ای با روکش آلومینیوم

به منظور محافظت از خطوط انتقال گاز که در برابر تابش مستقیم آفتاب قرار دارند از این نوع عایق استفاده می گردد.

-عایق لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور

در فضاهای داخل تاسیسات که لوله کشی سیستم سرمایش و گرمایش قرار دارند، به دلیل هدر رفت بالای انرژی، این نوع عایق الاستومری کاربرد زیادی دارد. بنابراین این نوع عایق برای استفاده در سطوحی که آسیب پذیری بالایی در برابر رطوبت و ضربه دارند، پیشنهاد می شود.

 

منبع : عایق الاستومری برنانیوز



:: برچسب‌ها: عایق الاستومری , پافلکس ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()