نوشته شده توسط : زهرا حاجیان
  1.      



    بصورت کلی به لوله هایی که لایه ی خارجی آن دارای برآمدگی و فرورفتگی موجی متناوب باشد, لوله های کاروگیت گفته می شود. این لوله ها می تواند فلزی و یا پلاستیکی (مانند پلی اتیلن و PVC) باشند. شکل خارجی این نوع لوله ها باعث افزایش انعطاف پذیری آنها می گردد. افزایش استحکام لوله با وجود مواد اولیه مصرفی کم و در نتیجه
    قیمت لوله کاروگیت پایین ازمشخصات اصلی این لوله هامی باشد. لوله کاروگیت پلی اتیلن معمولٲ دارای یک لایه ی داخلی و یک لایه ی خارجی می باشدکه اصطلاحٲ به لایه ی خارجی پروفیل لوله گفته می شود. در مقابل لایه خارجی کاملا صاف بوده تا سیال بتواند با سرعت بیشتری درون لوله حرکت نماید. باتغییر ارتفاع, شکل و ضخامت و یا فواصل پروفیل امکان تغییردرمقاومت این لوله ها دربرابر فشار خارجی وجوددارد. لایه ی داخلی نقش زیادی درافزایش یا کاهش مقاومت نداشته وصرفا باعث می گردد مایع درون با دبی وسرعت بالاتری درجریان باشد. درلوله های پلی اتیلن کاروگیت امکان تولید لایه های داخلی وخارجی بارنگ های مختلف وجوددارد. این رنگ ها باتوجه به مستربچ اضافه شده درحین تولید که معمولا کمتر از ۳ درصد مواد اولیه را تشکیل می دهد تغییرمی کند. معمولا رنگ خارجی این لوله ها مشکی بوده که مقاوت بالاتری نسبت به UV دارند ونیازی به اضافه نمودن Anti-UV ندارند. لایه ی داخلی در لوله های سایز پایین روشن انتخاب می گردد تا درصورت وجود سوراخ یا خراش ازداخل به راحتی قابل تشخیص باشد. درکشور ما معمولا رنگ داخل زردرنگ می باشد. همانطورکه درقسمت بالاگفته شد یکی ازخواص فیزیکی این نوع لوله ها انعطاف پذیری بالای لوله ها می باشدکه باعث می گردد فشار خارجی بالایی راتحمل کند.درصورتی که فشردگی (Compaction) اطراف لوله پس ازنصب و اجرای لوله گذاری بالاباشد, قسمت اعظم این فشار به خاک اطراف انتقال داده خواهدشد و خود لوله فشار کمتری را تحمل خواهدنمود.این درحالی است که درلوله های بتنی فشار خارجی به صورت کلی روی خود لوله بوده وخاک جانبی هیچ نقشی درتحمل فشار نداشته. بنابرین درشرایط یکسان لوله های بتنی میبایست با مقاومت بالاتری نسبت به لوله های پلی اتیلن دوجداره تولیدگردند. اتصال قیمت لوله کاروگیت به شرح زیرمی باشد: ۱- کوپلر و واشر دراین نوع از اتصال یک واشر در آخرین فرورفتگی لوله ی اول و واشر دیگر در اولین فرورفتگی لوله ی دوم گذاشته شده سپس لوله ها را از دوطرف داخل کوپلر می نمایند. ازعمده خصوصیات این اتصال می توان به تغییر اسان درطول هر دو لوله درحین نصب اشاره نمود. ۲- ساکت و واشر دراین نوع اتصال در هر یک از انتهای لوله ها مادگی وجودداشته وپس ازقراردادن واشر در آخرین برآمدگی, لوله ی بعدی را داخل قسمت ساکت لوله ی اول می نمایند از عمده خصوصیات این نوع اتصال به سرعت بالا در نصب می توان اشاره نمود.منبع:قیمت لوله کاروگیت
     


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

   




قبلا فقط باید بتن یا فولاد انتخاب می کردیم. اما امروزه مخازن سپتیک پلی اتیلن در دسترس هستند و مزایای متعددی برای هر دو نصب کننده و صاحب خانه یا مالک دارند.


مزیت ۱#


شما دیگر آنگونه که برای مخازن سپتیک بتونی احتیاج به حفاری بزرگی داشتید، برای مخزن سپتیک پلی اتیلن نخواهید داشت. مخزن سپتیک پلی اتیلن هنگامی که در زمین نصب می شود کامل می شود. بتن به یک کلاهک نصب شده نیاز دارد و آن به این دلیل است که اطراف لبه های بیرونی به خوبی مهر و موم شده باشد. سوراخ برای مخزن سپتیک بتنی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا برای استفاده ی ملات توسط افراد آماده باشد، همچنین دیواره های بتنی ضخیم تر و پایین تر را نیز دربرگیرد.


مزیت ۲#


از آنجا که مخزن سپتیک پلی اتیلن متخلخل نیست، ریشه های درخت از طریق دیواره ها و داخل مخزن وارد نمی شوند. مخازن سپتیک پلی اتیلن کاملا نسبت به آسیب ریشه درخت در امان نیستند، اما شانس چنین آسیب هایی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


مزیت ۳#


مخازن سپتیک پلی اتیلن کاربرد بسیار آسانی دارند، همچنین برای نصب ارزان تر هستند. ۱۰۰۰ گالن مخزن سپتیک پلی اتیلن وزنی بین ۳۵۰ تا۴۰۰ پوند دارد. همه ی این ها را می توان با یک وانت باربری جابجا کرد. بیل مکانیکی می تواند به راحتی مخزن سپتیک پلی اتیلن را برداشته و یک نفر می تواند آن را در جای مناسبش قرار دهد. انتقال و نصب یک مخزن سپتیک بتنی ۱۰۰۰ گالنی نیاز به تجهیزات سنگین ویژه و نیروی انسانی بیشتری دارد.


مزیت ۴#


مخازن سپتیک پلی اتیلن با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر مجرای فاضلاب و گازهای فاضلاب آسیب نمی بینند.


مزیت ۵#


اتصالات ساده تری را می توان روی مخازن سپتیک پلی اتیلن ساخت. دیگر لازم نیست شما برای مخازن سپتیک پلی اتیلن ملات مخلوط کنید و در لوله های بیرونی تثبیت کنید. سوراخ های داخل و خارج به طور دقیق تر برش داده می شوند و مثل خطوط تخلیه پی وی سی نیز ساده هستند. همچنین، برخلاف اتصالات ملات که نیاز به زمان خشک شدن دارند، اتصالات داخل و خارج مخزن سپتیک پلی اتیلن در عرض چند دقیقه خشک می شوند، بنابراین زمان نصب را خیلی کوتاه می کند.


مزیت ۶#


تعمیر مخزن سپتیک پلی اتیلن بسیار راحت تر است. اتصال پلی اتیلن یک رویداد بسیار ساده و ارزان تر حتی نسبت به تعمیر بتن است. برای اطمینان از اتصال کامل بتن، شما به نوعی تخصص(پر هزینه) نیاز دارید. هنگامی که نیاز به تعمیر مخزن
سپتیک پلی اتیلن داشته باشیم، فقط کافی است کیت تعمیر فایبر گلاس را از فروشگاه سخت افزار محلی تهیه و استفاده کنیم. ما تابحال هرگز شکست نخوردیم.


مزیت ۷#


از آنجا که مخزن سپتیک پلی اتیلن وزن بسیار کمتری دارد، می توان آن را در بسیاری از نقاط نصب کرد و این مزیت فوق العاده ای است برای شما اگر در یک منطقه پر از تپه و منطقه کوهی زندگی می کنید، مثل من. شما می توانید مخزن سپتیک پلی اتیلن را جایی که خودتان می خواهید نصب کنید، نه فقط در جایی که کامیون بزرگ و سنگین می تواند وارد آن شود و مخازن را خالی کند.منبع:سپتیک پلی اتیلن


:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 








یکی از انواع تجهیزاتی که در اغلب صنایع و تأسیسات کاربرد دارد، مخازن هستند. مخازن، برای ذخیره و نگهداری مواد و سیالات به کار می روند. مخازنی که در بازار موجودند برای ذخیره و نگهداری آب و یا مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن صنعتی و غیر صنعتی در مدل ها و جنس های مختلف تولید می شوند.


مخازن معمولی، تحت فشار اتمسفر قرار دارند و فقط برای نگهداری و ذخیره مواد از آنها استفاده می شود. مخازن معمولی ذخیره مواد، در دو نوع مخازن سرباز و مخازن سربسته ساخته می شود. کاربرد مخازن سربسته صرفاً برای نگهداری و ذخیره مواد شیمیایی خطرناک و سیالات سمی به کار می رود.


مخازن تحت فشار اتمسفری، در مدل سقف نیز با هم متفاوت هستند. سقف برخی از این مخازن، ثابت است؛ به این معنا که بدنه مخزن، استوانه ای و سقف حالت مخروط یا گنبدی دارد و اغلب در پالایشگاه، جهت ذخیره فرآورده های نفتی نصب می شود.


در مواردی که لازم باشد موادی ذخیره شوند که به شدت قابل اشتعال هستند، از مخازن با سقف های شناور یا متحرک استفاده می شود. این مدل سقف، از ورود و خروج هوا به داخل مخزن جلوگیری می کند و در نتیجه خطر آتش سوزی و انفجار را کاهش می دهد.


رایج ترین نوع مخازن صنعتی، مخازن تحت فشار مخزن سپتیک هستند که در بسیاری از صنایع از جمله صنایع شیمیایی، داروسازی، نفت، گاز، پلاستیک و صنایع غذایی به کار می رود.


مخازن تحت فشار در اشکال کروی و استوانه ای ساخته می شوند. مخازن استوانه ای شکل برای فشارهای متوسط و مخازن کروی برای فشارهای بالا استفاده می شود. فشار در مخازن کروی به صورت شعاعی بر جداره داخلی منتقل می شود.


برخی از مخازن برای کاربری در درجه حرارت های مختلف طراحی شده اند. طبیعتاً این نوع مخازن باید از فولاد ضد زنگ با گرید مرغوب ساخته شوند. جداره برخی از مخازن نازک و برخی دیگر ضخیم است. در مخازن با جداره ضخیم، قطر مخزن، کمتر از ۱۰ برابر ضخامت پوسته است.


مخازنی کهه در صنعت ساخته و استفاده می شوند معمولاً یا فلزی هستند یا پلاستیکی. رایج ترین نوع مخازن، مخزن پلی اتیلن مخزن سپتیک است. مخزن های پلی اتیلن به انواع مخازن تک لایه، دو لایه، سه لایه و مخازن ویژه پلی اتیلن دسته بندی می شوند.


برخی از مخزن ها برای کاربردهای دفنی به کار می روند که به آن مخزن پلی اتیلن دفنی می گویند. بیشتر مخازن آب زیرزمینی از این نوع دسته اند. در مقابل، بسیاری از مخزن سپتیک، روی سطح زمین استفاده می شود که به آن مخازن پلی اتیلن غیر دفنی می گویند. برای نصب این مخزن ها، حتما باید پایه های محکم برای آن در نظر گرفته شود.


مخازن معمولی پلی اتیلن برای نگهداری و ذخیره مواد شیمیایی بی خطر، آب و مواد غذایی مناسب است. مخازن پلی اتیلن دو لایه، به دلیل داشتن لایه اضافی بهداشتی، برای ذخیره آب آشامیدنی و مواد غذایی گزینه بسیار خوبی است. در این مخازن، امکان رشد جلبک و قارچ های تجزیه کننده وجود ندارد.


مخازن پلی اتیلن سه لایه و چهار لایه، به دلیل داشتن لایه محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، در برابر رشد جلبک ها بسیار مقاوم بوده و برای نگهداری آب و مواد غذایی به ویژه در مناطق گرمسیری به کار می رود.


مخازن پلی اتیلن با خاصیت ضد باکتریایی نیز برای استفاده در صنعت داروسازی طراحی و تولید شده اند. برخی از
مخزن سپتیک پلی اتیلن، کاربرد های ویژه دارند؛ به عنوان نمونه، برای نگهداری مواد شیمیایی خطرناک و یا ذخیره در دماهای بالا به کار می روند.


مخزن مهمی که دراینجا ذکر می کنیم، سپتیک تانک پلی اتیلن نام دارد. سپتیک تانک، برای ذخیره موقت فاضلاب خانگی و آپارتمان به منظور زلال سازی و رقیق سازی فاضلاب استفاده می شود.این مخازن استوانه ای بوده و دارای لوله های ورودی و خروجی روی بدنه مخزن می باشد. سپتیک تانک ها بیشتر جنبه پیش تصفیه فاضلاب را در مکان های صنعتی و غیر صنعتی دارند.منبع:مخزن سپتیک




:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 






لوله های کاروگیت فاضلابی پلی اتیلن با چگالی بالا یا به اختصار hdpe برای فاضلاب های کم فشار مانند: فاضلاب های بهداشتی، مدیریت آب، زهکشی باران، فاضلاب های زیر سطحی، فاضلاب سریع ااسیر، مدیریت پساب در استفاده های شهری و صنعتی مناسب است. دیواره داخلی این لوله ها صاف می باشند که برای عبور سیالات و پساب ها مناسب هستند. همچنین طراحی خارجی این لوله ها به صورت حلقه حلقه می باشد که استحکام بالایی دارد تا تمامی فشار های سطحی و ورودی را بتواند تحمل کند. این تحمل بالای لوله به دلیل حلقه حلقه بودن آن است. این لوله ها با سوکت های مناسب و حلقه های لاستیکی مهر و موم می شوند و اتصال این لوله ها بدین روش با یکدیگر انجام می شود. لوله های فاضلاب و اتصالات پلاستیکی آن ها در اندازه های ۱۰۰ میلی متر تا ۳۰۰ میلی متر در دسترس است این محصولات بهترین و ایده آل ترین محصول برای زهکشی می باشد.


انواع لوله کاروگیت فاضلاب


در زیر جاده ها و حتی در زیر ریل قطار و مسیر های راه آهن استفاده می شود و به همین دلیل باید دارای مقاومت بالایی باشند تا بتوانند فشار های وارد شده را تحمل کنند. اغلب از لوله های کاروگیت در بخش های تجاری و خانه ها و مزارع و دامداری و زیر جاده ها و برای معادن و جنگل ها نیز استفاده می شود. این لوله ها دارای استاندارد می باشند و در مدل های مختلف ارائه می شود مانند m252 aashto و یا m294 و astm f667 f2306 و یا f2648 . برای مثال از arema در پروژه های راه آهن استفاده شده است. لوله های پرو پلین با استاندارهای aashto m330 , astm f2881 نیز ارائه می شود که هر دو نوع ان ها یعنی با سطح داخلی صاف و سطح راه راه به صورت گسترده در دسترس می باشند. لوله های راه راه توسط بسیاری از ادارات دولتی و حمل و نقل و شهرداری محلی و سازمان های منطقه برای استفاده در زهکشی مورد استفاده قرار گرفته شده و تایید شده اند.
لوله کاروگیت فاضلابی در استاندارد های کانادا تایید شده است.


وزن سبک اما بسیار مقاوم


قدرت و استقامت این لوله ها به دلیل سطح خارجی حلقه حلقه آن است نه به دلیل ضخامت بیش از اندازه لوله و با توجه به وزن سبک و کم این لوله ها نیروی انسانی کمتری برای نصب این لوله ها نیاز است. این لوله ها می توانند در بسیاری از مناطق استفاده شوند.


نفوذ و نشت کمتر


به دلیل سطح داخلی دولایه نشت کمتری وجود دارد و به ندرت اتصالات ممکن است آسیب ببیند و درصد آن بسیار ناچیز است.


انعطاف پذیری


با توجه به انعطاف پذیری این لوله ها می تواند به راحتی در مناطق مسکونی بدون آسیب دیدن و ترک خوردن نصب و استفاده شود و انعطاف پذیری به معنی ایمنی می باشد.


زهکشی بزرگراه


لوله های کاروگیت در بزرگرا های ایالتی بیش از سی سال است که استفاده می شود و علاوه بر زهکشی در فاضلاب ها و امتداد پیاده رو ها و فاضلاب هه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.منبع:لوله کاروگیت فاضلابی



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 




مخازن پلی اتیلن با توجه به گستردگی تولید در ابعاد مختلف و همچنین کاربرد بسیار گسترده آن چه در رسته عمرانی و چه در رسته صنعتی و کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. توضیح اینکه در پروژه های عمرانی می توان از این گونه مخازن جهت انبارش اولیه فاضلاب شهری , صنعتی و خانگی جهت هدایت به تصفیه خانه ها و یا زمین های کشاورزی در موقعیت های مقرر و بهینه استفاده نمود. نظر به عایق بودن این آشغالگیر پلی اتیلن مخازن و عدم هرگونه واکنش با سیالات هدایت شده به درون آنها می توان با آسودگی خاطر از مخازن پلی اتیلنی به عنوان محلی امن جهت جلوگیری از هر گونه آلودگی زیست محیطی و نشتی موضعی همراه با سرعت نسب بسیار بالا و همچنین بهره برداری سریع و دقیقا پس از زمان نصب ( که خود باعث برجستگی و تمایز این مخازن نسبت به مخازن بتنی و سایر مخازن می شود) اشاره نمود. این گونه مخازن با توجه به ماهیت نوع ساخت, ورودی و خروجی امن در بدنه آنها, همجنس خود مخازن, باعث یکنواختی و طول عمر بسیار بیشتر نسبت به سایر مخازن خواهد بود. بطور کل می توان موارد زیر رادر استفاده از این گونه مخازن عنوان نمود.


مصارف صنعتی جهت انبارش انواع سیالات مصرفی مانند اسید ها بدون هیچ گونه واکنش شیمیایی با مواد سازنده مخازن
مصارف عمرانی جهت انبارش و هدایت انواع سیالات عمرانی نظیر پساب های خانگی, روان آب های سطحی در هر نوع محیط کاری (سطحی و زیرزمینی)
مخازن کشاورزی جهت انبارش و هدایت آب های غیر شرب جهت مصارف آبیاری کشاورزی و بهینه سازی اقتصادی مصرف آب در صنعت کشاورزی و همچنین زهکشی زمین های کشاورزی


ساخت سپتیک تانک ها جزو لاینفک محصولات تولیدی از جنس پلی اتیلن آشغالگیر پلی اتیلن می باشد. با توجه به نیاز هر واحد مسکونی, تجاری و صنعتی به محل جمع آوری فاضلاب و رعایت کلیه الزامات زیست محیطی مبنی بر جلوگیری از نشت فاضلاب و آسیب به اکوسیستم و سفره های آب زیرزمینی و از طرفی جلوگیری از ورود آب های زیرزمینی به اینگونه مخازن, استفاده از محصولات پلی اتیلنی و در واقع سپتیک تانک های پلی اتیلنی در مقابل سایر مخازن ارجحیت خواهد داشت. علاوه بر سرعت نصب و بهره برداری سریع این گونه سپتیک تانک ها, عمر طولانی و امنیت فوق العاده, رمز موفقیت استفاده از این نوع محصول در کلیه واحد های مسکونی , تجاری و صنعتی کشور های صنعتی و جوامع پیشرفته دنیا می باشد. یکی از معضلات اساسی هدایت فاضلاب های صنعتی و تجاری وجود چربی های غیر اشباع در فاضلاب می باشد که می تواند موجب رسوب و در نهایت گرفتگی و انسداد مجاری فاضلابی گردد. در این گونه موارد جهت جلوگیری از هرگونه آسیب به شبکه های هدایت فاضلاب و تخریب عمرانی جهت رفع انسداد ها در بخش های مختلف شبکه و کولکتورهای (Collector) فاضلاب, استفاده از چربی گیر ها می تواند بهترین و مطمئن ترین راه حل محسوب گردد. به سادگی و با صرف کمترین هزینه با استفاده از این گونه محصول پلی اتیلنی می توان کلیه پساب های حامل چربی ها در اماکن تجاری (مانند فاضلاب های رستوران ها و هتل ها) و صنعتی (مانند کارخانجات) جمع آوری و از ورود آنها به مدار شبکه فاضلاب خارج نمود. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی استفاده از محصولات پلی اتیلنی می توان از این گونه محصولات
آشغالگیر پلی اتیلن به عنوان تصفیه خانه کوچک در هر ساختمان مسکونی, اداری و تجاری نیز استفتده نمود. این تصفیه خانه کوچک با توجه به ساختار بدنه و جزئیات ساخت در کارخانجات تولیدی می تواند به صورت ساده پس از انبارش انواع فاضلاب خانگی (سرویس بهداشتی, آشپزخانه, حمام و روشویی) موجب تصفیه فاضلاب شده و آب خروجی از پکیج تصفیه پلی اتیلنی جهت مصرف آبیاری فضای سبز , سیفون و سایر مصارف غیر شرب استفاده شود. این کار به شدت باعث بهینه سازی مصرف آب شرب در آبیاری محیطی فضای و مصارف غیر شرب مصرفی خواهد شد.منبع:آشغالگیر پلی اتیلن


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

     



پانل یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که امروزه در ساخت دیوارها و سقف مورد استفاده قرار می گیرد.برای ساخت دیوار حمال و دیو.ار جدا کننده و همچنین برای نمای خارجی دیوار از پانل استفاده می شود.به محض ورود پانل در صنعت ساخت و ساز و معماری استقبال بسیارخوبی از آن شد که این نشان دهنده ویژگی ها و کاربرد گسترده پانل است.پانل از یک لایه عایق و دو لایه فلزی در دو طرف تشکیل شده است که در کیفیت های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت پانل به کیفیت و جنس ورق پوششی و عایق بستگی دارد.پانل ها در انواع مختلفی وجود دارند و پانل پلی استایرن و پانل پشم سنگ و پانل پلی یورتان چند نمونه از انواع پانل هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و پانل پلی استایرن نسبت به پانل های دیگر عایق ضعیف تری دارد و سبکتر و ارزان تر از دیگر پانل ها است و قابلیت اشتعال این پانل بسیار بالا تر است و پانل پشم سنگ در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی دارد اما در برابر نفوذ آب مقاومت چندانی ندارد و طول عمر کمتری دارد و بهترین نوع پانل،پانل پلی یورتان است که بین ورق ها و عایق این پانل چسبندگی بسیار بالایی دارد و قیمت آن نسبت به دیگر پانل ها بیشتر است .
کاربرد پانل:
امروزه پانل در ساخت و ساز ساختمان و سوله و ... کاربرد وسیعی دارد و اغلب معماران و ساختمان سازان از
پانل های سبک به جای مصالح سنگین استفاده می کنند و با صرف هزینه و زمان کمتر پروژه ساختتمانی را به بهترین نحو انجام می دهند و همچنین استفاده از پانل در ساخت ساختمان عمر مفید ساختمان را نیز بالا می برد و پانل در مقایسه با مصالح سنتی در برابر زلزله و طوفان بسیار مقاوم تر است و در صورت تخریب می توان بدون کنده کاری و تخریب سقف این مصالح را تعویض کرد و خرابی و مشکلات آن را برطرف کرد.
با استفاده از پانل بسیاری از مشکلات قیمت و زمان ساختمان سازی حل شد و در زمان کمتر و با صرف هزینه کمترساختمان ساخته می شود.
پانل علاوه بر صنعت ساختمان در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله موارد استفاده آن می توان به آلاچیق ها،کانکس ها،کانتینر ها،تابلوهای تبلیغاتی،استودیوصدابرداری ،سرد خانه ها،سقف انبارها و سوله ها و کارخانجات و ... اشاره کرد.
پانل ها ضخامت بسیار کمتری نسبت به دیگر مصالح ساختتمانی دارند و این امر موجب می شود فضای کمتری اشغال کرده و فضای بیشتری را پس از ساخت و ساز در دسترس قرار دهند.
از پانل ها علاوه بر سقف در دیوار ها نیز استفاده می شود و برای عایق کردن دیوار ها و ساخت ماکت و در استودیو صدابرداری،در دکوراسیون داخلی،در درمانگاه های سیار و دیگر سازه های موقت،در پارتیشن بندی فضای داخلی اداره ها،سالن های ورزشی،ساختمان های پیش ساخته،ساختمان های صنعتی،در ساخت انواع سوله ها و کانکس ها از پانل دیواری استفاده می شود.و علاوه بر آن پانل دیواری و سقفی در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند.
ساندویچ پانل در ساختمان های تجاری،ساختمان های مسکونی،ساختمان های اداری،ساختمان ها و سوله های صنعتی،آزمایشکاه ها ،بیمارستان ها ،کارخانه های دارو سازی،گلخانه ها و ویلا ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ایجاد فضا برای تبلیغات و ساخت مدل های بسیار بزرگ نیز
پانل کاربرد وسیعی دارد.پانل در طرح ها رنگ های مختلفی وجود دارد و در سقف آلاچیق ها برای پوشاندن سقف می توان از طرح و رنگ مناسب آن استفاده کرد و به آلاچیق زیبایی بخشید و علاوه بر زیبایی پانل موجب مقاوم شدن سقف آلاچیق می شود.منبع:پانل  

پانل



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

   





با وجود کاهش حدود پنجاه درصدی وزن بتن بکار رفته در این دیوارها ، این محصولات از مقاومت فشاری بسیار مناسبی برای استفاده در دیوارهای پیرامونی و داخلی برخوردار هستد.

وزن :
وزن حدود 60 کیلوگرم بر متر مربع

ابعاد :
عرض این دیوارها 60 سانتی متر تولید شده و طول آن سفارشی میباشد.

اعضای تشکیل دهنده ی دیوار :

شبکه فضایی مفتولی ، سبکدانه های صنعتی ،سیمان و افزودنی های مقاوم کننده بتن

طریقه نصب :

با استفاده از تفنگ هیلتی و یا بولت BOLT ،
دیوار پیش ساخته ورقه ضخیم انتظار تعبیه شده در دو سر دیوار بتنی، به زیر سقف و روی کف دوخته می شود.
این دیوار توسط تیم سه نفره به راحتی قابل نصب می باشد.

امروزه در صنعت ساختمان سازی به طور گسترده از
دیوار پیش ساخته استفاده می شود و به جای ساخت دیوار ها به روش قدیمی که در برابر زلزله مقاومت چندانی نداشتند از تکنولوژی جدید دیوار پیش ساخته برای ساخت ساختمان استفاده می شود.دیوار های پیش ساخته وزن بسیار سبک و نصب سریعی دارند و در هنگام وقوع زلزله به طور چشمگیری تلفات انسانی را کاهش می دهند.کیفیت دیوار های پیش ساخته متفاوت است و در انتخاب دیوار پیش ساخته مناسب باید به کیفیت آن ها توجه کنید و نه به قیمت.
بهترین و ایده آل ترین گزینه برای جایگزین کردن دیوار های بتنی و قدیمی ،دیوار های پیش ساخته است و با استفاده از این دیوار های پیش ساخته می توان سرعت ساخت سازه را افزایش داد و به راحتی دیوار را نصب کرد.با توجه به اینکه وزن دیوار های پیش ساخته بسیار کم است با نصب این دیوار های پیش ساخته وزن ساختمان به میزان زیادی کاهش می یابد.استفاده از دیوار پیش ساخته علاوه بر سبک بودن و نصب آسان بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح ساختمانی دیگر است.
دیوار های پیش ساخته کاملا از سیمان سفید و گچ پوشیده شده اند وپس از نصب بر خلاف دیوار های سنتی نیاز به سفید کاری و روکاری ندارد.و سطح کاملا صاف و هموار دارند.دیوار های پیش ساخته در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر وزن بسیار کمی دارند و حمل و نقل آن ها بسیار راحت است.دیورا های پیش ساخته در هر مکانی کاربرد دارد و تنها در محیط های با رطوبت بالای 60 درصد و یا بالای 500 درجه سانی گراد ممکن است حالت فیزیکی بلوک ها تغییر یابد.
به طور کلی از مهم ترین مزایای استفاده از این دیوار های پیش ساخته،مقرون به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی،وزن سبک و حمل و نقل آسان آن،مقاومت و استحکام بالای آن،مناسب بودن با اغلب شرایط آب و هوایی،نصب راحت و آسان و عایق حرارت بودن آن است و به همین دلیل امروزه مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان قرار گرفته است.با استفاده از دیوار پیش ساخته استفاده از تیر آهن و آجر و سیمان و ... حذف می شود و این امر موجبکاهش وزن و همچنین کاهش هزینه می شود.دیوار های پیش ساخته به راحتی مانند قطعات پازل به هم متصل می شوند.دیوار پیش ساخته در برابر صوت و رطوبت و حرارت عایق بسیار مناسبی است و با نصب این دیوار های پیش ساخته تا حد زیادی می توان از نفوذ حرارت و رطوبت و صدا به درون سازه جوگیری کرد.
نصب دیوار های پیش ساخته بسیار ساده است و به دانش فنی نیاز ندارد.این دیوار های پیش ساخته از وود گرما و سرما و صوت جلوگیری می کند و به همین دلیل در برخی ساختمان ها به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد.در ساختمان های قدیمی به دلیل وزن بالای مصالح پی ساختمان باید وزن بسیار بالایی را تحمل می کرد و پس از گذشت چند سال با فرسوده شدن مصالح ساختمانی فشار زیادی به پی ساختمان وارد میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولو.ژی از دیوار پیش ساخته استفاده می شود که از برترین مصالح ساختمانی است و در صنعت ساختمان طرفداران بسیاری دارد و استفاده از آن در صنعت ساختمان روز به روز در حال افزایش است.به دلیل کاهش زمان ساخت و کاهش هزینه ساخت پیمانکارلان بسیاری از آن استقبال می کنند .
فرآیند تولید
دیوار پیش ساخته با توجه به کاربرد آن متفاوت است و با توجه به اینکه برای استفاده دیوار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد یا دیوار خارجی فرآیند تولید آن تفاوت دارد.برخی از دیوار های پیش ساخته بتی هستند و برخی پس از نصب بر روی سطح آن ها بتن پاشی انجام می شود.
از دیوار پیش ساخته دکوراتیو یا سه بعدی در دیوار ها و سقف ها به عنوان اجرا دکوراسیون استفاده می شود و علاوه بر ایجاد زیبایی عایق حرارت و صوت و رطوبت است و همچنین قابلیت شستشو دارد.منبع:دیوار پیش ساخته 


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

      

مزیت های مهم این روش خانه سازی :


1. قابلیت حمل و جابجایی
2. امکان طراحی از 10 الی 100 مترمربع
3. مقاوم در برابر حوادث طبیعی و ضربه
4. امکان طراحی دوطبقه




مزیت های اقتصادی :


1. کاهش زمان اجرا
2. مدیریت هزینه های احداث
3. افزایش کیفیت ساخت و ایمنی
4. کاهش پرت مصالح

کاربردها :


1. اسکان در مناطق بحران زده
2. خانه های ایرانگردی و اقامتی
3. ساخت درمانگاه و بیمارستان
4. احداث مدارس در مناطق محروم
5. خانه های اسکان دائم
6. خانه های اسکان موقت
7. سرویسهای بهداشتی
8. تجهیز کارگاه





طراحي و ساخت خانه هاي بتني پيش ساخته قابل حمل با ويژگي اسكان دائم براي اولين بار در ايران از ابتداي سال1393 آغاز شده است .
اساس خانه هاي بتني پيش ساخته بر اين است كه اين خانه ها با اسكلت فلزي و ديوارهاي بتني عايقدار در كارخانه بصورت كيفي و سگمنتال (مدولار) توليد شده و در صورت نياز به هر نقطه از كشور حمل و در سريعترين زمان ممكن نصب مي شوند.

مشخصات و ويژگي هاي خانه هاي بتني پيش ساخته:

  • نفوذ ناپذيري
  • استفاده از مصالح استاندارد
  • اسكلت فلزي مقاوم و مستحكم
  • ديوارهاي بتني عايق
  • امكان اجراي هرگونه نازكاري در كف (سراميك ، سنگ و لمينيت و ...)
  • تاسيسات الكتريكي و مكانيكي توكار
  • قيمت رقابتي با رعايت كليه قوانين مندرج در مباحث مقررات ملي ساختمان
  • مقاوم در برابر زلزله ، طوفان و ضربه





نيازها :


  1. در زمان بروز حوادث طبيعي




همانطور كه ميدانيم كشور ما در يكي از حادثه خيرترين مناطق دنيا قرار گرقته است . وقوع تعداد نسبتا" زيادي زمين لرزه در چند سال اخير در اقصي نقاط كشور نشان دهنده ي نياز براي آمادگي كامل تمامي حوزه ها در برابر اين نوع از حوادث ميباشد.

در زمان بروز حوادث ،تراكم موضوعات مورد نياز براي مديريت بحران، هزينه هاي اقتصادي زيادي را براي دولت بوجود مي آورد .مثلا" در همين زلزله ورزقان در ابتدا چادر، سپس كانكس و نهايتا" خانه هاي اسكلت فلزي ساخته شد (هزينه روي هزينه) همچنين اعزام نيروهاي عمراني به اين مناطق هزينه بر بوده و نياز به ساماندهي وپشتيباني از اين نيروها يك مشكل جديد و اضافي براي مديريت بحران بوجود مي آورد .
خانه هاي بتني پيش ساخته قابل حمل اين ويژگي را دارد كه سريعا به منطقه مورد نظر ارسال و بلافاصله در كوتاهترين زمان ممكن نصب شده، كه در اين صورت نياز به اعزام نيرو و يا حمل مقادير زياد و متنوع انواع مصالح به منطقه بحران زده نمي باشد.


  1. كاربرد در خدمات :




  • گردشگري:


نبود توجيه براي ساخت هتل در بعضي از شهرها و يا گراني خدمات هتل استفاده از خانه هاي اقامتي در شهرهاي توريستي را توجيه پذير مينمايد. خانه هاي بتني پيش ساخته با نفوذ ناپذيري و امنيتي كه دارد بهترين گزينه براي ساخت خانه هاي اقامتي - گردشگري دركشور مي باشد.

  • ارايه خدمات بهداشتي شهري و بين شهري:


كمبود سرويسهاي بهداشتي در اماكن عمومي شهرها و جادههاي بين شهري همواره مشكلاتي را در خصوص خدمات به شهروندان و مسافران بوجود آورده است.
سرويسهاي بهداشتي بتني پيش ساخته قابل حمل علاوه بر استواري و عمر بيشتر در مقايسه با ساير محصولات كانكسي گزينه مناسبي براي بكارگيري اين سرويس ها براي ارايه خدمات بهتر به هموطنان ميباشد.

  • آموزشي و درماني:


بسياري از روستا ها در مناطق دوردست نياز به يك مدرسه يك يا دو كلاسه و يا يك واحد درمانگاه كوچك دارند كه گاها" مشاهده شده بعد از ساخت اين واحدهاي خدماتي ، تعداد دانش آموزان و يا افراد روستا آنقدر كاهش يافته كه واحد احداث شده بدون استفاده بعنوان يك سرمايه هدر رفته ميباشد.
بكارگيري خانه بتنی پیش ساخته در مدارس و درمانگاههاي كوچك بتني پيش ساخته قابل حمل اين امكان را بوجود مي آورد كه در صورت نياز به اين واحدها خيلي سريع به بهره برداري رسيده و در صورت نياز، اين واحدها به مكانهاي ديگر منتقل شوند.

  • اردوگاههاي تفريحي و ورزشي:


معمولا اردو گاه هاي تفريحي ، ورزشي و حتي نظامي بصورت موقت در مناطق طبيعي ساخته شده و بعد از مدتي نياز به جمع آوري پيدا ميكنند.
در صورت استفاده از خانه هاي بتني پيش ساخته بعد از جمع آوري كمترين آسيب به طبيعت و محيط زيست وارد خواهد شد.

  • تجهيز كارگاه :


بيشتر كارگاه هاي عمراني در مناطق سرد و يا خيلي گرم راه اندازي مي شوند .گرم شدن خانه هاي كانكسي در گرما و سرد بودن آن ها در زمستان بيشترين مشكل را براي مهندسان و كارگران پروژه ها ايجاد مي نمايد.
خانه هاي بتني پيش ساخته به راحتي اين مشكل را حل كرده و با بكارگيري اين خانه ها در تجهيز كارگاه پروژه هاي عمراني بستر مناسب تري براي فعاليت راحت تر پرسنل وفعالان بوجود خواهد آورد.



مزيتهاي اصلي خانه هاي بتني پيش ساخته در مقايسه با انواع كانكس :

  • استحكام بالاتر
  • عمر بيشتر
  • نفوذ ناپذيري و امنيت براي كاربران
  • رفتار بسيار مناسبتر در برابر گرما ، سرما و صوت
  • ايستايي و القاي حس يك خانه واقعي به كاربردر مقايسه با كانكس
  • با تمام مزيتهاي اعلام شده قيمت رقابتي اين محصول از مهمترين مزيت هاي اين خانه با ساير خانه هاي كانكسي ميباشد.منبع:خانه بتنی پیش ساخته 


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

   



خانه بتنی پیش ساخته از آخرین تکنولوژی و محصولات ساختمانی است که با توجه به نیاز به گسترش واحد های مسکونی کمک بسیاری در جهت تامین امکانات رفاهی کرده است .خانه های پیش ساخته به طور کلی به صورت خانه بتنی پیش ساخته،خانه فلزی پیش ساخته،خانه چوبی پیش ساخته،خانه تری دی پانل پیش ساخته می باشند که با توجه به نیاز و شرایط آب و هوایی هر منطقه و کشور هر کدام از این ساختمان های پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد.امروزه خانه بتنی پیش ساخته در کشور ما کاربرد زیادی دارد.با استفاده از خانه بتنی پیش ساخته کیفیت ساختمان سازی افزایش یافته و زمان احداث کاهش یافته است و ساختمان سازی با هزینه بسیار کمتری انجام می شود.
مهم ترین دلیل استفاده از خانه بتنی پیش ساخته ،سرعت اجرای آن،راحتی نصب آن،نظارت کافی بر تولید و دقت در ساخت خانه های بتنی و ساختمان سازی است.
مزایای ساختمان بتنی پیش ساخته:
-امکان کنترل کیفی و انجام آزمایشات را تامین می کند
-برای انجام عملیات به شرایط جوی وابسته نیست و در هر زمانی می توان عملیات را پیش برد
-پس از تولید برای مدتی در کارخانه باقی می ماند برای کنترل افت و خزش
-عملیاتی مانند پیش تنیدگی روی آن انجام می شود که ارتفاع تیر را کاهش می دهد
برای تولید خانه بتنی پیش ساخته ابتدا آماده سازی قالب انجام می شود سپس فولاد گذاری و در نهایت بتن ریزی انجام می شود.
بتن پیش ساخته کاربرد گسترده ای در سازه های ساختمانی دارد و در اسکلت ساختمانی،سقف ها،کف ساختمان و... مورد استفاده قرار می گیرد.اغلب در ادارات و پارکینگ ها از بتن پیش ساخته در قاب سازه ای استفاده می شود و در هتل ها و بیمارستان ها و مدارس از بتن پیش ساخته در قاب دیوار عرضی استفاده می شود و همچنین از بتن پیش ساخته در کف ساختمان ها استفاده می شود.
مهم ترین دلایل موفقیت خانه بتنی پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی ساخت سریع،نسبت استحکام به وزن سبک،پردازش سطح ساده،استاندارد بودن ،به صرفه بودن آن است.
بتن پیش ساخته علاوه بر المان ساختاری برای پوشش خارجی دیوار نیز مورد استفاده قرار می گیرد.بتن پیش ساخته در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود و برای نمای خارجی نیز می توان از آن استفاده کرد.
در ساخت خانه های بتنی پیش ساخته عناصر و قطعات پیش ساخته مانند سقف بتنی پیش ساخته و دیوار بتنی پیش ساخته و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از عناصری که در ساخت خانه بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار م یگیرد قاب بتنی پیش ساخته است.این قاب بتنی پیش ساخته در خارج از محل ساخت و ساز در رنگ ها و نما ها و ترکیبات مختلف تولید می شوند و زمان اجزای برنامه ساخت و ساز را سریع تر می کند.قاب پیش ساخته در محیط کنترل شده و حفاظتی کارخانه تولید می شود و قابلیت ساخت را بهبود می بخشد و قاب پیش ساخته در محیط کارخانه با استاندارد بالا تولید می شود.
از دیگر عناصری که در ساخت ساختمان بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد دیوار بتنی پیش ساخته است که این دیوار ها را می توان به عنوان دیوار داخلی ساختمان یا دیوار خارجی ساختمان مورد استفاده قرار داد.این دیوار های پیش ساخته به عنوان دیوار های باربر و یا دیوار های پارتیشن در خانه های بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرند.این دیوار های بتنی پیش ساخته عایق صوت هستند و در برابر آتش مقاومت بالایی دارند و این دیوار های آماده رنگ آمیزی و یا چسباندن کاغذ دیواری هستند.
از دیگر عناصرمورد استفاده در ساخت
خانه بتنی پیش ساخته ،سقف بتنی پیش ساخته است که در انواع مختلف تولید می شود و در خانه بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد و سرعت ساخت ساختمان را افزایش می دهد و از مهم ترین مزایای استفاده از آن صرفه جویی اقتصادی و افزایش سرعت ساخت و ساز است.سقف بتنی پیش ساخته در انواع مختلف تولید می شود و نیاز به اربست ندارد.منبع:خانه بتنی پیش ساخته 


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

   





پانل تک باربر:

پانل تک باربر با مش متراکم یا ضخیم گالوانیزه 8×8 و 5×5 .
پلی استایرن کندسوز منطبق بر ASTM E84 با چگالی 12 طبق استاندارد لازم الاجرا 11108
برش صاف با قابلیت تغییر فاصله بین فوم و مش برای تنظیم ضخامت هسته بتنی مقاوم دیوار
قابل ارائه با مش به قطر 2.5 ، 3 ، 3.5 و 5 میلیمتر
اورلپ چپ و راست جهت حذف میلگرد وصله پانلهای مجاور
تنش تسلیم مفتول حداقل 6000 کیلو گرم بر سانتیمتر مربع، ازدیاد طول نسبی حداقل 8% و کاهش سطح مقطع حداقل 30% در گسیختگی کششی و جوش پذیری بالا با فرآیند آنیلینگ و گالوانیزه گرم
عرض محصول 120 سانتیمتر - طول نامحدود



مزیت های و مقایسه فنی تری دی پانل های غیر باربر

با دیوار های بلوکی AAC ,CLC , و لیکا

الف ) مزیت های انحصاری نسبت به سایر دیوار های پانلی :

تولید به طول سفارشی :

* بنا به خطای بتن ریزی سقف میتوان با متر لیزری عدد واقعی اجرا شده برای طول دیوار را به تفکیک اعلام نمود و به همان طول سفارش داد مثلا فاصله اسمی 3 متر تبدیل به چند عدد 98/2و 02/3 و ... شود تا از وصله کاری و برش بی مورد احتراز گردد.

دانسیته استاندارد هسته عایق (فوم):

استاندارد فوم های تولید این شرکت برابر 12 میباشد که در عمل بتن پاشی دقیق تر را سبب میگردد. فشردگی غیر استاندارد رایج در بازار اسما 10 و تا 8 متغیر است( 40%کاهش مواد مصرفی لایه عایق)در صورت تمایل به سفارش میتوان این مقدار را کاهش داد.( تنها محصولات این شرکت دارای استاندارد اجباری 7143 و11108 میباشد.)

بیرون زدگی مش از طرفین تری دی پانل(اورلپ مش):



عرض مش تشکیل دهنده از هر طرف بین 4 الی 6 سانتی متر از عرض هسته عایق پلی استایرن بزرگتر بوده و لذا میزان مش مصرفی هر متر مربع تری دی پانل را حدود 5% افزایش می دهد. علیرغم اثر افزاینده این امر روی قیمت تمام شده محصول، با حذف مش وصله بین دو پانل مجاور هم و حذف آرماتور بندی افقی درز اتصال قائم بین دو پانل، مجموعاً ضمن کاهش قیمت تمام شده کالای مصرفی (دیوار نهایی)، سرعت اجرای آن را نیز بالا برده و برخلاف اتصالات معمولی (رفتار نامناسب آرماتوری که از یک سمت به فوم چسبیده و از سمت دیگر به اندازه مقطع معادل خود (قوانین اولیه بتن مسلح) بتن دورش را فرانگرفته)، رفتار دیوار را بهبود می*بخشد و استحکام مدنظر تنها در این حالت به دست می آید.

بدیهی است به لحاظ فنی برای تأمین طول گیرایی اتصال مش با اورلپ، بایستی از اتصال مکانیکی استاندارد که به صورت تسمه

پرس شده به روش پنوماتیک می باشد، استفاده نمود که با کلیات روش پیش ساخته سازی و اجرای صنعتی ساختمان، مطابقت

داشته و از هزینه بالایی نیز برخوردار نمی باشد.

برش سینوسی فوم :

برش سینوسی فوم موجب 40% کاهش در مصرف بتن پاششی میگردد و علیرغم این کاهش مصرف مصالح رفتار لرزه ای دیوار تری دی پانل غیر باربر از حیث اثر میانقاب بهبود میابد. بزبان ساده در زلزله ای که سازه مقاومت آنرا دارد و برای آن محاسبه شده . ریزش دیوارهای غیرباربر باعث خسارت مالی و جانی میشود و نیروی زلزله کل سازه را نیز افزایش میدهد. این اثر بطور انحصاری در تری دی پانل با برش موجدار قائم (*که نیاز به دستگاه سی ان سی و پانتوگراف با دروازه 4 متر به بالا دارد )*خنثی میشود. در صورتیکه اکثریت تولیدکنندگان تری دی پانل ،برش صاف تولید میکنند که اثری شبیه دیوار برشی دارد و استفاده از دیوار باربر به جای غیر باربر طبق توضیحات فوق ، در جهت اطمینان نیست.و یا بعلت عرض کم دروازه میز برش ، موج را در جهت افقی تولید میکنند که منجر به تشدید مشارکت دیوار غیرباربر در زلزله میگردد!

قطعه اتصال دیوار تری دی غیر باربر :

این محصول انحصاری ، نیاز به سوراخکاری و مصرف چسب و کاشت میلگرد در سقف و کف را ازبین برده و صرفا با تفنگ میخ کوب- هیلتی- قطعه اتصال بدون برخورد با میلگرد سازه و به سرعت و با قیمت کم و دقت بالا نصب میگردد.( نبشی مش ورقدار متصل به کف و سقف)

ب) مقایسه فنی دیوار تری دی پانل غیر باربر با دیوارهای بلوکی از جمله سفال، AAC,CLC و لیکا

1- سرعت و سهولت در اجرا:

برای اجرای دیوار از آنجا که عرض اعضا 2/1 متر و طول آنها برابر ارتفاع طبقه (دیوار) تولید میگردد، تعداد نیروی انسانی لازم، برای اجرا، نسبت به ساختمانهای رایج،( با ابعاد آجر یا بلوک 20در 10 یا 20 یا 50 یا 60 سانتی متر)؛ به تابعیت از مساحت نمای قطعات (مثلا 120 در 300 سانتیمتر) و نیز عدم نیاز به ساخت و حمل و اجرای ملات بین هر رج ، کاهش می*یابد و این امر اجرای دیوار تنها با 1 اکیپ ماهر به روزانه 200 الی 250 متر مربع میرساند که در پروژه های انبوه سازی به لحاظ حجم بالای پروژه و سرمایگذاری کلان ،سرعت اجرای سفتکاری بالا رفته و منجر به بازگشت سریع سرمایه میگردد.
از آنجا که برای حفظ ایستایی اینگونه دیوارها، از بتن پاششی استفاده میگردد و در آن، از مصالحی مشابه ملات ماسه سیمان استفاده میگردد، که در تمامی دیوارهای معمولی و بلوکی، (مانند دیوارهای نمای سنگ یا سیمانی، دیوار سرویسها، آشپزخانه، فضاهای مرطوب و نیز دیوارهای سمت همسایه) کاربرد دارد، برای اینچنین آیتمی، بلحاظ مقایسه، نمیتوان آنرا کار اضافه در نظر گرفت.

درساختمانهای سنتی برای سایر فضاهای داخلی، غالبا از پوشش گچ و خاک، برای زیرسازی و رسیدن به سطحی قابل سفیدکاری؛ ونیز کنده کاری، جهت عبور مسیرهای لوله کشی و سیم کشی، استفاده میگردد. حذف کامل این آیتم برای دیوارهای تری دی پانل (شامل مصالح و دستمزد) ضمن جبران هزینه و زمان صرف شده ملاتهای پاششی دو طرف؛ باعث صرفه جویی در کندن شیارهای روی دیوار و متعاقب آن، جمع آوری و حمل نخاله گچ و خاک و خرده سفال یا بلوک میگردد. (برای اجرای تاسیسات توکار، در دیوار تری دی پانل؛ کلیه مسیرها با ذوب کردن سریع یونولیت، توسط سشوار صنعتی اجرا میشوند)

2-اثر میانقاب:

( در ساختمانهای معمولی بلحاظ شکل پذیری بالا ، کلیه دیوارهای میانقاب و سازه، اثر متقابل منفی بر رفتار هم در حین زلزله دارند و به تخریب یکدیگر کمک می*کنند و این امر باعث بالا رفتن سختی سازه میگردد.)
بعبارت دیگر در تمامی سازه های معمولی که طبق استاندارد های زلزله طرح و اجرا شده باشند، برای لرزشهای با درجات بالای زمین لرزه، دیوارها ترک خورده، فرو ریخته و ساختمان دچار تغییر مکان افقی شده، و تنها سازه واژگون نمیشود .ولی در سازه های با استفاده از دیوار های تری دی پانل به علت یکپارچگی و عدم ریزش و آوار و منعطف بودن در نیروهای جانبی زلزله، این پدیده اتفاق نخواهد افتاد. این امر موجب استفاده روز افزون از دیوارهای پانلی در ساختمانهای خاص و عمومی که در موقعیتهای بحرانی باید قابل بهره برداری باشند، گردیده است.



3- امکان نصب انواع نماهای سنگین بصورت ملاتی (تر):

در دیوارهای تری دی پانل به علت وجود شبکه مفتولی روی عایق پلی استایرن و عدم جذب آب ملات ، امکان اجرای انواع نازککاری و نماهای سنگین به صورت ملاتی(تر)را دارد در صورتی که در برخی دیوارهای بلوکی به علت خواص فیزیکی بلوک آب ملات را جذب میکند و خاصیت چسبندگی آن را ازبین میبرد و این امر سبب جدا شدن مصالح نما میگردد که در ساختمان های بلند مرتبه استفاده از این نوع بلوک ها به لحاظ خطرات احتمالی توصیه نمیشود.



4- ضریب هدایت حرارتی:

در عایقکاری سطوح پیرامونی بنا گردیده و عایقکاری اجباری مطابق مبحث نوزدهم مقررات ملی را به سمت غیر اقتصادی شدن سوق میدهد .غالباً راهکارهای ارزانتر مانند عایقکاری دیوارها از داخل منجر به پدیده یخ زدن دیوارها از بیرون و یا ایجاد پدیده پل برودتی در تراز سقف ها شده ، که از مشکلات دائمی فراروی این سیستم در مناطق با آب و هوای غیر معتدل بوده و نهایتاً منجر به افزایش هزینه های تامین انرژی و خرید و نگهداری سیستم*های تاسیساتی اینگونه بنا ها میگردد .

مقادیر ضریب هدایت حرارت برخی مصالح برگرفته از پیوست 7 مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به شرح زیر می باشند:
( مطابق مبحث 19 عایق حرارت قابل استفاده در ساختمان به عایقی اطلاق می شود که دارای ضریب هدایت حرارتی کمتر یا مساوی w/m.k 065/0 و مقاومت حرارتی مساوی یا بیشتر از m2.k/w 5/0 باشد.)
بتن معمولی = w/m.k 75/1 آجر سوراخدار 5/10 سانتی = 13/0 آجر سوراخدار 22 سانتی = 28/0
بتن متخلخل اتوکلاو - AAC-(با وزن مخصوص 650 کیلوگرم بر متر مکعب) = 24/0
فولاد ( میلگرد) = w/m.k 72 آجر سوراخدار 35 سانتی=42/0 تیغه سفالی 5/10 سانتی = 2/0
یونولیت برش خورده با چگالی بیش از 15w/m.k= 041/0 تیغه سفالی 15 = 3/0
گچ پاششی= w/m.k 5/0 تیغه سفالی 20=39/0
قطعات پیش ساخته گچ برگ با روکش مقوایی= w/m.k 35/0

طبق نتایج تائید شده آزمایشات شرکت M2 برروی تری دی پانل های تک به ضخامت پلی استایرن 8، 10و 15 سانتی متر با 3 سانتی متر بتن پاشی طرفین مقاومت حرارتی به ترتیب برابر m2.k/w 295/2، 808/2 و 090/4 می باشد . (مقدار مجاز حداقل برابر 5/0 است)

5- وزن:

دیوار های پانلی(به روش تولید انحصاری شرکت پایکار بنیان پانل با برش فوم سینوسی قائم) دیوار پانلی 10 سانتی (هسته عایق 4 سانتی+ هر طرف 3 سانتی متر بتن پاششی) وزن 1 مترمربع دیوار در حالت سفتکاری معادل 87 کیلوگرم بر متر مربع دیوار میباشد . و در صورتی که جهت پارتیشن داخلی با شبکه مفتولی گالوانیزه استفاده شوند میتوان بجای بتن پاششی مستقیما از گچ نازککاری استفاده کرد که در این حالت وزن دیوار به 55 کیلوگرم بر هر مترمربع دیوار خواهد رسید (سفتکاری= نازککاری) که این امر در کاهش سطح مقطع عناصر سازه ای(تیر و ستون ها) و همچنین کاهش بار مرده جهت انجام محاسبات سازه، نقش بسزایی دارد. در حالی که وزن 1 متر مربع دیوار در بلوک های بتنی 10 و 15 سانتی متر به ترتیب 187 و 292 کیلوگرم بر مترمربع دیوار، در بلوک های AAC به ضخامت های10 و 15 سانتی متر به ترتیب 65 و 98 کیلوگرم بر متر مربع دیوار و در بلوک های CLC به ضخامت های 10 و 15 سانتی متر به ترتیب 80 و 120 کیلوگرم بر متر مربع دیوار میرسد.

6-مشکلات اجرایی دیوار های AAC و CLC :

دیوارهای AAC به دلیل جذب سریع آب باعث خشک شدن ملات اتصال و گچ و خاک پوششی می شود.که می بایست چسب مخصوص جایگزین گردد بنا بر این باید برای پوشش، از داخل گچ و از بیرون سیمان شود.
گاهاً مشاهده شده بلوک های CLC پس از اجرا کاهش ارتفاع میدهند خصوصاً ضخامتهای کمتر.
به دلیل عدم استحکام مناسب ،در زمان نصب رادیاتور،پکیج،کابینت،فلاش تانک،قفسه،تابلو و آیینه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

در ذیل میتوان به دیگر مزیت های عمده دیوار های تری دی پانل نیز اشاره نمود :

بی نیاز از ایزولاسیون رطوبتی با استفاده از بتن آب بند
بی نیاز از اجرای لایه گچ و خاک با استفاده از گچ پاششی دیرگیر
بی نیاز از اجرای نعل درگاه برای اجرای بازشوی در و پنجره
بی نیاز از نـــاودانی (رانر) برای حرکت مستقل از سازه در حین زلزله
امنیت بالا بلحاظ عدم قابلیت تخریب و نفوذ به روشهای دستی
استحکام بالا و قابلیت بالا برای نصب پیچ؛ میخ ؛ رولپلاک و آویز اجسام سنگین مانند آینه و سنگ نما، فلاش تانک؛کابینت؛ قفسه و تابلو (قابل تقویت با وال پست و سابفریم).منبع:تری دی پانل


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 




تری دی پانل از دو قسمت هسته و مش تشکیل شده است که قسمت هسته آن از عایق است و مش از جنس فولاد است.و به طور کلی تری دی پانل دیوار پیش ساخته است که بسیار مقاوم است و به جای دیوار سفالی و آجری مورد استفاده قرار می گیرد.از تری دی پانل در ساختمان ها و ویلا ها و اماکن ورزشی و سوله ها و
سرد خانه ها و ... استفاده می شود.درجه مقاومت تری دی پانل ها متفاوت است و به ضخامت هسته و ضخامت سیمان پاشیده شده در سطح خارجی و داخلی دیوار ها بستگی دارد و با توجه به تغییرات دمای محیط می توان ضخامت مناسب تری دی پانل را سفارش داد.در ساختمان هایی که از تری دی پانل استفاده می شود بر خلاف ساختمان های آجری که در هنگام زلزله با خراب شدن رج اول همه ساختمان به آوار تبدیل می شود ،به دلیل پیوستگی شبکه و سبکی تری دی پانل ساختمان به آوار تبدیل نمی شود.
تری دی پانل در ساختمان های بسیار مرتفع کگاربرد زیادی دارد زیرا مهم تری اصل در ساخت ساختمان های مرتفع وزن مصالح است و با استفاده از تری دی پانل به میزان زیادی وزن مصالح کاهش می یابد.در ساختمان های یک یا دو طبققه بدون استفاده از اسکلت فلزی و به کمک تری دی پانل می توان ساختمان ساخت.تری دیی پانل ها به راحتی به اسکلت فلزی،اسکلت بتنی و به یکدیگر اتصال داده می شوند.در اتصال تری دی پانل به اسکلت فلزی توسط آرماتورها انجام می شود که به شکل L بین فاصله مش و هسته قرار می گیرد و بال خم شده آن به ستون جوش می خورد و در اتصال تری دی پانل به اسکلت بتنی بهتر است قبل از اجرای اسکلت بتنی اتصال تری دی پانل پیش بینی شده باشد و میلگرد ها روی بتن روی یک خط بوده و از تیر ها خارج شده باشد تا بتوان تری دی پانل ها را روی آرماتورها نصب کرد و باید دقت کنید که آرماتور ها در اثر بتن ریختن در مسیر خود باقی مانده و از مسیر خود منحرف نشوند زیرا در صورت منحرف شدن آرماتور ها تراز کردن تری دی پانل نیز با مشکل مواجه می شود.در اتصال تری دی پانل ها به یکدیگر ،تری دی پانل ها روی اسکلت سوار می شوند و سپس تری دی پانل توسط میلگرد بین فاصله مش و هسته به دو پانل دوخته می شود.
کاربرد تری دی پانل:
-تری دی پانل در ساختمان سازی در دیوار های محیطی و دیوار های جدا کننده داخلی ساختمان هاا کاربرد دارد و اغلب در ساختمان های مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد و در دیوار ها و سقف از آن استفاده می شود.
-تری دی پانل همچنین به دلیل سبک بودن در مناطق صعب العبور برای انبوه سازی و ویلا سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی دارد.
-تری دی پانل همچنین در صنعت نفت و پتروشیمی و آب و فاضلاب کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیردو ساخت مخازن هوایی آب شهری و روستایی با تری دی پانل موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود.
-از تری دی پانل در ساخت ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده می شود و در ساختمان های بلند مرتبه بالا کشیدن قطعات در ارتفاع با تری دی پانل به راحتی انجام می شود.
-از
تری دی پانل به عنوان عایق حرارتی و رطوبتی استفاده می شود.استفاده از تری دی پانل در ساخت سازه ها مشکلات نم و رطوبت را برطرف می کند و در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است.
-بیشتری کاربرد تری دی پانل در سوله سازی و ساخت سازه های بلند است.منبع:تری دی پانل


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()