نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

نکات ضروری عایق الاستومری برای عایق کاری لوله های آب ساختمان

 

 

 

یکی از راهکارهای ضروری برای جلوگیری از تلف شدن انرژی و ممانعت از مصرف سوخت اضافی در ساختمان ها، استفاده از عایق الاستومری برای لوله ها و مخزن حرارتی است.

 

از مزیت های عایق کاری لوله ها این است که مانع از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب سرد شده و از کاهش دمای آب در لوله های آب گرم و به تبع آن، افزایش مصرف سوخت پیشگیری می نماید.

 

 

 

همه این عوامل در نهایت سبب می شود تا در مصرف آب و سوخت صرفه جویی شده و به دنبال آن از هزینه های بالا ی قبض برق و گاز، کاسته شود.

 

 

 

 

 

یکی از اهداف مهم استفاده از عایق الاستومری در لوله کشی ساختمان ها این است که گرمایی که از سیستم حرارت مرکزی تولید می گردد، ضروری است که تنها به محل مورد استفاده مانند : سرویس بهداشتی یا حمام و... برسد و نباید در طول مسیر این هدر برود. علاوه بر این، عایق کاری برای موارد دیگری همچون : کاهش آلودگی صوتی، جلوگیری از خورگی و کپک زدگی دیوار ولوله ها نیز به کاربرده می شود.

 

 

 

در واقع از مهم ترین عایق ها می توان به عایق رطوبتی، تشعشعی، همرفت حرارتی و... اشاره نمود. عایق رطوبتی همان طور که از نامش پیداست، از ورود رطوبت و نم به تاسیسات جلوگیری می نماید.

 

 

 

عایق الاستومری حرارتی هم با ممانعت از هدر رفت گرما به منظور عایق کردن دیگ مورتورخانه ها و پکیج ها مورد استفاده قرار می گیرد. می دانیم که گرما از سه راه هدایت، همرفت و تابش انتقال می یابد. عایق های حرارتی هم در سه نوع عایق هدایت حرارتی، تشعشی و عایق همرفتی هدایتی به بازار عرضه شده اند. منظور از عایق هدایتی این است که هنگامی که گرما از طریق تماس اجسام در حال انتقال باشد، این عایق های مقاوم به گرما از این امر جلوگیری می نمایند. از مهمترین آن ها نیز می توان به پشم شیشه، پشم سنگ و... اشاره نمود.

 

 

 

چگونگی عایق کاری لوله های آب گرم

 

 

 

برای عایق کاری لوله های آب گرم با عایق الاستومری، چه لوله هایی که در داخل ساختمان و داخل کانال و سقف کاذب قرار گرفته و چه لوله هایی که در بیرون ساختمان هستند لازم است به نکاتی توجه نماییم؛ ابتدا توجه کنید که سطح لوله های آب، کاملا تمیز و عاری از هر ماده خارجی دیگر باشد.

 

در قدم بعدی، لازم است که دو مرتبه بر روی لوله سیستم گرم کننده ضدزنگ بزنید.پس از اینکه مطمئن شدید ضدزنگ خشک شده، می توانید اقدام به عایق کاری لوله های توکار نمایید. البته قبل از اینکه اقدام به عایق کاری لوله ها نمایید، لازم است که نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

 

 

بهترین نوع عایق برای لوله های آب گرم، عایق الاستومری یا پتویی و عایق لوله ای پشم سنگ می باشد.برای حصول بهترین نتیجه ضروری است که برای تمام مسیرهای لوله کشی و اتصالات، عایق کاری انجام شود. قبل از انجام عایق کاری، اندازه لوله ها را محاسبه نمایید تا بدانید چه میزان عایق، مورد نیاز است.

 

 

 

به عنوان مثال : در صورتی که عایق کاری برای لوله های متصل به آبگرمکن باشد، نیاز است که عایق مورد نظر به میزان حداقل 15 سانت، از محل سوخت آبگرمکن دور باشد.برای اینکه بدانیم کدام جنس عایق مناسب تر است.

 

 

 

باید فاکتورهایی همچون: شرایط محیط مورد نظر و دمای آب گرم در لوله را هم در نظر بگیریم. توجه کنید که هنگام عایق کاری لوله ها با تولید کننده عایق الاستومری هرگز روی عایق را با موادی که قابل اشتعال هستند مانند : چسب نواری نپوشانید! گرچه عایق الاستومری قیمت بالاتری داراست اما اگر با شرایطی مواجه شدید که لوله ها از داخل دیوار آتش عبور می کنند، دقت نمایید که هرگز آن قسمت را با عایق روکش دار نپوشانید. همچنین عمل عایق کاری باید به نحوی انجام شود که سبب آسیب به محل مورد نظر و پوسیدگی مصالح نگردد.

 

 

 

 

 

انواع عایق الاستومری یا الاستومریک موجود در بازارها

 

 

 

عایق الاستومری جزو یکی از مدل های عایق های برودتی و حرارتی می باشد که در صنعت های گوناگون مثل صنعت ساختمان سازی کاربرد های زیادی دارد. ساختار این نوع عایق ها به شکل سلول بسته می باشد و همچنین از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آلودگی، حرارت و بخار آب برخوردار هستند.

 

 

 

این نوع عایق ها دارای وزن سبکی می باشند و به خاطر داشتن انعطلف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی، لوله های بزرگ و کوچک، کانال های هوا، صنعت خودرو، سیستم گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

عایق الاستومری به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: عایق رولی یا ورقه ای و عایق لوله ای.

 

در ادامه ی این مطلب شما را با این نوع عایق ها بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی عایق الاستومری و انواع آن را کسب کنید.

 

 

 

1. عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

 

 

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از نوع های عایق الاستومری، عایق رولی یا ورقه ای می باشد که در اندازه های مختلف با در نظر گرفتن مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی موجود در آن مکان مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

 

عایق الاستومری رولی توانایی نصب در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد. نصب این نوع عایق ها بسیار کار راحتی می باشد. به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد این مدل از عایق ها باعث شده است که در مقایسه با عایق های سنتی، مورد استفاده بیشتری قرار بگیرند.

 

 

 

این مدل از عایق ها برای جایگزین شدن پشم شیشه ها بسیار مناسب هستند و به دلیل داشتن خاصیت سلول بسته بودن، از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان جلوگیری می کنند و طول عمر تاسیسات را همچنین بالاتر می برند.

 

 

 

عایق الاستومری مدل رولی نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش، عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

 

 

 

عایق الاستومری رولی ساده از وزن بسیار سبکی برخوردار است و در مقابل رشد قارچ ها و باکتری ها، گرد و غبار، مواد شیمیایی و رطوبت بسیار بالا مقاوم می باشند.

 

 

 

نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار کار راحتی می باشد و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در محیط های بسته بسیار کارآمد می باشند. برای نصب این عایق ها به نوعی چسب مخصوص نیاز است و همین طور برای پوشش دادن درز های به وجود آمده به درزگیر مخصوص این نوع عایق ها نیاز است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش

 

 

 

به خاطر وجود شرایط متغییر آب و هوایی به منظور عایق کاری تاسیسات ساختمانی، بایستی از عایق هایی استفاده کرد که دارای مقاومت زیادی در مقابل تغییرات جوی و اشعه نور خورشید باشند. این نوع عایق نیز در دو صورت روکش دار و بدون روکش وجود دارد؛ که می توان برای محیط های داخلی ساختمان و محیط های بسته از رولی بدون روکش استفاده کرد؛ و در فضا های خارجی ساختمان از عایق های رولی روکش دار استفاده کرد.

 

 

 

بهتر است بدانید که عایق الاستومری روکش دار که با آلومینیوم روکش دار شده است، نمونه ای از عایق های مقاوم هستند که در مقابل وضعیت های نامناسب جوی از بین نمی روند. این نوع عایق ها برای سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد، ایزوله سازی مخازن و سیستم های تبرید مورد استفاده قرار میگرند. عایق های دارای روکش نیز خود به دو شکل ساده و پشت جسبدار در بازار ها وجود دارند.

 

 

 

3.عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

 

 

 

یکی دیگر از انواع عایق الاستومری رولی، شانه تخم مرغی می باشد. این نوع عایق معمولا به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار میگرد. بخاطر داشتن ساختاری سلولی و متخلخل می تواند به مقدار قابل توجهی از میزان انتقال سر و صدا کاهش دهد و نقش بسیار مهمی در کم شدن آلودگی صوتی دارد.

 

 

 

منبع : عایق الاستومری جام جم آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری          

 

 

یکی از ابزارهای بی نظیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق الاستومری می باشد.

 

یکی از ابزارهای بی نظیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق الاستومری می باشد؛ فوم الاستومری در انواع تاسیسات و ساختمان ها برای ممانعت از هدررفت انرژی، کاربرد فراوانی دارد. در واقع زمانی که سقف، کف و بخش های دیگر یک ساختمان عایق کاری می گردد.

 

سبب افزایش بهره وری انرژی می شود؛ به تعبیر دیگر در فصل زمستان، سرمای محیط بیرون از دیوار یا بخش های مختلف خانه به داخل نفوذ نمی کند و بنابراین شما نیازی به استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی نخواهید داشت.همچنین در فصل تابستان هم شما را از استفاده بیش از حد وسایل سرمایشی بی نیاز می کند.

 

 

 

گرچه عایق الاستومری قیمت بالاتری را داراست در قیاس با پشم سنگ و پشم شیشه می باشد، اما چون برای استفاده از آن ها در دماهای پایین تر نیازی به پوشش مضاعف نیست، بنابراین در نهایت گزینه به صرفه تری نسبت به بقیه می باشد. یکی از بهترین راهکارها و در عین حال سریع ترین راه برای اینکه انواع سیستم های لوله کشی عایق کاری گردد، استفاده از فوم الاستومری است؛ چرا که علاوه بر انعطاف پذیر بودن، دارای ضریب انتقال حرارتی کمتری می باشد. همچنین در صورتی که فضای مورد نظر شما دارای متراژ کمتری می باشد، این محصول انتخابی بی نظیر است.

 

فوم الاستومری که آن را با نام عایق الاستومری یا عایق پتویی نیز می شناسند، دارای ساختار سلول بسته هستند و محصولات آن از مخلوط NBR و EPDM که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم می باشد، تولید می گردد. بنابراین بسیاری از ویژگی ها مانند : میزان مقاومت و انعطاف پذیری به وسیله این پلیمرهای پایه تعیین می گردد. محصولاتی که بر پایه NBR و EPDM تولید می شود، به طور معمول دارای رسانای حرارتی پایینی هستند.

 

همچنین این محصولات هنگامی که بر لوله های مسی نصب می شوند، مانع خوردگی زیر عایق می گردند. برای استفاده از این محصولات در فولادهای ضد زنگ نیز توصیه می کنیم، از یک پوشش مقاوم برای ممانعت از زنگ زدگی استفاده گردد.

 

 

 

مزیت های فوم الاستومری

 

از دیگر مزیت های عایق الاستومری و محصولات با پایه EPDM و NBR این است که به دلیل اینکه عاری از فیبر و هرگونه ترکیبات CFC و گازهایی مخرب دیگر بر لایه ازون است، اثر سوئی بر محیط زیست ندارد. میزان مقاومت فوم الاستومری، باید به وسیله پلیمرهای پایه تعیین گردد.

 

مقاومت دمایی بر اساس دو فاکتور مهم موقعیت ( در چه شرایط آب و هوایی می باشد؟ هوای بارانی یا باد و... ) و همچنین زمان بالا رفتن دما مشخص می گردد. یکی از روش های رایج که می توان به کمک آن میزان حد دمای بالا یک محصول را تعیین نمود، این است که ببینیم در شرایط دمایی خاص، در افزایش طول و میزان کشش آن چه تغییراتی حاصل می گردد؟

 

در قسمت قبل گفتیم که محصولات عایق الاستومری بر پایه NBR و EPDM در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند؛ لازم است به دو نکته در این مورد اشاره نماییم : 1- در صورتی که فوم الاستومری در فضایی خارج از ساختمان نصب گردد، علاوه بر مقاومت در برابر اشعه فرابنفش یا UV، نیاز داریم که فاکتورهای دیگری نظیر :

 

شرایط نامساعد آب و هوایی و بی توجهی کارگران به نصب اصولی و درست آن نیز در نظر گرفته شود.2- با اینکه این محصول دارای دوام بالایی است، اما در صورتی که در مکان هایی با شرایط سخت نصب گردد، لازم است از پوشش محافظ برای جلوگیری از آسیب به آن استفاده شود.

 

یکی از روش های رایج برای ایجاد حفاظ و پوشش روی عایق الاستومری، ژاکتینگ(دورپیچی) می باشد که گزینه ای عالی برای حفاظت از فوم می باشد. از دیگر مزایای این محصول، نصب آسان آن می باشد که این امر به دلیل انعطاف پذیری بالایی آن بوده و سبب می شود که به راحتی روی لوله و تاسیسات سر بخورد.

 

عایق الاستومری فویلدار چیست؟

 

 

 

عایق الاستومری فویلدار عایق حرارتی می باشد که به وسیله ی روکش آلومینیومی پوشانده شده است. ضخامت این فویل آلومینیومی از 130 میکرون شروع می شود و تا 240 میکرون متغیر است. این نوع آلومینیوم برای هر دو نوع عایق حرارتی لوله ای و گرمایشی رولی، قابلیت اجرا دارد.

 

یکی از ویژگی های مهم عایق الاستومری فویلدار این است که وجود پوشش محکم چند لایه آلومینیوم و پلی اتیلن و فوم های الاستومریک باعث شده است که کیفیت عملکرد بسیار بیشتر شود؛ مخصوصا در مقابل عوامل جوی نامناسب در فضای بیرونی. مهمترین چیزی که وجود دارد این است که پایداری آنها در مقابل اشعه uv و همین طور جذب کمترین مقدار رطوبت می باشد. از دیگر ویژگی های این نوع تولید عایق الاستومری می توان نظافت و حفاظت راحت آن را نام برد.

 

عایق های حرارتی رولی پشت چسب دار برای سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های ساختمانی و صنعتی و همین طور برای مخیط هایی که نیار به عایق کاری کمی دارند؛ مورد استفاده قرار میگرند.

 

بنابراین عایق الاستومری فویلدار بیشتر برای محیط های بیرونی و در معرض خطر مورد استفاده قرار میگرد و عایق های پشت چسب دار برای پروژه های ساختمانی و صنعتی که سرعت کاردر آنها مهم است، مورد استفاده قرار میگرد.

 

بهتر است بدانید که ضریب انتقال حرارت در عایق های الاستومری بسیار پایین می باشد. عایق الاستومری رولی ساده به منظور عایقکاری سطوح در محیط های بسته و عایق الاستومری رولی یا فویلدار برای محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

عایق های الاستومری رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیومی نیز در محیط های آزاد مورد استفاده قرار میگیرند. از دیگر مواردی که این عایق ها در آنها کاربرد دارند می توان عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات ساخمان، کانال تهویه، لوله های گرم و سرد، چیلر، موتور خانه و ... را نام برد.

 

تا اینجای مطلب باید متوجه شده باشید که کاربرد های انواع عایق الاستومری در چه چیزهایی می باشد؛ در ادامه با این محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

 

قیمت انواع عایق الاستومری

 

عایق الاستومری جزو محصولات مرتبط با عایق صوتی و حرارتی محسوب می شود. در حقیقت به دلیل وجود فوم سلول بسته در عایق الاستومری موجب جلوگیری از انتقال حرارت و صوت می شود. همین طور این محصول از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی بسیار پایینی برخوردار می باشد. برای تعیین و مشخص کردن قیمت عایق الاستومری، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

 

در واقع بهای عایق الاستومری به یکسری موارد بستگی دارد. یکی از مواردی که در تعیین قیت عایق الاستومری تاثیر مستقیم دارد، میزان تخلخل و دانسیته فوم عایق می باشد. از دیگر موارد تعیین کننده ی قیمت عایق الاستومری؛ گونه ی ساختار فوم عایق و مقدار پایداری آن در مقابل حریق و اخگر مستقیم می باشد و می تواند قیمت عایق الاستومری را بالا و پایین ببرد.

 

در سایر نوع های عایق الاستومری نیز ساختتار و عملکرد آنها و همین طور نوع و ضخامت پوشش ها و کیفیت چسب هایی که برای چسباندن عایق ها بر محیط های گوناگون استفاده می شود، برای تعیین قیمت برسی می شوند و تاثیر گذار هستند.

 

در عایق الاستومری رولی که از ضخامت های مختلفی از 3 الی 100 ml برخوردار می باشند، بدیهی است که هزینه عایق بر اساس سایز و ضخامت آن متغییر باشد. هر چقدر سایز و ضخامت عایق ها بیشتر شود؛ قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخص و خاصی نیز بیشتر می شود. توجه داشته باشید که قیمت های اعلام شده توسط شرکت ها برای عایق ها به صورت خام می باشد و هزینه چسب آن و اجرت نصب آن به صورت جداگانه محاسبه می شود.

 

 

 

منبع : عایق الاستومری ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی 

 

در ادامه با نکات مهمی درباره عایق الاستومری لوله مسی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، میدانیم که هدف از تولید عایق الاستومری، جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال حرارت در مکانها و مصارف مختلف است. به طور کلی اگر بخواهیم عایق را بر اساس کاربردی که دارد دسته بندی نمائیم، در دسته اول عایقهای قدیمی تر مانند پشم شیشه و پشم سنگ قرار میگیرد که در برابر حرارت، دارای مقاومت قابل قبولی نیستند و عایق الاستومری پلی اتیلن که به آن فوم سفید نیز گفته میشود، جزو دسته دوم است که از معایب آن، میتوان به عدم انعطاف پذیری اشاره نمود. دسته سوم که امروزه دارای کاربرد زیادی در مصارف مختلف است، عایق الاستومری سلول بسته است که معایب دو دسته قبلی را نداشته و دارای مقاومت بالایی است.

 

از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی میتوان به کیفیت بالای آن که در هنگام ساخت و تولید، توجه ویژه ای به آن گردیده و همچنین کاربرد زیادی که دارد اشاره نمود. لازم به ذکر است که عایق حرارتی و برودتی پیش ساخته، به دو صورت کویلی و شاخهای به بازار عرضه شده است که دارای اندازههای مختلف بوده و برای کاربردهای گوناگون، طراحی گردیده است و برای خرید اینترنتی عایق الاستومری به سایت پافلکس سر بزنید.

 

گفتیم که عایق الاستومری لوله مسی، دارای مقاومت بالایی است که این امر، نکته مهمی برای جلوگیری از اتلاف حرارت و گرما است. بنابراین به منظور مصارف مختلف از جمله کانالها، سیستمهای تهویه، عایق کاری تأسیسات و لولههای گرم و سرد از آن استفاده میگردد.

 

در صورتی که بنا به دلایل مختلف، سطح عایق الاستومریلوله مسی دچار آسیب شده و سوراخ گردد، همچنان میتوانید از بابت عدم رشد قارچها و کپک بر روی آن اطمینان داشته باشید! چرا که به دلیل ساختار سلول بستهای که دارد، در برابر جذب طوبت و آب مقاوم است. این در حالی است که پشم شیشه و دیگر عایقهای سنتی در مقایسه با عایق الاستومری، تقریباً تا ۱۰ هزار برابر بخار آب را جذب مینمایند! از دیگر مزایای مهم آن، عدم به کارگیری گازهای گلخانهای مانند :CFC در هنگام ساخت و تولید است که این امر، در حفاظت از محیط زیست پیرامون ما تأثیر بسزایی دارد.

 

نکاتی درباره نصب عایق الاستومری لوله مسی

 

به طور کلی پیشنهاد میشود برای نصب عایق، زمانی را در نظر بگیرید که لولههای تأسیسات در جای خود قرار گرفته اند و نازک کاری یا پوشش ظاهری ساختمان مورد نظر، در حال انجام است. این مرحله بهترین زمان برای شروع عایق کاری دیوارها و سقف و لولهها است.

 

این نکته که در چه مکانهایی از ساختمان از عایق استفاده نمائید، بستگی به میزان هزینههایی دارد که برای این کار در نظر گرفته اید؛ اما ترجیحاً قسمتهایی که بیشترین هدررفت انرژی را دارند، باید جزو اولویت شما باشد. استفاده از عایق توکار به دلیل عدم تماس با محیط بیرون، به صرفه تر است چرا که به تعمیر و مراقبت نیازی ندارد.

 

یکی از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی، این است که به شکل رشتهای نبوده و متخلخل نیست؛ بنابراین در هنگام نصب مشکلی از بابت جدا شدن قطعات وجود نخواهد داشت. نصب عایق لوله مسی به راحتی انجام میگردد و شما برای این کار نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت.

 

در کنار مزیتهای مهم این عایق الاستومری که به آن اشاره شد، این عایق دارای معایبی هم است که عبارتند از: قیمت بالای آن در قیاس با پشم شیشه و پشم سنگ، ایجاد شکاف در مواد آن در اثر تماس با حرارت بالا، شکستن در اثر ضربه که البته پس از کاهش دما، به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارد دوباره به حالت اول باز میگردد.

 

 

 

قیمت عایق الاستومری فویلدار

 

در مواردی که شرایط آب و هوایی در محلی نامطلوب است و یا ممکن است عایق با صدمات محیطی روبه رو شود؛ باید از عایق الاستومری فویلدار با پوشش آلومینیومی برای کاور کردن سطح عایق الاستومری استفاده کرد. قیمت عایق الاستومری فویلدار آلومینیومی کاملاً به ضخامت خود عایق و ضخامت فویل آلومینیومی آن بستگی دارد.

 

در این صورت برای خرید این نوع عایق باید علاوه بر پرداخت قیمت خود عایق به صورت خام؛ بایستی هزینه فویل آلومینیومی ساده و همین طور هزینه چسبدار کردن عایق را پرداخت کنید. بنابراین برای خرید این نوع عایق باید ابتدا هزینه عایق خام را پرداخت کنید، سپس چسب مربوط به چسبدار کردن عایق را خریداری کنید.

 

بعد از این دو کار هزینه مربوط به اجرت چسبدار کردن عایق نیز باید حساب کنید. در آخر قیمت فویل آلومینیوم ساده در ضخامت مورد نیاز را پرداخت میکنید. شما میتوانید با جمع بندی هزینههای این ۴ آیتم به هزینه نهایی عایق الاستومری فویلدار برسید.

 

عایق الاستومری فویلدار

 

عایق الاستومری ای که دارای روکش آلومینیومی است. از ضخامت فویل آلومینیومی به اندازه ۱۳۰ میکرون الی ۲۴۰ میکرون متغیر است. این نوع عایق برای هر دو نوع عایق حرارتی لولهای و عایق گرمایشی رول قابل اجرا است.

 

 

 

پوشش چند لایه آلومینیوم و پلی اتلین و فوم های الاستومریک باعث میشوند که کیفیت کار بیشتر شود و عملکرد بهتری از خود داشته باشند. این کار باعث میشود که در برابر عوامل جوی در فضای بیرونی که اصلی ترین آسیب توسط اشعه UV و جذب رطوبت میباشد، محافظت شود. یکی دیگر از ویژگیهای عایق الاستومری فویلدار، نظافت و حفاظت آسان آن میباشد.

 

برای سرعت بخشیدن به نصب در عملیاتهای مختلف و در پروژههای ساختمانی و صنعتی و همین طور عایق کاری محیطهایی که جای کمی دارند، از عایق حرارتی الاستومری رول چسب دار استفاده میشود.

 

عایق الاستومری رولی ساده برای عایقکاری سطوح در اطراف محیطهای بسته و عایق الاستومری فویلدار در اطراف محیطهای باز مورد کابرد قرار میگرند. و عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در محیطهای آزاد مورد استفاده قرار میگرد. موارد مورد کاربرد این عایقها در عایق کاری سیستمهای تهویه مطبوع تأسیسات ساختمان، موتورخانه، کانال تهویه، لولههای سرد و گرم، چیلر و … است.

 

عایق الاستومری جزو محصولات مربوط به عایق حرارتی و صوتی محسوب میشود. در حقیقت فوم موجود در این عایقها به صورت سلول بسته است که همین امر موجب شده است که مانع انتقال صوت و حرارت شوند. این عایقها از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی پایینی برخوردار میباشند. برای تعیین قیمت عایق باید موارد زیادی را در نظر گرفت زیرا میزان تخلیه و دانسیته فوم عایق الاستومری در تعیین کیفیت و قیمت عایق الاستومری نقش بسیار مهمی دارد. و مستقیماً بر آن تأثیر میگذارد.

 

بهتر است بدانید که دیگر موردی که روی قیمت تأثیر گذار است، ضخامت لوله میباشد. عایق الاستومری رولی از ضخامتهای مختلفی از ۳ تا ۱۰۰ ml برخوردار میباشد. خب بدیهی میباشد که قیمت عایق رولی در هر سایز در مقایسه با سایر سایزها متفاوت باشد. هر چه ضخامت عایق بیشتر میشود، قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخصی نیز بالاتر میرود. علاوه بر این مورد باید بدانید که هر چقدر استانداردها و دانسیته های عایق بالاتر باشد، قیمت عایق الاستومری نیز به همان مقدار افزایش پیدا میکند.

 

بیشتر کارفرمایان و مهندسان نسبت به بکار گیری عایق الاستومری به شکل چسبدار، تمایل بیشتری از خود نشان میدهند. در این نوع عایقکاری باید قیمت عایق الاستومری به صورت خام و همین طور قیمت چسب عایق را پرداخت کنید. چسبهای عایق نیز در جنسهای مختلف و در قیمتهای گوناگون وجود دارند.

 

 

 

منبع : عایق الاستومری مهرنیوز



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 پکیج آسانسور و آسانسور گیرلس چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

 

اقتصاد ایران: آسانسور یا بالابر، به وسیله ای گفته می شود که به کمک آن می توانیم در بین چندین طبقه به راحتی جا به جا شده و یا اشیا و بسته های مختلف را انتقال دهیم. برای اینکه این جا به جایی به آسانی و بدون ایجاد مشکل، صورت بگیرد؛ آسانسور از تجهیزات و اجزای زیادی تشکیل شده است. طراحی این تجهیزات پیشرفته، به گونه ای است که پس از تولید نیروی مورد نیاز جهت حرکت که به واسطه موتور صورت می گیرد، تابلو فرمان توقف و کنترل آسانسور را بر عهده دارد.

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در ادامه با پکیج آسانسور، که امروزه به واسطه گسترش برج سازی و پیشرفت فناوری و تکنولوژی در صنعت آسانسور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر آشنا شده و به تشریح مزایا و معایب آن می پردازیم.پس با ما همراه باشید.

 

به تمام تجهیزات آسانسور که از کمپانی خارجی وارد شده باشد، پکیج گفته می شود. در واقع در قیمت پکیج آسانسور همه اجزای این محصول، از کوچکترین قطعه مثل واشر پیچ تا موتور و ریل آن از شرکت تولید کننده ارسال می گردد. لازم به ذکر است شخصی که وظیفه نصب آسانسور راه به عهده دارد، نیاز نیست اقداماتی از جمله : جوشکاری و ... را انجام بدهد؛ چرا که تمامی قطعات از قبل در جای مشخص خود قرار گرفته و نیاز به کار اضافه ای نیست.به طور کلی آسانسورها از نظر نحوه نصب در دو دسته ترکیبی و پکیج قرار می گیرند.

 

منظور از آسانسور ترکیبی(assembli )، آسانسوری است که هر جزء آن می تواند تولید یک شرکت و برند مجزا باشد. در واقع همان طور که از نامش پیداست، قطعات این آسانسور ترکیبی از چندین برند می باشد.در مقابل پکیج آسانسور (package) دارای قطعاتی با اندازه خاص برای محل مورد نظر بوده و تمامی اجزای آن متعلق به یک برند و شرکت می باشد.

 

انواع آسانسور گیرلس

 

موتورهای دارای گیرلس از انواع مختلفی برخوردار هستند. این موارد عبارتند از:

 

موتور AC ولتاژ متغیر و فرکانس متغیر

 

موتور AC با آهن ربای دائمی

 

موتور DC ولتاژ متغیر

 

 

 

آسانسور گیرلس چیست و انواع آن کدامند؟ قدمت آسانسور ها حدود 150 سال می باشد و هر روز درحال گسترش هستند. استفاده از این سیستم برای رفت و آمد هر روز بیشتر می شود و امروزه به جزءی جدا ناپذیر در ساخت و ساز ساختمانی تبدیل شده است. به همین خاطر داشتن اطلاعات لازم درباره ی انواع آنها، کارایی های آنها و همین طور مشخصات آنها امری مهم می باشد. در راستای همین موضوع ما تصمیم داریم در این مطلب شما را با یکی از انواع آسانسور ها یعنی آسانسور گیرلس آشنا کنیم و توضیحاتی درباره ی آن به شما ارائه دهیم.

 

 

 

تفاوت موتورهای گیرلس و موتورهای گیربکس دار آسانسور

 

اولین تفاوتی که ممکن است بین آسانسور گیرلس با آسانسورموتورهای گیربکس دار وجود داشته باشد؛ این است که در آسانسور های گیرلس به خاطر نبود گیربکس، از تکان و لرزش کمتری برخوردار هستند. علاوه بر این مورد موتورهای گیرلس احتیاجی به روغن کاری ندارند. در صورتی که اگر موتور های گیربکس به موقع روغن کاری نشوند ممکن است آسیب وارد کنند و موجب خرابی آسانسور شوند.

 

دور موتور آسانسور گیرلس 150 دور در دقیقه می باشد؛ در صورتی که دور موتور گیربکس ها 1500 دور در دقیقه می باشند. به همین خاطر سر و صدای مربوط به گیرلس ها بسیار کمتر از موتور های گیربکس می باشند. علاوه بر این مورد اگر از موتور های گیربکس دار برای ساختمان های پر رفت و آمد استفاده شود می توانند خیلی زود داغ کنند.

 

این امر موجب می شود که سنسور دما حساس تر شود و موتور نیز برای خنک شدن خود به خود خاموش شود و در نتیجه آسانسور برای مدتی متوقف می شود. بهتر است بدانید که دمای موتور های گیرلس هیچ گاه بالا نمیرود و برای ساختمان های پر رفت و آمد مناسب تر می باشند.

 

علاوه بر این مورد بهتر است بدانید که موتور های گیربکس دار برای شروع به کار خود، به نیرویی دو سه برابر بیشتر از نیروی مصرفی موتور های گیرلس نیاز دارند. از لحاظ راندمان و بازدهی نیز موتور های گیرلس از 98 درصد بازدهی و موتور های گیربکس دار از 50 درصد بازدهی برخوردار هستند. این مورد نشان می دهد که آسانسور گیربکس دار نسبت به آسانسور گیرلس انرژی بیشتری مصرف می کند.

 

وزن و حجم موتورهای گیرلس بسیار کمتر از وزن موتورهای گیربکس دار می باشد. همین امر موجب شده است که آن ها را به راحتی در آسانسور هایی که موتورخانه ندارند، نصب کرد.

 

بهتر است پیش از هر چیزی ابتدار واژه ی گیرلس را برای شما شرح دهیم. واژه ی گیر یا gear در زبان انگلیسی به معنای دنده یا چرخ دنده می باشد و همین طور کلمه ی لس و یا less در زبان انگلیسی به معنی بدون می باشد. بنابراین کلمه ی تشکیل شده از ترکیب این دو کلمه که گیرلس می باشد؛ یعنی وسیله ای که بدون دنده و یا چرخ دنده می باشد.

 

بهتر است بدانید که آسانسور هایی که فاقد گیربکس و یا به اصطلاح گیرلس می باشند، آسانسور هایی هستند که از موتوری بدون گیربکس برخوردار هستند. این نوع آسانسور ها دور فلکی کششی آنها از طریق اینورتر یا درایو کنترل سرعت، کنترل می شوند. موتور های موجود در آسانسور گیرلس اغلب از آهن ربای دائم برخوردار هستند که موجب می شوند راندمان بیشتر شود.

 

معمولا در آسانسور های گیرلس برای کنترل شتاب منحنی مثبت و منفی از موتور های DC استفاده می شود. اما در عصر امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی در ساخت مگنت های الکترونیک قدرت و دائمی از موتور های AC استفاده می شود.

 

به طور کلی این دو نوع آسانسور تفاوتی در نحوه عملکرد ندارند؛ اما پکیج آسانسور دارای تابلو آرکل ترکیه چیست فرمانی می باشد که دارای امکانات و آپشن های بیشتری در قیاس با آسانسور ترکیبی است.البته کارفرمایان برای تهیه این نوع آسانسور، لازم است اطلاعات خود را درباره نوع برند و کمپانی مورد نظر بالا ببرند؛ چرا که هر پکیج وارداتی ممکن است دارای نواقص و معایبی هم باشد.

 

 

 

مزایا و معایب پکیج آسانسور

 

قطعات آسانسور ترکیبی، اغلب از کشورهایی همچون : اسپانیا، آلمان و ایتالیا و.. می باشد؛ البته در کشورمان نیز برخی از این قطعات تولید شده و در بیشتر مواقع، تابلو آرکیوب چیست فرمان های این آسانسورها ساخت ایران می باشد.اگر بخواهیم به مقایسه پکیج آسانسور و آسانسور ترکیبی بپردازیم، باید بگوییم که با توجه به اینکه آسانسورهای پکیجی، در اغلب موارد دارای قطعات با کیفیت بالا و از برند معتبر هستند، قابل اطمینان تر از آسانسور ترکیبی می باشند؛ چرا که در آسانسور ترکیبی، از برندهای غیر معتبر و شناخته نشده نیز استفاده می گردد؛ بنابراین نمی توان کاملا از کیفیت آن مطمئن بود. علاوه بر این، در آسانسورهای پکیج برخلاف آسانسورهای ترکیبی، شاهد هیچ محدودیتی در سرعت و تعداد توقف ها نیستیم.

 

از آنجایی که پکیج آسانسور دارای اجزایی با کیفیت بالا و از یک برند می باشد، بنابراین کیفیت تمام قطعات در یک سطح می باشد و به ندرت، دچار خرابی می گردد. در مقابل چون در آسانسور ترکیبی، هر قطعه متعلق به یک برند خاص می باشد، بنابراین حتی در صورتی که برخی از قطعات دارای کیفیتی بی نظیر باشند، در نهایت ممکن است به دلیل خرابی یک قطعه بی کیفیت، کل کارکرد آسانسور با اختلال مواجه گردد.

 

از طرفی آسانسور پکیج، به دلیل کیفیت بالای قطعات، دارای هزینه نصب و نگه داری بالایی هم می باشد.همچنین برای استفاده از خدمات سرویس و نگه داری آن، تنها باید با شرکت وارد کننده در ارتباط بود.

 

متاسفانه به دلیل وجود تحریم های زیاد در کشورمان، تأمین اجزا و قطعات پکیج آسانسور در قیاس با آسانسور ترکیبی نیز سخت تر می باشد.

 

منبع : پکیج آسانسور اکونیوز

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

 همه چیز درباه کرکره برقی و درب ریلی

 

 

 

اقتصاد ایران: اگر شما دارای مغازه یا فروشگاهی هستید که درب آن به صورت دستی باز و بسته می شود، حتما با مشکلات و دردسرهای آن هم آشنا هستید.استفاده از کرکره های سنتی به جای کرکره برقی، دارای مشکلاتی همچون : شکستن تیغه کرکره، صرف انرژی زیاد برای باز و بسته شدن درب و به هم پیچیده شدن تیغه ها می باشد.

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شاید زمان آن رسیده که فضای فروشگاه یا منزل خودتان را کمی مدرن تر کرده و در وهله اول، تغییراتی برای راحتی و آسایش خودتان و سپس برای جلوه بهتر فضای مورد نظرتان را ایجاد نمایید. تعویض کرکره های قدیمی و سنتی با کرکره برقی، امری آسان و مقرون به صرفه است.برای آشنایی با نحوه اجرای آن با ما همراه باشید.

 

ابتدا بهتر است که کمی با کرکره های سنتی یا همان دستی و همه چیز درباره کرکره برقی آشنا شویم و تفاوت های آن با کرکره برقی را بشناسیم.کرکره دستی که هنوز هم در محله های قدیمی در مغازه ها می بینیم، کاملا ساده و جنس آن از آهن یا گالوانیزه می باشد. بالا و پایین آوردن این نوع کرکره ها با سر و صدای زیادی همراه است و اغلب نیازمند نیروی زیادی می باشد.

 

علاوه بر این، از نظر امنیتی اصلا نمی توان روی آن حساب باز کرد! چرا که سارقان با شکستن قفل، به راحتی به فروشگاه یا مغازه شما دسترسی پیدا می کنند.البته برای زمان های گذشته که جمعیت و آمار سرقت کمتر بود، شاید انتخاب بدی به نظر نمی رسید.

 

به مرور زمان استفاده از کرکره برقی، به دلیل مشکلات زیادی که در استفاده از کرکره دستی وجود داشت رایج شد. امنیت بالا، ظاهر شیک و زیبا و استفاده آسان از جمله عوامل مهمی بود که به سرعت سبب محبوبیت بالای این محصول در بازار گردید.

 

امروزه دیگر از کرکره برقی در بیشتر مکان های عمومی، تجاری و یا آپارتمان های مسکونی استفاده می گردد. بالا و پایین آمدن این کرکره ها به کمک ریموت صورت می گیرد و دیگر نیازی به استفاده از نیروی دست برای این امر نیست.علاوه بر این، دیگر از سر و صدای آزاردهنده کرکره دستی خبری نیست و به سرعت می توان درب پارکینگ یا هر فضای دیگری را باز و بسته نمود.

 

 

 

مزایای کرکره برقی نسبت به کرکره های قدیمی

 

مزیت های فراوان کرکره برقی مانند : استفاده آسان و راحت، ایجاد نمای زیبا و افزودن به ارزش ساختمان، عدم نیاز به تعمیر مداوم و پرداخت هزینه های اضافی جهت نگه داری و همچنین امنیت بالای آن، سبب شده تا بسیاری از افرادی که از کرکره های سنتی استفاده می کنند هم به خرید و تهیه این محصول کاربردی، روی بیاورند.

 

از این رو بر آن شدیم تا به نحوه برقی کردن کرکره های دستی و قدیمی بپردازیم. چنانچه شما هم در تعویض کرکره قدیمی مغازه یا فروشگاهتان دچار تردید هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

برای نصب کرکره برقی و تعویض آن با کرکره سنتی، ابتدا کرکره را پایین آورده و پین کاسه فنرها جا می زنند. سپس کرکره را از روی فنر جدا نموده و به کمک یک پیچ با اندازه 6 یا 8 آن را روی کاسه فنر قرا می دهند.

 

سپس محلی را که باید موتور نصب شود، علامت می زنند تا کرکره سنتی را به نوع برقی تبدیل نمایند. قدم بعدی ایجاد دو سوراخ بر روی میله کرکره است؛ دلیل این امر این است که کابل موتور و سیم خلاص کن، به راحتی از میله عبور داده شوند. پس از عبور کابل ها از سوراخ میله، برای اطمینان از محکم بودن موتور، آن را به کمک یک بست به لوله متصل می کنند.

 

 

 

آشنایی با درب های ریلی

 

درب های ریلی دسترسی راحت به داخل ساختمان و همین طور امنیت ساختمان، زیبایی در نما و همچنین زیبایی داخل ساختمان را تضمین می کنند. درب ریلی امروزه به عنوان درب های کم مصرف و کم جا ، در بسیاری از ساختمانها استفاده شده اند.

 

درب ریلی به دو صورت دستی و اتوماتیک برای پارکینگ های منازل وجود دارد. سیستم های درب ریلی از لحاظ بصری برجسته هستند و با هر سبک معماری ترکیب خواهند شد. همچنین سیستم های درب ریلی اتوماتیک بدون مانع و با پیشرفته ترین فناوری، بهترین عملکرد را دارند و این امکان را می دهد که متنوع ترین نیازها را برطرف کنند. بنابراین این درب ها به نسبت درب هایی معمولی بسیار بهتر می باشند.

 

 

 

اتصالات درب ریلی

 

وجود اتصالات خوب در درب ریلی اطمینان حاصل می کند که درب ریلی شما به راحتی کار می کند. این درب ها می توانند در گذرگاه ها ، دیوارهای جدا کننده ، در جداسازی درب های ورودی و همچنین در کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند. به لطف فن آوری پیشرفته ، درب ریلی ها به آرامی و بی سر و صدا و با ظرفیت تحمل بالا در باز و بسته شدن، به مردم ارائه داده شده اند. و اما همه چیز درباره درب ریلی را بدانید.

 

این درب ها با نصب درجه یک و طراحی محتاطانه با بهترین اتصالات می توانند بهترین گزینه برای جایگزین درب های ورودی باشند. اتصالات درب ریلی با برنامه ریزی انعطاف پذیر و آزادی خلاقیت زیاد می توانند بیشتر نیاز های شما از یک در را برآورده کنند.

 

 

 

درب های ریلی اتوماتیک

 

همه ما از درب های ریلی این انتظار را داریم که عملکردی خوب و متنوع و در عین حال طراحی زیبا داشته باشند. درب ریلی دسترسی مناسب با حداکثر استانداردهای ایمنی را ایجاد می کنند. سیستم های درب ریلی بسیار باریک هستند. با وجود این ، درایو های درب کاملاً نیرومند بوده و درب های ریلی بزرگ و سنگین را به حرکت در می آورد. سیستم درب ریلی همچنین سیستم پیچیده ای است که از شیشه ساخته شده است و بسیار قدرتمند می باشد. بنابراین با این وجود همه ی انتظارات ما از درب ریلی برطرف خواهد شد.

 

 

 

ویژگی های درب های ریلی

 

درب های ریلی محافظت در برابر آفتاب ، باران ، باد و نگاههای کنجکاو را ایجاد می کنند. از مهمترین ویژگی های درب ریلی این است که تعادل انرژی ساختمان شما را بهبود می بخشند و در زمستان ، به عنوان محافظت در برابر سرما ، در روزهای گرم تابستان فضای داخلی را خنک تر نگه می دارد.

 

سیستم های درب ریلی ساخته شده از چوب ، فلز یا پلاستیک دارای ظرفیت تحمل بار بالایی هستند. همانطور که در مورد همه درب های ریلی وجود دارد ، می توان آنها را به صورت دستی و با تلاش بسیار کم یا بدون دست ، به صورت برقی کنترل کرد.

 

کاربرد درب های ریلی

 

در برخی از درب های ورودی ساختمان ها و یا فروشگاه ها و بانک ها و ... از درب ریلی اتوماتیک که به وسلیه چشمی باز و بسته می شوند، استفاده می کنند. اما برای درب های ریلی پارکینگ های ساختمانی و درب های ورودی کارخانه ها از درب ریلی ریموت دار استفاده می شود.

 

این درب ها در هر اندازه و شکلی که بخواهید وجود دارند و این امکان را دارید با توجه به نما و دکوراسیون ساختمان خود هر طرح و اندازه ای که می خواهید را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که برای فروشگاه ها و بانک ها و مراکز خرید از درب ریلی شیشه ای بیشتر استفاده می شود. بنابراین با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است برای آن درب ریلی نصب کنید، بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

 

در ادامه نحوه تعویض کرکره سنتی با کرکره برقی، لازم است که ورق های کرکره دستی با پیچ به کاسه فنر متصل گردد. برای اطمینان از محکم بودن کرکره، 4 پیچ دیگر هم برای اتصال ورق به کاسه فنر استفاده می گردد.حالا می توانید کرکره برقی را تست نمایید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

 

 

 

منبع : درب ریلی اکونیوز



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

۳ عامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت کرکره برقی

 

در این مطلب به عوامل مهم و موثر در کاهش یا افزایش قیمت کرکره برقی و همه چیز درباره کرکره برقی اشاره خواهیم کرد.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی، سیستمهای برقی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاهد تغییرات بزرگی در آنها بوده ایم. امروزه دیگر انتخاب کرکره برقی برای درب منزل یا پارکینگ و فروشگاههای مختلف، در میان مردم رواج زیادی پیدا کرده است.

 

اکثر افراد ترجیح میدهند تا از این محصول، که علاوه بر طراحی بی نظیر و خاصی که دارد دارای امنیت بالایی نیز میباشد، استفاده نمایند. یک قانون کلی برای خرید یک کالا در میان مردم وجود دارد؛ آن هم این است که مشتری ابتدا با توجه به میزان بودجه خود، مولفه قیمت را در نظر میگیرد.

 

در صورتی که فرد از پس خرید کرکره برقی یا هر کالای دیگر بربیاید، فاکتورهای دیگر را مورد توجه قرار میدهد. عوامل مهمی در تعیین قیمت نهایی کرکره برقی دخیل هستند و البته هر چقدر کیفیت قطعات در این محصول بالاتر باشد، بدیهی است که دارای قیمت و ارزش بیشتری میباشد. بنابراین در این مقاله تصمیم داریم تا به عوامل مهم و موثر در کاهش یا افزایش قیمت کرکره برقی و همه چیز درباره کرکره برقی اشاره نماییم. به این ترتیب شما هم در هنگام خرید کرکره برقی، میتوانید این نکات مهم را در نظر داشته باشید تا در نهایت، خیالتان از بابت هزینهای که پرداخت میکنید آسوده و راحت باشد.

 

اولین نکته تاثیرگذار در قیمت کرکره برقی، نوع کارایی آن میباشد و اینکه بدانیم کجا قرار است نصب گردد؟ به عنوان مثال: هزینهای که بابت خرید و نصب یک کرکره برقی در منزل میپردازید، به طبع با هزینه کرکره برقی در انبار یا سولهها متفاوت است.

 

از این رو قبل از نصب، لازم است که یک متخصص و کارشناس از محل بازدید نموده و به طور دقیق، ابعاد مکان مورد نظر را اندازه گیری نماید. به این شکل میتواند پیشنهادهایی مبنی بر انتخاب نوع تیغه، طرح و رنگ مناسب برای درب و نوع و اندازه موتور الکتریکی به مشتری ارائه دهد. در نهایت با توجه به بودجه و سلیقه مشتری، کرکره برقی ایده آل انتخاب میگردد.

 

این نکات را برای خرید کرکره برقی فراموش نکنید!

 

یکی دیگر از نکاتی که بر قیمت کرکره برقی تاثیر زیادی میگذارد، موتور آن میباشد. انتخاب موتور بر اساس ابعاد درب، میزان شلوغی و رفت و آمد در محل مورد نظر و وزن تیغه صورت میگیرد. بد نیست بدانید که سه نوع موتور توبلار، سانترال و ساید در بازار وجود دارد؛ به عنوان مثال اگر قرار است کرکره برقی در فروشگاه یا پارکینگ نصب گردد بهترین انتخاب، موتور توبلار میباشد؛ چرا که میدانیم ارتفاع یا اندازه دهانه از ۱۲ متر مربع بیشتر نمیگردد. این نوع موتور، دارای قیمت پایینتری نسبت به انواع دیگر میباشد؛ چرا که ابعاد کوچکتری دارد.

 

تیغه کرکره برقی نیز از مهمترین عوامل، در تعیین قیمت نهایی آن میباشد؛ البته نکاتی همچون: ابعاد دهانه و نوع آب وهوای محل نصب کرکره برقی، در میزان قیمت تیغه هم تاثیر زیادی دارد. مثلاً اگر ارتفاع دهانه زیاد باشد، تعداد تیغه نیز بیشتر میگردد.

 

هم چنین اگر قرار است کرکره برقی در مناطق شرجی و بارانی نصب گردد، لازم است تیغه ضد زنگ انتخاب گردد. در صورتی که مایل باشید آپشن های اضافی نیز بر کرکره برقی اعمال میگردد؛ مانند قابلیت برق اضطراری، یا UPS که باعث میشود در هنگام قطعی برق، مشکلی از بابت باز و بسته شدن درب نداشته باشید. البته این مزیت میتواند قیمت کرکره برقی را تا ۵۰ درصد افزایش دهد!

 

دیدیم که عوامل زیادی در میزان قیمت کرکره برقی موثر هستند. البته این نکته را اضافه کنیم که گاهی اوقات، نوسانات بازار هم فاکتور مهمی به حساب میآید که نمیتوان آن را نادیده گرفت.

 

درب کشویی، بهترین گزینه برای تعویض دربهای قدیمی!

 

 

 

یکی از نکاتی که امروز بسیار مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است، بیشترین استفاده از کمترین فضای موجود است! درب ریلی، یک انتخاب بی نظیر برای این منظور است؛ چرا که علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به فضا می بخشد، ما را از دغدغه کمبود جا و به هم ریختگی منزل یا محیط کار نجات میدهد. استفاده از این نوع دربها، در طراحیهای مختلف و دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد میباشد؛ چرا که سبب بهینه سازی فضا میگردد.با توجه به گسترش آپارتمان نشینی و کوچکتر شدن فضای خانهها، انتخاب درب ریلی بهترین گزینه برای منازل میباشد.

 

در واقع درب ریلی، علاوه بر اینکه دغدغه مهم کمبود جا را برطرف مینماید، برای اجرا و پیاده سازی خلاقیت و نوآوری در پروژههای معماری، انتخابی عالی است. گفتیم در مکانهایی که فضا کم است، درب ریلی به افزایش متراژ مفید کمک مینماید؛ برای مکانهایی که دارای فضای زیادی نیز هستند، درب ریلی یا کشویی باعث تفیک فضا میگردد.

 

به عنوان مثال استفاده از این درب در انواع پارتیشنهای اداری مرسوم بوده و دارای کاربرد زیادی میباشد. همان طور که از نامش پیداست، درب کشویی به سمت راست یا چپ حرکت میکند و باز و بسته میگردد. البته لازم به ذکر است که این سبک حرکتی، ریشه در معماری ژاپنی دارد.

 

درب کشویی دارای انواع مختلفی است که بر اساس کاربرد آن و محل نصب که در داخل خانه باشد یا بیرون از آن، قابل انتخاب است. برای مثال: درب کشویی شیشهای دوجداره به سه شکل شفاف، نیمه مات و مات به بازار عرضه شده است.

 

انتخاب هر کدام میتواند بر اساس فضای مورد نظر صورت بگیرد. همچنین درب تک جداره تمام شیشه هم نوع دیگری است که ترکیبی از شیشه و یراق آلات است و به دو صورت ساده و سندبلاست به بازار عرضه شده است. منظور از سندبلاست، طراحی روی شیشه به منظور ایجاد زیبایی، مقاومت بالا در برابر ضربه و کاهش اثر انگشت روی آن است.

 

 

 

برای انتخاب درب ریلی این نکات را در نظر بگیرید

 

یکی دیگر از انواع مهم درب ریلی، درب تمام شیشه ریلی است که میتوان از آنها در پارتیشنهای اداری استفاده کرد. علاوه بر ظاهر جذاب و زیبایی که دارد، مانع اشغال فضای زیاد در محیطهای کاری نیز میگردد. در ساخت آن نیز از یراق آلات درجه یک اروپایی استفاده شده است. حالا که با انواع درب ریلی آشنا شدیم، بهتر است همه چیز درباره درب ریلی را بدانیم که چه نکاتی را باید در هنگام خرید این درب در نظر داشته بگیریم تا در نهایت، انتخابی درست و ایده آل داشته باشیم و از مزایای مهم آن بهره کافی ببریم؟

 

دقت کنید که طرح و رنگ درب ریلی مورد نظر، با فضایی که قرار است در آن نصب گردد همخوانی داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که جنس بدنه درب و سایر اتصالات آن سالم و بدون ایراد است. البته برای نصب درب ریلی، به تجهیزات جانبی هم نیاز است؛ پس لازم است که از کیفیت بالای آن هم اطمینان حاصل کنید. بدیهی است که نصب درب، نیازمند تخصص و مهارت بالایی است؛ پس از افراد حرفهای در این زمینه کمک بگیرید تا بعدها از دردسرهایی از قبیل سر وصدای زیاد و خرابیهای متعدد و … در امان باشید!

 

برای نصب درب ریلی، از کمک مشاور متخصص و با تجربه غافل نشوید؛ چرا که نوع درب باید بر اساس فضای ورودی، میزان رفت و آمد افراد و از همه مهمتر میزان بودجهای باشد که شما برای این امر، در نظر گرفته اید. پیشنهاد میکنیم که حتماً از خدمات نمایندگیهای معتبر بهره بگیرید تا در صورت بروز اختلال در کارکرد آن، از خدمات پشتیبانی شرکت برخوردار شوید.

 

 

 

منبع : کرکره برقی مهرنیوز



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

آیا پله گرد با پله پیچ تفاوت دارد؟

 

 

 

حتما شما هم گاهی شنیده اید که پله گرد و پله پیچ به جای یکدیگر به کار برده شده و در میان عموم مردم، اصولا این دو واژه هم معنی و معادل هم تلقی می گردد.در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت های این دو بپردازیم و ببینیم که آیا می توان این دو کلمه را به صورت معادل هم به کار برد؟

 

تعریف پله پیچ و پله گرد:

پله ای که حول لوله طراحی شده باشد، پله پیچ یا همان پله حول محور نامیده می شود اما واژه ی پله گرد برای تمام پله هایی که به شکل دایره ای و با یک و یا چند مسیر طراحی می گردد گفته می شود.

آنچه دیگران می خوانند:

 

تفاوت های پله پیچ و پله گرد

-به طور کلی شکل نهایی پله پیچ تقریبا به صورت یک دایره کامل است و در مقابل، پله گرد گاهی به شکل یک تکه از دایره ساخته می شود که در قیمت پله گرد تاثیر گذار است.

- پله پیچ دارای یک کانون است و مسیر آن به طور کامل مشخص است واما پله گرد معمولا دارای دو کانون یا بیشتر است.

 

-البته یک دیدگاه هم وجود دارد که هر پله ی دارای قوس، پله گرد نامیده می شود و اگر طراحی و ساخت پله گرد با چرخش 360 درجه باشد به آن مارپیچ می گویند.

اگر از بالا پله ی مارپیچ مشاهده گردد به شکل صدف حلزون دیده می شود و به همین دلیل، آن را حلزونی یا اسپیرال نیز می نامند.

 

 

با این وجود اما عده ای هم معتقدند که هر پله ای که به شکل مستقیم وساده طراحی نشده باشد، پله گرد یا پله گرد فلزی و یا پله پیچ نامیده می شود.

البته این تفاوت تنها در زبان فارسی وجود ندارد و در زبان انگلیسی نیزکلمه هایی مانند : Round Step، Turn Tread، Spiral Stair نیز به کار برده می شود که هر دو مفهوم پله گرد و پله پیچ را در بر دارد.

 

طراحی و ساخت پله گرد و پله مارپیچ برای چه فضایی پیشنهاد می شود؟

اگر بخواهیم تعریفی از پله ارائه بدهیم، باید بگوییم که پله نوعی تکیه گاه برای پای افراد است تا بتوانند به راحتی از یک قسمت به قسمت دیگر قدم بگذارند و رفت و آمدی آسان داشته باشند.

حال اگر این سطح به گونه ای و با متریالی طراحی شود که حس نا امنی را به فرد انتقال دهد، نه تنها موجبات آسایش و راحتی افراد را فراهم نمی کند بلکه سبب ایجاد نگرانی نیز می گردد. بنابراین بحث امنیت پله، از نکات بسیار مهمی است که باید بیشتر به آن توجه گردد.

به طور معمول پله گرد فلزی و پله پیچ برای مراکز تجاری و اداری، برای منازل مسکونی وخانه های ویلایی بسیار مناسب می باشد. هر چقدر فضایی که برای پله گرد فلزی در نظر گرفته شده بزرگ تر و بیشتر باشد، رفت و آمد روی آن با امنیت و راحتی بیشتری صورت می گیرد و حس راه رفتن روی پله ی معمولی به شخص القا می گردد.

در مقابل اگر فضای پله گرد کوچک باشد، باید توسط متخصصان خبره که به محاسبات مهندسی تسلط کافی دارند طراحی گردد چرا که اجرا و ساخت پله گرد فلزی امن برای فضاهای کوچک از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نسبت به ساخت سایر پله ها دشوارتر است.

یک نکته ی دیگر، توجه به متریالی است که برای ساخت پله گرد آس استپ فلزی در نظر گرفته می شود که باید دارای کیفیت و جنس خوبی باشد تا رفت و آمد از آن سبب وقوع حادثه ی جانی و مالی نگردد.

 

پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از امنیت ساخت پله گرد فلزی برای فضای موردنظرتان حتما از کارشناسان و متخصصین حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا تمام مراحل طراحی، اجرا و پس از آن تحت نظارت و با بهره گیری از دانش وتجربه ی این افراد صورت بگیرد.

چگونه میتوان یک پله مناسب برای خانه انتخاب کرد؟

 

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چه نوع پله برای خانه شما بهتر است باید به چند مورد توجه کنید تا بتوانید منسب ترین پله را برای خانه خود انتخاب کنید.

اولین موردی که باید قبل از انتخاب نوع پله به آن توجه داشته باشید، ابعاد خانه و ارتفاع کف تا کف طبقات آن می باشد. بنابراین برای طراحی و ساخت پله گرد یا پله صاف و یا هر پله ی دیگری نیاز است این موضوعات اولیه سازه به صورت فنی و مهندسی اندازه گیری شود. بایستی عرض و ارتفاع هر پله به طور صحیح محاسبه شود به طوری که فرق زیادی بین بالا رفتن از پله ها و راه رفتن در یک سطح صاف نباشد. با این وجود می توان با در نظر گرفتن فضای مورد نظر، مدل پله گرد فلزی یا پله مستقیم را برای خانه ی خود انتخاب کنید.

بهتر است بدانید که با اندازه گیری های مناسب و درست و همینطور گرفتن کوتاه ترین اندازه برای ارتفاع طبقات پله از خسته شدن افرادی که قرار است از پله استفاده کنند، جلوگیری می شود. به طور مثال بهتر است برای ارتفاع بین طبقاتی 320 سانتی متر از تعداد 17 پله با ارتفاع 18.2 سانتیمتر استفاده شود.

 

اما بخاطر اینکه ساختمانهای اداری دارای ابعاد متفاوتی هستند، این محاسبات همیشه قابل اجرا نیستند. برای نمونه احتمال دارد به تعداد پله ی متفاوتی برای رسیدن به طبقه بالایی نیاز باشد و یا نوع اجرای پله گرد در یک محیط مناسب تر باشد و یا در محیطی دیگر جوابگو نباشد.

به همین خاطر بهترین روش برای رسیدن به مناسب ترین طرح برای هر فضایی، گزینه هایی دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را در ساخت پله گرد و یا پله صاف در نظر گرفت. در ادامه مطلب شما را بیشتر با جزئیات لازم برای ساخت پله مناسب آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید تا مناسب ترین پله را برای فضای خانه خود انتخاب کنید.

 

پله در شرایط (نیم طبقه)

ابتدا باید برای شما بگویم که منظور از نیم طبقه چیست؟ اندازه مشخص سطح یا سطوح میان کف و سقف هر طبقه بر اساس بخش 202 و 505 آیین نامه بین الملی ساختمان.

بر اساس 202 و 505 از IBC 2012 مجموع مساحت یک نیم طبقه و نیم طبقه ها در هر ساختمانی به هیچ عنوان نباید بزرگتر از یک سوم مساحت کف ساختمان تا سقف آن باشد. این را می دانیم که ارتفاع زیاد سقف موجب ایجاد یک نیم طبقه می شود.

بعد از مشخص شدن ارتفاع و داشتن فضای کافی می توانید انتخاب کنید که ساخت پله گرد فلزی انجام دهید و یا از پله صاف استفاده کنید.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که در برخی از پروژه ها ممکن است به دلیل وجود مسافت کم به قرار دادن نره دو طرفه نیازی نباشد و با نرده یکطرفه نیز ساخت پله گرد یا پله صاف امکان پذیر باشد. برای اجرای طرح یکطرف نرده، محل عبور از بالای قسمت انتهایی پله برای یکسدت نشان دادن بخش خارجی پله، کوچک تر طراحی شده است. این مدل از پله های یک طرف نرده این امکان را دارند تا فضا را بزرگتر و دلباز تر کنند.

پس اگر در فضا های کوچکتر قصد ساخت پله گرد فلزی را داشتید حتما از یک طرف نرده استفاده کنید تا هم با سادگی به فضا جلوه ی شلوغی ندهید و هم فضا را بزرگتر و دلباز تر کنید. البته این موضوع کاملا سلیقه ای می باشد و متناسب با سلیق ی هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

 

توجه داشته باشید پله به جز جابه جایی افراد در طبقات، عملکرد تئزینی نیز دارد و بر روی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است. بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن اندازه مدل و طرح آن را نیز در جهت همانگی با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

 

منبع : پله گرد شمانیوز



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

آشنایی با انواع سبک گچبری پیش ساخته سقف

 

 

یکی از هنرهای کهن ایران زمین، گچبری می باشد. در واقع به کندن و بریدن گچ به شکل هنرمندانه گچبری و گچکاری گفته می شود که در معماری کشورمان دارای اهمیت و ارزش بالایی می باشد.

 

یکی از هنرهای کهن ایران زمین، گچبری می باشد. در واقع به کندن و بریدن گچ به شکل هنرمندانه گچبری و گچکاری گفته می شود که در معماری کشورمان دارای اهمیت و ارزش بالایی می باشد.

 

از مهمترین مزایای گچبری و گچکاری:

 

۱- ایجاد تغییر اساسی و چشمگیر در فضای یک خانه یا ساختمان می باشد؛ گچبری آماده با برجسته نشان دادن قسمت های مختلف یک بنا، آن را از حالت سادگی و یکنواختی خارج می کند و به آن روح می بخشد.

 

۲- گچبری سقف، آشپزخانه و یا سایر قسمت ها مانند اتاق خواب، پذیرایی و … سبب ایجاد تغییر اساسی در نمای کلی آن می گردد؛

 

۳- یکی از گزینه های عالی و بی نظیر برای منازلی که دارای سقف بلندی هستند، گچبری سقف می باشد؛ علت این امر این است که به کمک گچبری آماده، توجه افراد به نقطه کانونی اتاق معطوف می گردد.

 

ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟

 

ممکن است یک سوالی در اینجا ذهن شما خواننده ی عزیز را به خود مشغول کرده و دوست داشته باشید پاسخ آن را بدانید و آن این است که اصلا گچبری پیش ساخته پلی یورتان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم ابزار هایی هستند که برای طراحی داخلی و گاهی از اوقات برای طراحی خارجی استفاده می شوند.

 

جنس این ابزار ها از پلی یورتان می باشد. از ویژگی هایی این محصول پیش ساخته بودن آنها می باشد، به گونه ای که آنها ابتدا تولید می شوند، سپس در محل مورد نظر نصب می شوند. نصب آنها نیز کار بسیار راحتی می باشد.

 

 

 

سبک های مختلف گچبری پیش ساخته

 

در گچبری سقف می توان انواع طرح های اسلیمی و یا خطوط مدن را ایجاد نمود که جلوه بی نظیری به بنای مورد نظر می دهد انوع سبک گچبری عبارتند از :

 

۱-گچبری لکه یا کلوخی : با بررسی آثار به جا مانده از دوران قدیم، این تولید گچبری پیش ساخته را می توان در کاخ های دوره ناصری، کاخ بادگیر تهران و کاخ الماس مشاهده نمود. در واقع این سبک گچبری از قرن سیزده در ایران رواج یافت و به دلیل اینکه در این روش، برجستگی های زیاد و گاها بیش از اندازه به کار برده می شود، نسبت به سایر سبک ها استفاده کمتری از آن می شد.

 

۲- در محراب مسجد میدان ساوه، سبک دیگری از گچبری به نام گچبری معرق را می توان مشاهده نمود. در این روش، ملات گچ رنگی را آماده نموده و آن را به اشکال مختلف که مد نظر هست برش می دهند. سرعت عمل بالا در این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که ملات گچ ممکن است سفت شود. در قدم بعدی، قطعات بریده شده را به کمک ملات گچ در کنار هم قرار می دهند.

 

در پایان کار به وسیله دوغاب، تکه درست شده را به محل مربوطه می چسبانند. لازم به ذکراست که گاهی می توان برای جلوگیری از اتلاف وقت، از گچبری آماده مانند: گچبری سقف، قاب های آماده، گنبدهای سقفی و انوع ابزار گلویی هم استفاده نمود.

 

۳- گچبری تخمه کن که در این روش ابتدا گچ را غربال می کنند تا در نهایت گچی نرم و سفید رنگ به دست بیاید. پس از اینکه با آب مخلوط شد و خمیری نرم ایجاد گردید، به منظور صاف و یکدست شدن آن را بر روی دیوار می مالند.

 

۴-گچبری لایه ای : همان طور که از نامش پیداست، محلی که از قبل به کمک گچ زیرسازی آن انجام شده را به کمک لایه گچ کشته، می پوشانند و لایه های بعدی نیز به همین روش انجام می گردد. گچ کشته، به گچی گفته می شود که دیرتر خشک می شود. در گچبری سقف و گچبری های رنگی که لازم است با رنگ های مختلف کار شود، از این سبک گچبری هم استفاده می گردد.

 

گچبری در بخش های مختلف یک بنا قابل اجرا است؛ به عنوان مثال : گچبری سقف یا جلوه بخشیدن به فضای دور لوستر، برای تزئینات اطراف شومینه و گچبری آماده برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل از کاربردهای گسترده آن می باشد. مهمترین علت استفاده از گچ به منظور تزئین و زیباسازی فضای منازل، شکل پذیری آسان و خاصیت رنگ پذیری آن می باشد؛ همچنین از قدرت چسبندگی بالایی نیز برخوردار است.

 

البته لازم به ذکر است که هنر گچبری تنها مختص کشور ایران نبوده و با دیدن آثار تاریخی سایر کشورها، انواع ابزار گچبری سقف و ستون در کلیساهای قدیمی را می توان مشاهده نمود. بیشترین کاربرد این هنر، در گچبری سقف می باشد که می تواند شامل : سقف آشپزخانه، پذیرایی، اتاق ها و … در یک خانه باشد.

 

در سایر قسمت ها مانند دیوار اتاق خواب، قسمت پشتی تلویزیون و شومینه هم از گچبری حاشیه ای که جزو گچبری دیواری به حساب می آید استفاده می گردد. گچبری ستون هم شامل : ستون آشپزخانه، سالن پذیرایی و سایر ستون ها می باشد.

 

 

 

انواع گچبری پیش ساخته پلی یورتان

 

در این مطلب قصد داریم به ادامه مطالب بخش اول و دوم بپردازیم و شما را با دیگر نوع های ابزار پلی یورتان آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

قرنیزها

 

یکی از انواع گچبری پیش ساخته پلی یورتان، قرنیز ها می باشند. قرنیز ها ابزار های همیشگی و جدا ناپذیر در هر مدل سبک معماری ساختمان ها می باشند. قرنیز ها نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد، اما یک مدل از آنها وجود دارد که قابلیت های مفیدی دارد. این نوع قرنیز تولید شده دارای قابلیت خم پذیری برای فضاهای کرو و همین طور توانایی رنگ پذیری، طراحی و تولید شده است.

 

قرنیز های پیش ساخته پلی یورتان قابلیت این را دارند تا در ارتفاع های ۱۰ سانتی متر و ۱۵ سانتی متر با توانایی داکت پذیری و نورپردازی طراحی و تولید شوند. یکی از اصلی ترین دغدغه های معماران و طراحان، اجبار در استفاده از قرنیز های روکشدار و خود رنگ می باشد. این مورد موجب عدم یکنواختی با رنگ دیوار یا کف ساختمان می شود.و اما بدانید از گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر که انجام میشود.

 

بنابراین بهتر است از ابزار پلی یورتان با قابلیت رنگ پذیری بالا، این مشکلات را برطرف کرد. زیرا می توان رنگ این ابزار پیش ساخته پلی یورتان را مطابق با سلیقه ی خود تغییر داد.

 

قطعات دکوراتیو

 

یکی دیگر از انواع ابزار پلی یورتان، قطعات دکوراتیو می باشد که دارای کربل های پیش ساخته، المان های گوناگون و قاب تونیک می باشند. این موارد به عنوان الملن های کامل کننده در طراحی مورد استفاده قرار میگیرند. این قطعات همه ی خصوصیات گچبری پیش ساخته پلی یورتان ها دارا می باشد.

 

گل سقفی (زیر لوستری)

 

یکی دیگر از انواع ابزار پلی یورتان، گل سقفی می باشد. این گل سقفی ها به دلیل داشتن وزن بسیار کم و رنگ پذیری بسیار بالا، این قابلیت را دارند که در هر نوع سقفی چه دائم و چه کاذب نصب شوند. و به دلیل تولید این گل های سقفی در ابعاد متفاوت، نیاز به وجود یک دکور خاص برای محل تلاقی لوستر و سقف را پوشش می دهد. همین طور شما می توانید متناسب با ابعاد سقف مورد نظر، بهترین طرح و اندازه را انتخاب کنید و طرحی که مد نظر دارید را اجرا کنید.

 

 

 

ابزار مخصوص نمای ساختمان

 

یکی دیگر از انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان ها، ابزار مخصوص نمای ساختمان می باشد. ابزار پلی یورتان مخصوص نما، به ابزاری گفته می شود که با طرح ها و تراکم های مخصوص و همین طور مواد افزودنی مناسب با شرایط اجرا بر روی سطح های صاف نما قابل اجرا می باشند.

 

این نوع از گچبری پیش ساخته پلی یورتان که دارای پنل های دیواری و ابزار های طولی می باشد؛ متناسب با هرنوع طراحی به آسانی با استفاده از یک چسب مخصوص قابلیت اجرا دارد. یک موضوع واضحی است که اجرای بدون نقض زیر سازی مناسب و صاف، باید از قبل پیش بینی شود. بهتر است بدانید که پس از اجرای این ابزار ها، به کارگیری رنگ مناسب شرط نهایی یک کادون بدون نقض می باشد.

 

 

منبع: گچبری پیش ساخته نمکستان



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر

 

امروزه در دکوراسیون های داخلی، گچبری سقف بسیار جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. زیرا گچبری های پیش ساخته از تنوع بسیار زیاد و فوق العاده ای برخوردار هستند و زیبایی خانه را دو چتدان نمی کنند. وجود گچبری سقف باعث می شود خانه با هر متراژ و طراحی ای زیبا و شیک به نظر برسد.

 

یکی از انواع مدل های گچبری سقف، گچبری پیش ساخته برای دور لوستر می باشد. که در این مطلب قصد دارین شما را با این نوع گچبری آشنا کنیم. بهتر است بدانید که در ساختمان ها بر اساس مواد اولیه و محل اجرا برای این مدل گچبری سقف، کاربرد های گوناگونی در نظر گرفته شده است. در ادامه با نمونه های پرکاربری این مدل آشنا خواهید شد.

 

گچبری پیش ساخته دور لوستر که یادگاری به جا مانده از سبک گچبری های ساختمانی سنتی می باشد؛ از نمونه های بسیار کاربردی و متنوع در گچبری مدرن محسوب می شود. در عصر امروز از گچبری دور لوستر برای گچبری سقف پذیرایی و نشمین استفاده می شود که فضا را بسیار زیبا تر می کند.

 

علاوه بر استفاده از گچبری دور لوستر و گچبری کناره های سقف، می توان از گچبری های حاشیه هیا ستون نیز استفاده کرد. این گچبری ها دارای تنوع بالایی هستند و در طرح ها و مدل های بیشتری در بازار وجود دارند و کیفیت بسیار خوبی دارند. البته طرح ها و مدل های آن ابتدا توسط افراد ماهر در کارگاه های گچبری بر روی سقف طراحی می شود. شما میتوانید از قیمت گچبری پیش ساخته با هزینه مناسب از دکارت استور استفاده نمایید.

 

گچبران ماهر بعد از کشیدن طرح اولیه کار بر روی سقف، شروع به قالب گیری پیش ساخته می کنند.

 

قیمت گچبری پیش ساخته برای دور لوستر از طرح های متنوع و گوناگونی ساخته می شود که به شکل یک تیکه ضخیم و یا ظریف و یا به شکل قطعه قطعه می باشد. طرح های قطعه قطعه به این صورت می باشد که دور لوستر مورد نظر با کنار هم چنیدن آنها به وجود می آید. توجه داشته باشید که با کنار هم چنیدن قطعه های ریز گلها و سایر طرح های متنوع کنار هم یک مدل گچبری ایجاد می شود.

 

شما می توانید با کنار هم چیدن قطعات ریز هزاران مدل گچبری برای دور لوستر طراحی کنید. که می تواند در همین راستا ایده های جدید خلق شود. شما این امکان را دارید تا با اضافه یا کم کردن قطعات گچبری مدرن مورد نظر خود را ایجاد کنید. اگر شما از گل های ساده تر و کمتر استفاده کنید می توانید یک گچبری سقف مدرن تری داشته باشید. ولی اگر از قطعات گچبری پیش ساخته ی بیشتری استفاده کنید، طرحی شلوغ تر خواهید داشت.

 

 

 

آشنایی با 10 کاربرد پلی یورتان که تا به حال نمی دانستید !

پلی یورتان از جمله مواد پرکاربرد در زندگی امروز ما به شمار می رود. این محصول مهم، علاوه بر مزایای زیادی که دارد برای حفاظت از محیط زیست هم گزینه ای عالی است.از این ماده مهم در عایق بندی ساختمان ها و یخچال و فریزر، انواع چسب و همچنین از ابزار پلی یورتان برای دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می گردد.جالب است بدانید که پلی یورتان حتی در تفریح و سرگرمی های روزانه ما نیز یافت می شود! علت اصلی این همه تنوع و کاربرد گسترده این محصول، ویژگی های منحصر به فرد و خاص آن می باشد که در ادامه به تفصیل به آن پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

 

پلی یورتان ماده ای با مقاومت بالا و سازگار می باشد. همین ویژگی سبب شده تا در زمینه های مختلف مانند : ابزار پلی یورتان در حوزه ساختمان سازی ، صنعت خودرو، کشتی سازی و … دارای کاربرد های متعددی باشد. در واقع دو فاکتور مهم :

 

دوام و تطبیق پذیری، این ماده مهم را از سایر متریال ها متمایز کرده است.آشنایی با ساختار این محصول و جزئیات آن شاید کمی از حوصله مخاطب خارج باشد؛ بنابراین سعی کردیم تا با گردآوری برخی از کاربردهای پلی یورتان در صنایع مختلف و ارائه اطلاعات پایه در مورد جنس هر محصول، به تصمیم گیری بهتر شما برای خرید کمک کنیم.در ادامه به معرفی محصولاتی که از پلی یورتان ساخته شده می پردازیم.

 

یکی از ورزش های محبوب و پرطرفدار که از نیمه قرن بیستم به بعد، در میان مردم رواج پیدا کرد، بولینگ است. برای تولید توپ بولینگ از پلی یورتان استفاده شده است. می دانیم که علاوه بر وزن توپ، جنس روکشی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز در بازی بسیار تاثیر گذار است.یکی از نکات مهم در استفاده از پلی یورتان و مشتقات آن مانند ابزار پلی یورتان، این است که کاملا بی خطر بوده و می توانید بدون نگرانی از آن استفاده نموده و نگران سلامتی خود و اطرافیانتان نباشید.این محصول، علاوه بر دوام بالا از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

 

گچبری های مربوط به دور لوستر که طراحهای اولیه آن به وسیله ی گچکار و به شکل گچبری مدرن دستی طراحی و اجرا شده است، از کیفیت بسیار زیادی و طرحهای بزرگ و کوچکی و همین طور متنوعی می باشد. توجه داشته باشید که بکارگیری مدل گچبری سقف در دکوراسیون های داخلی در کنار سایر تجهیزات دکوراتیو، محیطی بسیار زیبا و خاصی را به وجود می آورد.

 

یکی از دیگر از مدل های گچبری سقف به سبک مدرن، استفاده از گچبری های کناره های سقف می باشد که به آن گچبری گلویی نیز می گویند. بهتر است این گچبری را با گچبری دور لوستر برای سقف های خانه ها استقاده شود تا فضا زیبا تر شود.

 

 

 

کاربرد پلی یورتان در ورزش

همان طور که ابزار پلی یورتان سبب تغییرات بزرگی در صنعت ساختمان سازی گردید، در دیگر زمینه ها هم با استفاده از آن، شاهد پیشرفت زیادی بوده ایم.یکی از این حوزه ها، ورزش موج سواری می باشد. امروزه برای ساخت تخته های موج سواری به سبک مدرن، از پلی یورتان استفاده می گردد. تخته هایی که از این متریال ساخته می شوند، در نهایت بسیار محکم و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. همچنین در قیاس با نمونه های چوبی، دارای قیمت پایین تری می باشند. از دیگر کاربردهای مهم این ماده، استفاده از آن در قطارهای شهربازی می باشد. به منظور حفظ امنیت کسانی که برای تجربه هیجان و شادی، به شهربازی می آیند چرخ های قطار بازیگاه، از پلی یورتان ساخته شده است.بنابراین بسیار بادوام و محکم و قابل اطمینان می باشد.

 

در ساختمان سازی، علاوه بر ابزار پلی یورتان در تزئینات سقف و دیوار و … به منظور عایق کاری لوله ها و پنجره نیز از این محصول استفاده می گردد. به لطف عایق پلی یورتان، تا حدود 30 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و می توان از هدررفت انرژی پیشگیری نمود.

 

همچنین تولید توپ فوتبال هم با استفاده از پلی یورتان می باشد. سه ویژگی مهم توپ فوتبال : سبک بودن، مقاومت بالا و پرتاب پایدار است که این ماده، تمام این مولفه های مهم را دارا می باشد.در پوشاک نیز برای تولید شلوارهای جین، پوشش پلی یورتان را به کار می برند تا کمی خاصیت کشسانی را در آن ایجاد نماید.

 

بنابراین بهتر است برای زیبا تر شدن دکوراسیون داخیل خانه هایتان از گچبری سقف و گچبری پیش ساخته دور لوستر استفاده کنید. البته طرح ها و مدل های گچبری دور لوستر نسبت به قدیم بسیار زیباتر و مدرن تر شده است و شما می توانید از بین مدل ها و طراح های بسیار زیاد آن؛ یکی را به دلخواه برای سقف خانه ی خود انتخاب کنید.

 

البته کاربردهای پلی یورتان فقط در حوزه صنعت و ساختمان و… خلاصه نمی شود. بلکه در حیطه پزشکی و سلامت نیز کمک زیادی به انسان ها نموده است. به عنوان مثال در ساخت بانداژ برای التیام زخم نیز از این ماده استفاده می گردد. در واقع غشاء پلی یورتان برای بهبود سریع تر زخم، محیطی مرطوب ایجاد می کند که در نهایت کمک زیادی به ترمیم آن می نماید بنابراین همان طور که دیدید پلی یورتان و دیگر مشتقات آن مانند عایق و یا ابزار پلی یورتان دارای کاربردهای گسترده ای در زندگی روزمره ما می باشد.

 

منبع : گچبری پیش ساخته تکناز



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

6 ابزار مهم و کاربردی برای ابزار پیش ساخته پلی یورتان

 

 

 

می دانیم که برای انجام هر کاری، داشتن ابزارهای مخصوص بسیار مهم است. گچبری سقف یا دیوار و سایر بخش های یک ساختمان هم علاوه بر گچکار متبحر و با تجربه، نیازمند ابزارهای حرفه ای می باشد؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است با وجود صرف وقت و انرژی زیاد گچکار، اجرای پروژه با مشکل مواجه شده و در نهایت از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد.

 

 

 

بنابراین لازم است در اموری مثل گچکاری ساختمان که جزئیات کار به خوبی در معرض دید همگان قرار دارد، علاوه بر دقت بالا در انتخاب گچکار متخصص و با تجربه، ابزار و وسایل مورد نیاز هم به درستی انتخاب گردد.

 

همان طور که گفتیم گچکاری و گچبری سقف و قسمت های مختلف یک بنا، امری تخصصی بوده و گچکار برای ارائه بهترین خدمات در این زمینه، نیازمند ابزارهای لازم می باشد.بنابراین آشنایی با این ابزار ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم. ابتدا باید بدانیم که گچبری مدرن به سه شکل صورت می گیرد: طرح های سطحی و زمینه ای که در آن تمامی طرح ها علاوه بر نظم خاصی که دارند، به صورت تکه ای در قسمت زیرین طرح دیگر قرار می گیرند.کاربرد آن بیشتر در تزئینات سقف و دیوارها و همچنین برای قاب های گچی آماده می باشد.

 

طرح های حاشیه ای نوع دیگری از اجرای گچبری مدرن برای گچبری سقف و یا محیط پیرامون راه پله و نقاط گوشه و کنار در مکان های مختلف می باشد. در این نوع گچبری، طرح ها به شکل منظم و یکپارچه می باشد.نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم، این است که در گچبری مدرن برای انجام تزئینات مختلف، از کناف و رابیتس استفاده می شود.رابیتس ورقه های فلزی به شکل دایره ای یا مربع و لوزی می باشد که در گچکاری سقف و یا سیمان کاری مورد استفاده قرار می گیرد.کناف هم صفحه روکش دار گچی می باشد که به دلیل سبک بودن و دیگر مزایا در بازسازی ساختمان ها کاربرد زیادی دارد.

 

 

 

انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان

 

 

 

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان آشنا کنیم. در بخش اول دو مورد از این مدل ها را برای شما شرح دادبم، حال به مابقی انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان قیمت می پردازیم.

 

 

 

مهمترین ابزار های گچبری

 

 

 

اولین ابزاری که برای گچبری سقف و قسمت های دیگر یک ساختمان به آن نیاز دارید، ماله می باشد. هنگام خرید این ابزار به لبه های آن دقت نمایید و اطمینان حاصل کنید که تیز و برنده نباشد؛ چرا که ممکن است هنگام کار با آن، دستتان آسیب ببیند. انواع ماله در بازار وجود دارد که هر کدام دارای کاربردهای مختلفی می باشد.دسته ای به منظور لکه گیری و دسته ای دیگر برای گچکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

ابزار مهم دیگر، استانبولی است که به ظرفی گفته می شود که مصالح مورد نیاز گچکار در آن مخلوط می گردد.توجه نمایید که پس از پایان کار، حتما استانبولی را بشویید چرا که پاک کردن مصالحی مثل سیمان از داخل آن بعد از گذشت چند روز، به سختی صورت می گیرد.

 

 

 

برای اینکه گچکار برای گچبری سقف و دیوار و بخش های دیگر یک ساختمان، بتواند به صورت ماهرانه یک اثر هنری خلق نماید، به دم بر نیازمند است. این ابزار مانند چاقو می باشد و البته فقط قسمت نوک آن تیز می باشد و کمک می کند تا گچ بریده شود.

 

 

 

بومخوار هم به منظور تمیز نمودن زمینه بوم، مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد طرح های گل و برگ و حالت دهی و ترمیم در گچبری هم از ابزار نقالی استفاده می گردد. به منظور ایجاد طرح هایی مثل برگ و یا ایجاد شکل قاشقی در مکان های مختلف هم از قلم بوم گیر استفاده می گردد.

 

وردنگی هم از دیگر ابزار های کاربردی در گچبری سقف و سایر بخش ها می باشد که برای برش بخش هایی که گرته شده به گچبر کمک می کند تا قبل از هر اقدامی آن را خط کشی نماید.

 

 

 

3. ابزار تخت و ابزار قاب سازی

 

 

 

یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین ابزار های پلی یورتان پیش ساخته، ابزار های تخت و قابسازی می باشد. ابزار تخت و قابسازی این امکان را دارد که در تنوع بسیاری بالایی تولید شود. در این نوع می توان انواع سبک های معماری را برای به وجود آوردن حواشی طرح دار سقفی، قاب بندی های گوناگون و کمربندهای دیواری و همین طور هزاره سازی ها و تونیک سازی ها استفاده کرد. وجود این موارد باعث شده است که این نوع ابزار پلی یورتان بسیار مورد توجه واقع شود.

 

 

 

البته ناگفته نماند که دلیل اصلی استفاده ی زیاد طراحان از ابزار های تخت و قاب سازی پلی یورتان پیش ساخته این است که این ابزار مقاومت بسیار بالایی در مقابل آسیب های ناشی از برخورد ها و ضربه ها دارد. علاوه بر این مورد وجود تنوع بالای این محصول موجب شده است که دست طراحان برای ایجاد هر طرح و مدلی باز باشد.

 

 

 

همچنین استفاده از این ابزار سرعت اجرای پروژه ها را بالاتر می برد و میزان کم آلودگی آن در حین اجرای طرح ها؛ موجب شده است که به یکی از بهترین و بی نظیر ترین و کاربردی ترین موارد برای بازسازی های جزئی دکوراسیون داخلی تبدیل شود. اما بدانید از نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان روی دیوار یا سقف که کاربرد دارد.

 

 

 

از دیگر ویژگی های ابزار های قاب سازی پلی یورتان این است که در ابعاد مختلف برای هر محیطی قابلیت اجرا دارد. و همین طور به دلیل داشتن طرح های بسیار متنوع، دامنه طراحی را برای طراح بسیار گسترده کرده است. یکی از اصلی ترین دغدغه های طراحان انتخاب ابزاری مناسب برای محیط های کرو می باشد. بنابراین با در نظر گرفتن توانایی های مختلف ابزار پیش ساخته پلی یورتان مثل قابلیت خم پذیری، می تواند گزینه ی بسیار مناسب برای محیط های خمدار و کرو می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

4. سر ستون گرد و تخت

 

 

 

یکی دیگر از انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان، سر ستون ها می باشند. به کار گیری سرستون های کلاسیک در محیط های داخل ساختمان یا در فضاهای بیرونی، یکی از موارد جدا ناپذیر برای بیشتر طراحان می باشد. ابزار سر ستون پیش ساخته پلی یورتان با داشتن توانایی بعد و طرح بر روی ستون به آسانی توانسته است دغدغه ی قدیمی را بر طرف کند.

 

 

 

استفاده از ستون های گچی به دلیل قابل دسترس بودن و آسیب دیدن بر اثر برخورد در بلند مدت، انتخاب مناسبی نمی باشند. به دلیل همین موارد برخی از طراحان را مجبور به استفاده از سنگ می کند. اما با توجه به اینکه استفاده از سنگ موجب می شود در ایجاد طرح های دلخواه محدودیت به وجود بیاید؛ و دیگر قابلیت رنگ آمیزی وجود نداشته باشد؛ طراحان از این ستون ها برای فضاهای داخلی استفاده نمی کنند.

 

 

 

با تولید ستون ها و سر ستون های پیش ساخته ی پلی یورتان، تمام این مشکلات و عیب ها برطرف شده اند؛ زیرا که این محصول توانسته است همه ی این معایب را پوشش دهد و با سبک ها و طرح های زیبایی که دارد؛ بهترین گزینه برای پروژه های لوکس طراحی دکوراسیون داخلی شود.

 

 

 

از دیگر ویژگی های این ابزار پیش ساخته پلی یورتان می توان به این موارد اشاره کرد: وزن کم و قابلیت حمل آسان، سرعت بالا در اجرا، توانایی تغییر در هر ارتفاعی، اجرای بی نقض و مقاومت بالا در برابر ضربه. همین موارد موجب شده است که این محصول به یکی از بی رغیب ترین و محبوب ترین ابزار پیش ساخته تبدیل کند.

 

 

 

راههای ارتباطی برای سفارش از دکارت استور

 

اتوبان صدر شرقی خیابان قلندری جنوبی کوچه دهم پلاک ۱ واحد ۸

 

شماره تماس ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۴ ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۶ ۰۹۱۲-۵۱۹۰۹۸۲

 

 

 

منبع: ابزار پیش ساخته پلی یورتان جام جم آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان



برای زیباتر شدن کرکره برقی ها در محل زندگی یا محل کار، بهتر است یکی از انواع رنگ ها را برای کرکره انتخاب کنید. کرکره ای زیباتر می شود که از یک رنگ زیبا یا از ترکیب چند رنگ زیبا ساخته شده باشد. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.


رنگ های استاندارد کرکره برقی

در بازار رنگ های استاندارد مختلفی برای کرکره برقی ها وجود دارد. چنانچه شما دوست ندارید کرکره برقی یک رنگی داشته باشید، می توانید ترکیبی از دو رنگ مختلف را باهم سفارش دهید. رنگ های استاندارد موجود برای کرکره برقی رنگی سفید، نقره ای و قهوه ای هستند.

ممکن است تا اینجای مطلب سوالی ذهن شما را به خود درگیر کند و آن این باشد که: آیا تمام متعلقات کرکره برقی رنگی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر. زیرا تمام اجزای اصلی مثل موتور، ریل و لوله ها رنگی نیستند و تنها تیغه های کرکره برقی پارکینگ هستند که در رنگ های متنوع وجود دارند. بهتر است بدانید که رنگ های اصلی تیغه ها سفید یا نقره ای می باشند. اما در صورتی که شما رنگ خاصی را مد نظر داشته باشید، آن را سفارش می دهید. طی مدت 2 الی 3 روز کاری رنگ آمیزی شده و آماده تحویل می شود.

به طور معمول در خانه ها و کسب و کار ها از کرکره برقی سفید استفاده می کنند؛ اما برخی از ساختمان ها که به سبک مدرن طراحی و ساخته شده اند از کرکره برقی تمام مشکی نیز استفاده می کنند. که کار را زیبا تر و مدرن تر می کند. برخی دیگر از افراد هستند که برای کرکره برقی پنجره منازل و یا درب ریلی پارکینگ از رنگ های مد نظر خود استفاده می کنند. قیمت کرکره برقی پنجره به عوامل مختلفی بستگی دارد.

رنگ های کرکره برقی را با خانه خود هماهنگ کنید

اصلی ترین موردی که در زمان انتخاب رنگ با قیمت کرکره برقی، باید به آن توجه کرد؛ همخوانی با طراحی منزل شما است. ساده ترین و بهترین روش ممکن برای انجام این کار همخوانی لازم بین کرکره برقی و رنگ داخلی خانه و همین طور رنگ پنجره ها و درب ها می باشد. اگر این موارد در انتخاب کرکره برقی رعایت شود، کرکره ها به یک ویژگی بسیار جذاب تبدیل می شوند.

بهترین رنگ برای کرکره برقی

ممکن است دوست داشته باشید که در این ایجای مطلب بدانید بهترین رنگ موجود که هم بر زیبایی و هم بر کیفیت آن تاثیر می گذارد، چه رنگی می باشد. بهتر است بدانید که بهترین رنگی که برای کرکره برقی وجود دارد که از نظر زیبایی و کیفیت بهترین می باشد؛ رنگ الکتروستاتیک است. کرکره برقی به این رنگ ویژگی های زیادی داردو به طور مثال یکی از ویژگی های آنها این است که با گذشت زمان رنگ و کیفیت خود را از دست نمی دهند. در ادامه شما را با دیگر ویژگی های این رنگ کرکره بیشتر آشنا خواهیم کرد.

این رنگ که فقط در تیغه های کرکره برقی به کار برده می شود به روش های زیر رنگ آمیزی می شود:

اول به شکل پودری در فشاری بالا و به وسیله باد بر روی تیغه های کرکره اسپری می شود.

امیدواریم با خواندن مطلب ​عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.
با اعمال بار الکترواستاتیک به شکل قوی بین تیغه های کرکره برقی و ذرات موجود، نوعی پیوند یونی به وجود می آید. به همین صورت رنگ آمیزی اتفاق می افتد.

بعد از انجام دو مرحله ی قبل تیغه ی رنگ شده با حرارت 200 درجه سانتیگراد در کوره ها قرار می گیرند تا به طور کامل پخته شوند. در واقع این مرحله برای این منظور می باشد که رنگ به درستی بر روی تیغه ها بچسبد و عمر بیشتری داشته باشد.
 
 
منبع : کرکره برقی الکتروحفاظ

 



:: برچسب‌ها: کرکره برقی , کرکره برقی پنجره , الکتروحفاظ ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان




برای اینکه درباره اجرا و نحوه ساخت پله گرد بتنی بدانیم، لازم است که قبل از آن با تعریف راه پله آشنا شویم. در واقع راه پله شامل تعدادی پله و سکو می شود که به واسطه آن، طبقه های مختلف یک ساختمان با هم ارتباط پیدا می کنند. بنابراین ضروری است که به شکل استاندارد و مطابق با اصول ایمنی ساخته شود؛ چرا که در غیر این صورت، افرادی که در یک ساختمان زندگی می کنند برای تردد، دچار مشکل می شوند.

مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن
به طور کلی راه پله، هم می تواند به صورت پله های مستقیم و هم پله گرد طراحی شود. ابتدا لازم است بدانید پله گرد چیست؟
پله گرد از نظر نوع سازه به دو دسته: پله گرد فلزی و بتنی طراحی و اجرا می گردد. بنابراین بر آن شدیم تا به نحوه آرماتوربندی و اجرا و طراحی پله گرد بتنی بپردازیم. یکی از نکات مثبت پله گرد دوبلکس طراحی چرخشی پله ها می باشد که این امر، باعث شده تا فضای کمتری نسبت به راه پله مستقیم، اشغال نماید.

برای آشنایی با ساخت پله گرد بتنی ابتدا باید بدانیم که بتن چیست؟ این محصول طبیعی، چون از انعطاف و دوام بالایی برخوردار است، بنابراین بهترین متریال برای طراحی خانه و فضای ساختمان به شمار می رود؛ چرا که دست طراح را برای ایجاد تنوع و تغییرات بیشتر باز می گذارد.برای اجرای پله گرد دوبلکس بتنی، کف پله ها تغییر شکل می یابد و عرض آن ها در دو سوی راه پله کمی تغییر شکل داده می شود. این پله ها، حول یک ستون که در مرکز قرار داده شده می پیچند.

طراح در پروژه های مسکونی و تجاری، برای تزیین و ساخت پله گرد بتنی، می تواند از کاشی و طرح های سنگی نیز استفاده نماید. از مزیت های دیگر پله گرد بتنی، ظاهر زیبا و چشمگیر، ماندگاری و انعطاف بالای آن در قیاس با پله چوبی یا پله گرد دوبلکس فلزی می باشد.
می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آس استپ در ارتباط باشید.

همچنین از نظر ایمنی، سطح آن غیر لغزش است که این امر، تردد را برای ساکنان یک ساختمان آسان می نماید. پله گرد دوبلکس بتنی دارای مقاومت زیادی در برابر وزن بالا می باشد و کمتر دچار پوسیدگی می گردد. از دیگر مزایای مهم آن این است که شما را از دردسرهای تعمیر و مراقبت های پی در پی، بی نیاز می کند و بسیار به صرفه است.

مراحل مهم اجرا و ساخت پله گرد بتنی
برای ساخت راه پله و سپس ساخت پله گرد بتنی، ابتدا باید بدانیم هدف از طراحی ساختمان چیست؟ و برای چه کاربردی ساخته می شود؟تا بتوانیم تعداد پله ها را تخمین بزنیم. به طور کلی، هرچه ارتفاع پله ها بیشتر شود، از تعدا آن ها کاسته می گردد.
مثلا : در ساختمان مسکونی، ارتفاع پله 16 تا 20 سانتی متر و مجتمع هایی که عمومی هستند، 15 تا 17 سانتی متر در نظر گرفته می شود. قدم بعدی، محاسبه شیب است. عموما میزان شیب استاندارد برای ساخت پله گرد بتنی، 30 درجه می باشد؛ اما بر اساس کاربردی که پله دارد، قابل تغییر است.



در واقع هرچقدر در ساخت پله گرد بتنی، ارتفاع پله کمتر بوده و دارای طول بیشتری باشد، شیب آن کمتر در نظر گرفته می شود.مرحله بعدی، آرماتور بندی است. آرماتور، به انواع مختلف میلگرد گفته می شود که سبب استحکام و مقاومت سازه می گردند. برای آرماتوربندی پی، لازم است که علاوه بر ستون، برای راه پله هم آرماتورهای مورد نیاز طراحی گردد که اصطلاحا «ریشه پله بتنی در پی» نامیده می شود.
شروع طراحی و اجرای پله گرد بتنی، با آرماتوربندی تیر نیم طبقه می باشد که در دو ستون کنار خود قفل می گردند. همچنین بر اساس نقشه اجرایی، لازم است آرماتوربندی رمپ و پاگرد، با سقف هم زمان باشد. سپس می توان به آرماتوربندی راه پله و سقف طبقه های بعد اقدام نمود.
امیدواریم با خواندن این مطلب ​با مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن به خوبی آشنا شده باشید.

مرحله بعدی اجرا و ساخت پله گرد بتنی، قالب بندی است که قبل از انجام آن، محلی که آرماتورها قرار داده شده اند، دوباره بررسی می گردد و برای تخمین میزان تحمل بار نیز، محاسبه صورت می گیرد تا هنگام بتن ریزی، راه پله در برابر بتن و کارکنانی که با آن به مشغول به انجام پروسه کار هستند، دچار مشکل نگردد .
قدم آخر، سنگ کاری است. ابتدا سنگ بغل پله، اجرا می شود چرا که به دیوار متصل است؛ همچنین به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد ها، روی کف پله می باشد باید سنگ آن مقاوم تر از سنگ پیشانی باشد.
 
منبع : پله گرد آس استپ


:: برچسب‌ها: پله گرد , آس استپ ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()