نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 



طراحي و ساخت خانه هاي بتني پيش ساخته قابل حمل با ويژگي اسكان دائم براي اولين بار در ايران از ابتداي سال1393 آغاز شده است .
اساس خانه هاي بتني پيش ساخته بر اين است كه اين خانه ها با اسكلت فلزي و ديوارهاي بتني عايقدار در كارخانه بصورت كيفي و سگمنتال (مدولار) توليد شده و در صورت نياز به هر نقطه از كشور حمل و در سريعترين زمان ممكن نصب مي شوند.

مشخصات و ويژگي هاي خانه هاي بتني پيش ساخته:
  • نفوذ ناپذيري
  • استفاده از مصالح استاندارد
  • اسكلت فلزي مقاوم و مستحكم
  • ديوارهاي بتني عايق
  • امكان اجراي هرگونه نازكاري در كف (سراميك ، سنگ و لمينيت و ...)
  • تاسيسات الكتريكي و مكانيكي توكار
  • قيمت رقابتي با رعايت كليه قوانين مندرج در مباحث مقررات ملي ساختمان
  • مقاوم در برابر زلزله ، طوفان و ضربه




نيازها :

  1. در زمان بروز حوادث طبيعي



همانطور كه ميدانيم كشور ما در يكي از حادثه خيرترين مناطق دنيا قرار گرقته است . وقوع تعداد نسبتا" زيادي زمين لرزه در چند سال اخير در اقصي نقاط كشور نشان دهنده ي نياز براي آمادگي كامل تمامي حوزه ها در برابر اين نوع از حوادث ميباشد.

در زمان بروز حوادث ،تراكم موضوعات مورد نياز براي مديريت بحران، هزينه هاي اقتصادي زيادي را براي دولت بوجود مي آورد .مثلا" در همين زلزله ورزقان در ابتدا چادر، سپس كانكس و نهايتا" خانه هاي اسكلت فلزي ساخته شد (هزينه روي هزينه) همچنين اعزام نيروهاي عمراني به اين مناطق هزينه بر بوده و نياز به ساماندهي وپشتيباني از اين نيروها يك مشكل جديد و اضافي براي مديريت بحران بوجود مي آورد .
خانه هاي بتني پيش ساخته قابل حمل اين ويژگي را دارد كه سريعا به منطقه مورد نظر ارسال و بلافاصله در كوتاهترين زمان ممكن نصب شده، كه در اين صورت نياز به اعزام نيرو و يا حمل مقادير زياد و متنوع انواع مصالح به منطقه بحران زده نمي باشد.

  1. كاربرد در خدمات :


  • گردشگري:

نبود توجيه براي ساخت هتل در بعضي از شهرها و يا گراني خدمات هتل استفاده از خانه هاي اقامتي در شهرهاي توريستي را توجيه پذير مينمايد. خانه هاي بتني پيش ساخته با نفوذ ناپذيري و امنيتي كه دارد بهترين گزينه براي ساخت خانه هاي اقامتي - گردشگري دركشور مي باشد.
  • ارايه خدمات بهداشتي شهري و بين شهري:

كمبود سرويسهاي بهداشتي در اماكن عمومي شهرها و جادههاي بين شهري همواره مشكلاتي را در خصوص خدمات به شهروندان و مسافران بوجود آورده است.
سرويسهاي بهداشتي بتني پيش ساخته قابل حمل علاوه بر استواري و عمر بيشتر در مقايسه با ساير محصولات كانكسي گزينه مناسبي براي بكارگيري اين سرويس ها براي ارايه خدمات بهتر به هموطنان ميباشد.
  • آموزشي و درماني:

بسياري از روستا ها در مناطق دوردست نياز به يك مدرسه يك يا دو كلاسه و يا يك واحد درمانگاه كوچك دارند كه گاها" مشاهده شده بعد از ساخت اين واحدهاي خدماتي ، تعداد دانش آموزان و يا افراد روستا آنقدر كاهش يافته كه واحد احداث شده بدون استفاده بعنوان يك سرمايه هدر رفته ميباشد.
بكارگيري خانه بتنی پیش ساخته در مدارس و درمانگاههاي كوچك بتني پيش ساخته قابل حمل اين امكان را بوجود مي آورد كه در صورت نياز به اين واحدها خيلي سريع به بهره برداري رسيده و در صورت نياز، اين واحدها به مكانهاي ديگر منتقل شوند.
  • اردوگاههاي تفريحي و ورزشي:

معمولا اردو گاه هاي تفريحي ، ورزشي و حتي نظامي بصورت موقت در مناطق طبيعي ساخته شده و بعد از مدتي نياز به جمع آوري پيدا ميكنند.
در صورت استفاده از خانه هاي بتني پيش ساخته بعد از جمع آوري كمترين آسيب به طبيعت و محيط زيست وارد خواهد شد.
  • تجهيز كارگاه :

بيشتر كارگاه هاي عمراني در مناطق سرد و يا خيلي گرم راه اندازي مي شوند .گرم شدن خانه هاي كانكسي در گرما و سرد بودن آن ها در زمستان بيشترين مشكل را براي مهندسان و كارگران پروژه ها ايجاد مي نمايد.
خانه هاي بتني پيش ساخته به راحتي اين مشكل را حل كرده و با بكارگيري اين خانه ها در تجهيز كارگاه پروژه هاي عمراني بستر مناسب تري براي فعاليت راحت تر پرسنل وفعالان بوجود خواهد آورد.



مزيتهاي اصلي خانه هاي بتني پيش ساخته در مقايسه با انواع كانكس :
  • استحكام بالاتر
  • عمر بيشتر
  • نفوذ ناپذيري و امنيت براي كاربران
  • رفتار بسيار مناسبتر در برابر گرما ، سرما و صوت
  • ايستايي و القاي حس يك خانه واقعي به كاربردر مقايسه با كانكس
  • با تمام مزيتهاي اعلام شده قيمت رقابتي اين محصول از مهمترين مزيت هاي اين خانه با ساير خانه هاي كانكسي ميباشد.منبع:خانه بتنی پیش ساخته


:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

1. مقاومت بيشتر در برابر زلزله نسبت به سفال و آجر به علت يکپارچه کردن ساختمان
عدم اتصال مناسب و گير ودار مصالح سنتی به اسکلت ساختمان و همچنين فقدان يكپارچگي و چسبندگي مناسب بين اجزاي تشكيل دهنده ، (فقط ملات بین آنها میباشد ) باعث ميشود که اين نوع از مصالح در برابر زلزله با شدت متوسط به بالا چندان مقاومتی نداشته و به براحتي فرو بريزند .
در حالیکه در روش مبتني بر RICF – دابل پانل- و پانلهای سه بعدی به دلیل گستردگی شبکه فولادی در تمامی اعضا سطوح ، احتمال ایجاد آوار و ریزش های ناشی از جدایش مصالح در بارگذاری های لرزه ای به حداقل ممکن کاهش می یابد به گونه*ای که در حالات حدی نهایی باربری، اجزای گسیخته شده در محل خود باقی می مانند
از طرفی مهمترین نکته ساز ه ای در سیستم های ، تکمیل نیازمندی های اتصالات بعد از نصب پانلها در محل و قبل از بتن پاشی آن ها می باشد که این موضوع موجبات ایجاد ساختاری یکپارچه با اتصالات همگن و مطمئن را فراهم می آورد بنابراین ساختمان*هاي ساخته شده با سيستم دابل پانل دارای ساختار صلب با قابلیت باربری سه بعدی و عملکرد جعبه ای برای تحمل تمامی بارهای ثقلی و جانبی می*باشد. در این ساختار با توجه به یکپارچگی تمامی دیوارهاي دابل و سقف ها و اتصال کلیه زوایا، سازه ای با عملکرد جعبه ای ساخته می شود. به همین دلیل درجات آزادی فعال سیستم به تعداد فزاینده ای افزایش یافته به گونه ای که بر خلاف سیستم های قابی نیروهای ایجاد شده در سیستم به صورت گسترده در نقاط مختلف پخش و شدت آنها به مراتب کاهش می یابد. این موضوع مزایای مختلفی از جمله کاهش مساحت مورد نیاز شالوده، جلوگیری از ایجاد نیروهای بلندشدگی در پای سازه، عدم ایجاد ممان پیچشی مضاعف ، افزایش مفاصل پلاستیک در سازه تا حصول ناپایداری را موجب می شود که این موارد به دلیل یکپارچگی و درجات آزادی فزاینده سیستم می باشد.

2 . تقليل چشم گير زمان اجرای ساختمان و سهولت اجرای سازه
از ديدكارفرمايان ، سرعت بالاي اجراي كار ، آيتمي است كه با مهار تورم و فرار از گران شدن مصالح و دستمزدها در پروژه هاي بزرگ و طولاني و نيز بازگشت سريعتر سرمايه گذاري طي يك سيكل ساخت و فروش، از مزيتي استثنائي برخوردار بوده كه با فرمولهاي اقتصاد كلان ميتوان براي آن معادل ريالي ارزش افزوده را محاسبه نمود.
از خصوصيات بارز سيستم دابل پانل ، سرعت بالاي اجرا، امكان شروع سريع عمليات بدون نياز به صرف زمان براي ساخت قالبهاي بزرگ، قالب برداري، عايق بندی و قابليت استفاده براي دامنه بزرگي از ساختمانسازي سفارشي و تك، تا انبوهسازي، بدون محدوديت در حداقل تعداد واحدها ، مي*باشد.
از طرفی با قرار دادن شبكه هاي ميلگرد به عنوان آرماتور بندي سراسري در داخل دابل پانل ها ، بالاترين درصد پيش ساختگي بدست آمده كه در آن با حذف فعاليتهاي آرماتور بندي و قالب بندي به روش هاي رايج، زمان اجرای ساختمان به طور چشمگیری کاهش میيابد.
از طرف دیگر از آنجا که ديوارهاي دابل عليرغم باربري سازه اي نقش جداکننده فضاهای معماری نیز می باشند، استفاده ا ز سایر جداکننده های غیر باربر به حداقل می رسد. همچنین به دلیل ساخت اعضای نیمه پیش ساخته در کارخانه و حمل و نصب سریع آن، سرعت اجرای کار به نحو قابل توجهی افزایش می یابد.
همچنین كليه سطوح دابل پانل ها با شبكه مفتولي مسلح گرديده ، اجراي انواع سطوح تمام شده مانند گچ و خاك، سفيد كاري، نماي سنگي (تر و خشك) و نماي سيماني با ملات مسلح و با دوام براحتي امكان پذير مي باشد.
از طرفی با توجه به تولید صنعتی دابل پانل و همچنین ظرافت ها و نوع ساخت ، این سیستم ها از نوع اجرای صنعتی ساختمان محسوب می شوند. در این راستا با در نظر گرفتن مدیریت پروژه و فرآیند مهندسی ارزش می توان بهره* وری تولید مسکن را افزایش داد.
3. عايق در مقابل حرارت ، برودت ، رطوبت
ديوارها و سقف هاي بتني به لحاظ جرم و فشردگي بالا و وجود شبكه متراكم ميلگرد در آن از ضريب هدايت حرارتي بالايي برخوردارند و در صورت عدم وجود ايزولاسيون شيميايي مانند قير، رنگ، ايزوگام و يا بتنهاي ويژه و نفوذ ناپذير، از آب بندي كافي در برابر شرايط جوي و آبهاي زيرزميني برخوردار نمي باشند. در روش عايقهاي ماندگار مسلح مهمترين مزیت، عايق بودن دابل پانل ها و سقفها در برابر گرما و سرما و نيز عايق بودن در برابر رطوبت مي باشد. آمار نشان می*دهد حدود 40 درصد مصرف سوخت کشور ما صرف گرمایش و سرمایش در ساختمانها می*گردد،که با گرانی قیمت سوخت و ... اهمیت عایق حرارتی بودن ساختمانها مشخص می گردد. در گذشته نه چندان دور و بخصوص در شهرهای کویری و جنوب کشور و در مناطق سردسیر، برای حفظ حرارت مطلوب ساختمان از دیوارهای قطور آجری یا خشتی استفاده می*کردند و حتی در بسیاری از ساختمانها قطر دیوار به 60 تا 80 سانتیمتر می*رسید و هم چنین در سقفها سعی می گردید تا آنجا که تیر ها جواب میداد ضخامت سقف را با کاه گل اضافه نمایند.
طبق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، بخش ضرائب حرارتی مصالح ، ضریب حرارتی برای سفال عدد 0/1 تا 35/1 و برای عایق پلی استایرن(ماده اصلي بكاررفته در قالب هاي عايق مانداگار) عدد 041/0 تا 047/0 آورده شده است. به عبارتی قابلیت هدایت حرارتی پلی استایرن حدود 3% آجر می*باشد.بنابراین وجود پلی استایرن به ضخامت 10 سانتيمتر در ذات دابل پانل ها باعث بهبود عملکرد حرارتی آن در مقايسه با ساير ديوارهاي اجرا شده با مصالح بنايي مي باشد. .
با استفاده از این سیستم علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در هزینه تأسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای به وجود خواهد آمد.
ضرايب هدايت حرارتي برخي عايق ها و مصالح ساختماني- برگرفته از مبحث 19 مقررات ملي ساختمان:[td]
شرح[/td][td]نوع عایق[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.025[/TD]
[TD]0.041[/TD]
[TD]پشم شیشه[/TD]
[TD]در نمونه های سفید و زرد است.این ماده از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف ریز تولید می شود . این الیاف به صورت رول یا پانل در آمده . پشم شیشه در مقابل آتش مقاوم است . پشم شیشه به راحتی بریده و نصب می شود . براي ديوار خانه هاي مسكوني توصيه نمي شود.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.039[/TD]
[TD]Thermal conductivity
(w/mºk)[/td][td]مصالح ساختمانی و عایق ها[/TD]
[TD]آجر[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی آجر 29 برابرضریب هدایت حرارتی پلی اورتان، 18 برابر ضریب هدایت حرارتی پلی استایرن و 19، برابر ضریب هدایت حرارتی پشم شیشه می باشد از این مقایسه نتیجه می گیریم که آجر نسبت به این عایق ها دارای انتقال حرارت بسیار بالایی است. پس استفاده از عایق ها نسبت به آجر در بهینه سازی مصرف انرژی بسیار موثر بوده و به کاهش اتلاف انرژی که هم اکنون در کشور ما در جایگاه خاصی می باشد کمک به سزایی می کند.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.795[/TD]
[TD]گچ و سیمان[/TD]
[TD]پلی اورتان[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی پلی اورتان 0.035 برابر ضریب هدایت حرارتی آجر و سیمان ، 0.032برابر ضریب هدایت حرارتی ما سه می باشد. با مقایسه میان این دو حالت نیز به نتیجه مشابه می رسیم که این ماده در مقایسه با مصالح سنتی بسیار بهینه در مصرف انرژی می باشد.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.041[/TD]
[TD]پشم شیشه[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی پشم شیشه 0.055 برابر ضریب هدایت حرارتی آجر و سیمان و 0.05 برابر ضریب هدایت حرارتی ما سه می باشد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

4. عايق در مقابل صوت
در یک ساختمان ، میزان صوت انتقالی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیوارهای خارجی بایستی سر و صدای خارج از ساختمان را جذب کرده و مانع عبور آن شوند و همچنین دیوارهای داخلی و سقف*ها باید مانع از انتقال صدا بین اتاق*ها و واحدهای یک آپارتمان شوند .
این مساله به خصوص در شهرهای بزرگ با وجود آلودگیهای شدید صوتی نمود بیشتری پیدا می*کند. معضلی که سالها نسل بشر به آن مبتلاست و باعث بیماری های جسمی و روحی زیادی شده است.
یک دیوار عایق صوتی برای عملکرد مناسب بایستی جرم زیادی داشته باشد تا مانع انتقال صدا شود ولی اینکار باعث افزایش جرم ساختمان و در نتیجه تشدید اثر زلزله می*گردد. ضمن اینکه هزینه اجرای این دیوارها به مراتب بیش از دیوار معمول می*باشد. این مشکل را می*توان با عايقهاي ماندگار مسلح (دابل پانل) حل نمود. 5. مقایسه میان مصالح ساختمانی و عایقها از لحاظ اقتصادی در ساختمان سازی[td]مواد ساختمانی و عایق ها[/TD]
[TD]نتیجه گیری حاصل از این مقایسه[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]860mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]380mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]140mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]45 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]40mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]35mm[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

مطابق مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان و مسكن عايق حرارتي مورد استفاده در مسكن به عايقي اطلاق ميشود كه داري ضرايب هدايت حرارتي w/m.k 065/0 و مقاومت حرارتي مساوي و يا بيشترm².k/w 5/0 باشد
طبق نتايج تاييد شده آزمايشات شركت M2 بر روي پانلهاي دوبل مقاومت حرارتي دابل پانل به ضخامت فوم (5 +5 ) برابر m².k/w 3.15 ميباشد. كه همانطور كه ملاحظه ميشود مقاومت حرارتي اين ديوار 6 برابر ميزان حداقل مجاز ميباشد.
6. مقاوم در برابر آتش سوزی و عدم تصاعد گاز سمی
با پيشرفت صنايع پتروشيمي، ابتدا از پلي اورتان(فوم) به عنوان لايه عايق حرارتي در ديوارهاي ساختمانهاي پيش ساخته و كوچك استفاده شد ولي به علت امكان آتش سوزي و نيز تصاعد گاز مسموم كننده سيانيد هيدروژن، عملاً استفاده از آن به توليد ساندويچ تری دی پانل هاي بكار رفته در ساخت كانكسها، كيوسكها و اطاقكهاي موقت و كارگاهي محدود گرديد.محصول پيشرفته بعدي كه جايگزين آن گرديد پلي استايرن منبسط شده (يونوليت) بوده که در عايقهاي ماندگار مسلح(دابل پانل ها) بکار رفته است. این ماده ابتدا در صنايع بسته بندي كاربرد داشته و با اضافه كردن ماده افزودني تاخير اندازنده آتش (جلوگيري كننده از گسترش شعله ) در مواد اوليه آن، از آنجا كه در فرمولاسيون آن، گاز خفه كننده وجود نداشت، نقش عايق مناسب و سالمي را براي پوسته خارجي بناها را ايفا كرد.
7. وابستگی کمتر به شرايط جوی
استفاده از این سیستم, شرایط بتن* ریزی را آنچنان آسان می*کند که پیشرفت و اجرای عملیات به دمای محیط و شرایط آب و هوايی منطقه مربوط نمی*شود .به عبارتی در دمای بالا, تبخیر و در دمای پائین یخ زدگی به وجود نمی*آید و لذا هیچگونه افزوده ای به بتن اضافه نمی*گردد و همچنین بتن پس از تکمیل این مرحله که به مراتب در مدتی کوتاهتر از موارد مشابه سنتی صورت می*گیرد، سریعاً با مقاومت بالا بعمل آمده و سخت می*گردد.
8.(خلاصه مزيتهاي فني سيستم خانه سازي به روش قالب هاي عايق ماندگار)
- مقاومت چشمگير در برابر زلزله ، طوفان ، سيل و انفجار بدليل يكپارچگي اجزا و اتصالات قوي با گيرودار مناسب. a
: كاهش هزينه هاي بهره برداري. (Saving Energy) صرفه جويي در برابرانرژي - b
- سرعت درعمليات اجرا و كاهش زمان برگشت سرمايه و جلو گيري ازافزايش تعديلات ناشي از تورم. c
- كاهش پرت مصالح و منابع ملي. d
e- عمر بيشتر ساختمان در مقايسه با فريم هاي فلزي در مقابل خوردگي به دليل استفاده از شبكه فولادي گالوانيزه.
- كنترل كيفي دقيقتر قطعات سازه اي در داخل كارخانه.منبع:تری دی پانل


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

1. مقاومت بيشتر در برابر زلزله نسبت به سفال و آجر به علت يکپارچه کردن ساختمان
عدم اتصال مناسب و گير ودار مصالح سنتی به اسکلت ساختمان و همچنين فقدان يكپارچگي و چسبندگي مناسب بين اجزاي تشكيل دهنده ، (فقط ملات بین آنها میباشد ) باعث ميشود که اين نوع از مصالح در برابر زلزله با شدت متوسط به بالا چندان مقاومتی نداشته و به براحتي فرو بريزند .
در حالیکه در روش مبتني بر RICF – دابل پانل- و پانلهای سه بعدی به دلیل گستردگی شبکه فولادی در تمامی اعضا سطوح ، احتمال ایجاد آوار و ریزش های ناشی از جدایش مصالح در بارگذاری های لرزه ای به حداقل ممکن کاهش می یابد به گونه*ای که در حالات حدی نهایی باربری، اجزای گسیخته شده در محل خود باقی می مانند
از طرفی مهمترین نکته ساز ه ای در سیستم های ، تکمیل نیازمندی های اتصالات بعد از نصب پانلها در محل و قبل از بتن پاشی آن ها می باشد که این موضوع موجبات ایجاد ساختاری یکپارچه با اتصالات همگن و مطمئن را فراهم می آورد بنابراین ساختمان*هاي ساخته شده با سيستم دابل پانل دارای ساختار صلب با قابلیت باربری سه بعدی و عملکرد جعبه ای برای تحمل تمامی بارهای ثقلی و جانبی می*باشد. در این ساختار با توجه به یکپارچگی تمامی دیوارهاي دابل و سقف ها و اتصال کلیه زوایا، سازه ای با عملکرد جعبه ای ساخته می شود. به همین دلیل درجات آزادی فعال سیستم به تعداد فزاینده ای افزایش یافته به گونه ای که بر خلاف سیستم های قابی نیروهای ایجاد شده در سیستم به صورت گسترده در نقاط مختلف پخش و شدت آنها به مراتب کاهش می یابد. این موضوع مزایای مختلفی از جمله کاهش مساحت مورد نیاز شالوده، جلوگیری از ایجاد نیروهای بلندشدگی در پای سازه، عدم ایجاد ممان پیچشی مضاعف ، افزایش مفاصل پلاستیک در سازه تا حصول ناپایداری را موجب می شود که این موارد به دلیل یکپارچگی و درجات آزادی فزاینده سیستم می باشد.

2 . تقليل چشم گير زمان اجرای ساختمان و سهولت اجرای سازه
از ديدكارفرمايان ، سرعت بالاي اجراي كار ، آيتمي است كه با مهار تورم و فرار از گران شدن مصالح و دستمزدها در پروژه هاي بزرگ و طولاني و نيز بازگشت سريعتر سرمايه گذاري طي يك سيكل ساخت و فروش، از مزيتي استثنائي برخوردار بوده كه با فرمولهاي اقتصاد كلان ميتوان براي آن معادل ريالي ارزش افزوده را محاسبه نمود.
از خصوصيات بارز سيستم دابل پانل ، سرعت بالاي اجرا، امكان شروع سريع عمليات بدون نياز به صرف زمان براي ساخت قالبهاي بزرگ، قالب برداري، عايق بندی و قابليت استفاده براي دامنه بزرگي از ساختمانسازي سفارشي و تك، تا انبوهسازي، بدون محدوديت در حداقل تعداد واحدها ، مي*باشد.
از طرفی با قرار دادن شبكه هاي ميلگرد به عنوان آرماتور بندي سراسري در داخل دابل پانل ها ، بالاترين درصد پيش ساختگي بدست آمده كه در آن با حذف فعاليتهاي آرماتور بندي و قالب بندي به روش هاي رايج، زمان اجرای ساختمان به طور چشمگیری کاهش میيابد.
از طرف دیگر از آنجا که ديوارهاي دابل عليرغم باربري سازه اي نقش جداکننده فضاهای معماری نیز می باشند، استفاده ا ز سایر جداکننده های غیر باربر به حداقل می رسد. همچنین به دلیل ساخت اعضای نیمه پیش ساخته در کارخانه و حمل و نصب سریع آن، سرعت اجرای کار به نحو قابل توجهی افزایش می یابد.
همچنین كليه سطوح دابل پانل ها با شبكه مفتولي مسلح گرديده ، اجراي انواع سطوح تمام شده مانند گچ و خاك، سفيد كاري، نماي سنگي (تر و خشك) و نماي سيماني با ملات مسلح و با دوام براحتي امكان پذير مي باشد.
از طرفی با توجه به تولید صنعتی دابل پانل و همچنین ظرافت ها و نوع ساخت ، این سیستم ها از نوع اجرای صنعتی ساختمان محسوب می شوند. در این راستا با در نظر گرفتن مدیریت پروژه و فرآیند مهندسی ارزش می توان بهره* وری تولید مسکن را افزایش داد.
3. عايق در مقابل حرارت ، برودت ، رطوبت
ديوارها و سقف هاي بتني به لحاظ جرم و فشردگي بالا و وجود شبكه متراكم ميلگرد در آن از ضريب هدايت حرارتي بالايي برخوردارند و در صورت عدم وجود ايزولاسيون شيميايي مانند قير، رنگ، ايزوگام و يا بتنهاي ويژه و نفوذ ناپذير، از آب بندي كافي در برابر شرايط جوي و آبهاي زيرزميني برخوردار نمي باشند. در روش عايقهاي ماندگار مسلح مهمترين مزیت، عايق بودن دابل پانل ها و سقفها در برابر گرما و سرما و نيز عايق بودن در برابر رطوبت مي باشد. آمار نشان می*دهد حدود 40 درصد مصرف سوخت کشور ما صرف گرمایش و سرمایش در ساختمانها می*گردد،که با گرانی قیمت سوخت و ... اهمیت عایق حرارتی بودن ساختمانها مشخص می گردد. در گذشته نه چندان دور و بخصوص در شهرهای کویری و جنوب کشور و در مناطق سردسیر، برای حفظ حرارت مطلوب ساختمان از دیوارهای قطور آجری یا خشتی استفاده می*کردند و حتی در بسیاری از ساختمانها قطر دیوار به 60 تا 80 سانتیمتر می*رسید و هم چنین در سقفها سعی می گردید تا آنجا که تیر ها جواب میداد ضخامت سقف را با کاه گل اضافه نمایند.
طبق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، بخش ضرائب حرارتی مصالح ، ضریب حرارتی برای سفال عدد 0/1 تا 35/1 و برای عایق پلی استایرن(ماده اصلي بكاررفته در قالب هاي عايق مانداگار) عدد 041/0 تا 047/0 آورده شده است. به عبارتی قابلیت هدایت حرارتی پلی استایرن حدود 3% آجر می*باشد.بنابراین وجود پلی استایرن به ضخامت 10 سانتيمتر در ذات دابل پانل ها باعث بهبود عملکرد حرارتی آن در مقايسه با ساير ديوارهاي اجرا شده با مصالح بنايي مي باشد. .
با استفاده از این سیستم علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در هزینه تأسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای به وجود خواهد آمد.
ضرايب هدايت حرارتي برخي عايق ها و مصالح ساختماني- برگرفته از مبحث 19 مقررات ملي ساختمان:[td]
شرح[/td][td]نوع عایق[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.025[/TD]
[TD]0.041[/TD]
[TD]پشم شیشه[/TD]
[TD]در نمونه های سفید و زرد است.این ماده از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف ریز تولید می شود . این الیاف به صورت رول یا پانل در آمده . پشم شیشه در مقابل آتش مقاوم است . پشم شیشه به راحتی بریده و نصب می شود . براي ديوار خانه هاي مسكوني توصيه نمي شود.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.039[/TD]
[TD]Thermal conductivity
(w/mºk)[/td][td]مصالح ساختمانی و عایق ها[/TD]
[TD]آجر[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی آجر 29 برابرضریب هدایت حرارتی پلی اورتان، 18 برابر ضریب هدایت حرارتی پلی استایرن و 19، برابر ضریب هدایت حرارتی پشم شیشه می باشد از این مقایسه نتیجه می گیریم که آجر نسبت به این عایق ها دارای انتقال حرارت بسیار بالایی است. پس استفاده از عایق ها نسبت به آجر در بهینه سازی مصرف انرژی بسیار موثر بوده و به کاهش اتلاف انرژی که هم اکنون در کشور ما در جایگاه خاصی می باشد کمک به سزایی می کند.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.795[/TD]
[TD]گچ و سیمان[/TD]
[TD]پلی اورتان[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی پلی اورتان 0.035 برابر ضریب هدایت حرارتی آجر و سیمان ، 0.032برابر ضریب هدایت حرارتی ما سه می باشد. با مقایسه میان این دو حالت نیز به نتیجه مشابه می رسیم که این ماده در مقایسه با مصالح سنتی بسیار بهینه در مصرف انرژی می باشد.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]0.041[/TD]
[TD]پشم شیشه[/TD]
[TD]ضریب هدایت حرارتی پشم شیشه 0.055 برابر ضریب هدایت حرارتی آجر و سیمان و 0.05 برابر ضریب هدایت حرارتی ما سه می باشد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

4. عايق در مقابل صوت
در یک ساختمان ، میزان صوت انتقالی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیوارهای خارجی بایستی سر و صدای خارج از ساختمان را جذب کرده و مانع عبور آن شوند و همچنین دیوارهای داخلی و سقف*ها باید مانع از انتقال صدا بین اتاق*ها و واحدهای یک آپارتمان شوند .
این مساله به خصوص در شهرهای بزرگ با وجود آلودگیهای شدید صوتی نمود بیشتری پیدا می*کند. معضلی که سالها نسل بشر به آن مبتلاست و باعث بیماری های جسمی و روحی زیادی شده است.
یک دیوار عایق صوتی برای عملکرد مناسب بایستی جرم زیادی داشته باشد تا مانع انتقال صدا شود ولی اینکار باعث افزایش جرم ساختمان و در نتیجه تشدید اثر زلزله می*گردد. ضمن اینکه هزینه اجرای این دیوارها به مراتب بیش از دیوار معمول می*باشد. این مشکل را می*توان با عايقهاي ماندگار مسلح (دابل پانل) حل نمود. 5. مقایسه میان مصالح ساختمانی و عایقها از لحاظ اقتصادی در ساختمان سازی[td]مواد ساختمانی و عایق ها[/TD]
[TD]نتیجه گیری حاصل از این مقایسه[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]860mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]380mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]140mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]45 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]40mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]35mm[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

مطابق مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان و مسكن عايق حرارتي مورد استفاده در مسكن به عايقي اطلاق ميشود كه داري ضرايب هدايت حرارتي w/m.k 065/0 و مقاومت حرارتي مساوي و يا بيشترm².k/w 5/0 باشد
طبق نتايج تاييد شده آزمايشات شركت M2 بر روي پانلهاي دوبل مقاومت حرارتي دابل پانل به ضخامت فوم (5 +5 ) برابر m².k/w 3.15 ميباشد. كه همانطور كه ملاحظه ميشود مقاومت حرارتي اين ديوار 6 برابر ميزان حداقل مجاز ميباشد.
6. مقاوم در برابر آتش سوزی و عدم تصاعد گاز سمی
با پيشرفت صنايع پتروشيمي، ابتدا از پلي اورتان(فوم) به عنوان لايه عايق حرارتي در ديوارهاي ساختمانهاي پيش ساخته و كوچك استفاده شد ولي به علت امكان آتش سوزي و نيز تصاعد گاز مسموم كننده سيانيد هيدروژن، عملاً استفاده از آن به توليد ساندويچ تری دی پانل هاي بكار رفته در ساخت كانكسها، كيوسكها و اطاقكهاي موقت و كارگاهي محدود گرديد.محصول پيشرفته بعدي كه جايگزين آن گرديد پلي استايرن منبسط شده (يونوليت) بوده که در عايقهاي ماندگار مسلح(دابل پانل ها) بکار رفته است. این ماده ابتدا در صنايع بسته بندي كاربرد داشته و با اضافه كردن ماده افزودني تاخير اندازنده آتش (جلوگيري كننده از گسترش شعله ) در مواد اوليه آن، از آنجا كه در فرمولاسيون آن، گاز خفه كننده وجود نداشت، نقش عايق مناسب و سالمي را براي پوسته خارجي بناها را ايفا كرد.
7. وابستگی کمتر به شرايط جوی
استفاده از این سیستم, شرایط بتن* ریزی را آنچنان آسان می*کند که پیشرفت و اجرای عملیات به دمای محیط و شرایط آب و هوايی منطقه مربوط نمی*شود .به عبارتی در دمای بالا, تبخیر و در دمای پائین یخ زدگی به وجود نمی*آید و لذا هیچگونه افزوده ای به بتن اضافه نمی*گردد و همچنین بتن پس از تکمیل این مرحله که به مراتب در مدتی کوتاهتر از موارد مشابه سنتی صورت می*گیرد، سریعاً با مقاومت بالا بعمل آمده و سخت می*گردد.
8.(خلاصه مزيتهاي فني سيستم خانه سازي به روش قالب هاي عايق ماندگار)
- مقاومت چشمگير در برابر زلزله ، طوفان ، سيل و انفجار بدليل يكپارچگي اجزا و اتصالات قوي با گيرودار مناسب. a
: كاهش هزينه هاي بهره برداري. (Saving Energy) صرفه جويي در برابرانرژي - b
- سرعت درعمليات اجرا و كاهش زمان برگشت سرمايه و جلو گيري ازافزايش تعديلات ناشي از تورم. c
- كاهش پرت مصالح و منابع ملي. d
e- عمر بيشتر ساختمان در مقايسه با فريم هاي فلزي در مقابل خوردگي به دليل استفاده از شبكه فولادي گالوانيزه.
- كنترل كيفي دقيقتر قطعات سازه اي در داخل كارخانه.منبع:تری دی پانل


:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 


1- انتقال تكنولوژي

براي ارائه محصولات يا روش*هاي نوين در زمينه صنعتي سازي مسكن ، راه اندازي خط توليد ، به تنهايي كفايت ننموده و انتقال كامل تكنولوژي ، تنها در صورت وجود نظام جامع كنترل كيفي، دسترسي به ضوابط فني كامل و تسلط بر آن همراه با ارائه خدمات مشاوره و اجرا بر اساس ضوابط مزبور براي تبديل كالاي واسطه*اي به كالاي مصرفي ، امكان پذير خواهد بود.
در غير اينصورت انتقال ناقص تكنولوژي*هاي نوين ساختماني، تاثير مثبت و كاملي در سرعت ، كيفيت و ساير مزاياي مورد انتظار از فن آوري نوين نخواهد داشت.
در اين رابطه بايستي عملكرد اعضا و اجزاي ساختمان از تمامي جنبه هاي سازه، معماري، تاسيسات و نازك كاري و از حيث سرعت اجرا، كيفيت، دوام، استحكام، جنبه هاي فني، اقتصادي توليدي و اجرايي مدنظر قرار گيرند.
ضوابط فني كامل و ايده آل بايستي در رابطه با معيارهاي فوق الذكر از نگرش جامع، واضح و قابل استفاده (عملي) برخوردار باشند.
به عنوان مثال در مورد تري دي پانل هاي ديواري غيرباربر، انتخاب ضخامت هسته عايق و فشردگي پلي استايرن بايستي منجر به عايقكاري كافي و موثر در بهينه سازي مصرف حاملهاي انرژي گرديده و علاوه بر آن تري دي پانل ها از استحكام موقت براي حمل و نصب و بتن پاشي و استحكام دائم (پس از اجرا) براي بارهاي موضعي و موردي وارده برخوردار باشند.
انتخاب چگالي كمتر از حد استاندارد (طبق استاندارد شماره 11108 برابر 12 كيلوگرم بر متر مكعب) و تنش تسليم كمتر از ميزان لازم، عملاً موجب لقي ديوار تري دي پانل در حين بتن پاشي و استحكام پايين پس از اجرا مي گردد و اينگونه مشخصات بايستي حتماً در توليد رعايت و تأمين گردند در غير اينصورت براي رسيدن به نازك كاري نهايي ضخامت لايه بتن پاششي يا گچ رويه به چندين سانتي متر بيش از ميزان لازم خواهد رسيد. همچنين در مورد كاربرد پلي استايرن در قالبها يا پانل هاي سقفي، موضوع، فقط عملكرد سازه اي قالب ماندگار نمي باشد بلكه رفتار بلوك به عنوان تكيه گاه دائم لايه نازك كاري زير سقف و مقاومت در برابر حريق از فاكتورهايي است كه با توليد محصولي كامل و مشخصاتي مطلوب مي تواند جلوي خطاي اجرايي و روش غير استاندارد ساختمان سازي را بگيرد. (جلوگيري از وادادگي بلوكهاي با فشردگي كم پس از گذشت زمان بهره برداري كه موجب ايجاد ترك در سقف مي گردد و يا عدم استفاده از اتصال مكانيكي نگهدارنده گچ زير سقفهاي يونوليتي كه در حين آتش سوزي يا سيكلهاي تغييرات حرارتي لايه نازك كاري را رها خواهند نمود)

TQM 2-پياده سازي مديريت فراگير كيفيت

تنها در شركتهاي بزرگ (با تيراژ توليد بالا ) ميتوان نظام جامعي براي كنترل كيفيت تمام مراحل كار، از انتخاب و سفارش مواد اوليه تا كنترل مستمر سلامت و دقت ماشين آلات و روش توليد را پياده نمود.
چرا كه در كارگاههاي توليدي با حجم پايين ،آنچه براي پياده سازي نظام جامع كنترل كيفي لازم است، يعني فضاي كاري براي تجهيزات گسترده آزمايشگاهي وحضور پرسنل با تخصصهاي گوناگون و سرمايه گذاريهاي مربوطه، بلحاظ ايجاد سربار هزينه زياد روي قيمت تمام شده ، امري غير ممكن ميباشد.
بديهي است با نگاهي اجمالي به الفباي مبحث كنترل كيفيت در مهندسي صنايع ، ميتوان دريافت كه وجود ساز و كاري ناقص تر يا خلاصه تر از نظام جامع كنترل كيفي در توليد محصولي مانند تري دي پانل، هيچگونه امكان و كارائي نخواهد داشت.
وجود واحد كنترل كيفي QC كه تنها در خروجي خط توليد ، محصولات نهايي را قبول يا رد نمايد براي محصولي مثل پانل، علاوه بر اينكه عملي نبوده در يك بنگاه اقتصادي، توجيهي نيز نداشته و بدون وجود تجهيزات آزمايشگاهي و ابزارآلات سنجش عددي كميتهاي لازم (كه تشكيل دهنده شروط كيفي كالا ميباشند) اصولاً امكانپذير نميباشند.در امور صنعتي، كيفيت امري تصادفي نيست، بلكه حاصل فكري خوب است، با كار تيمي متخصصين گوناگون، با تلاشي منسجم و مستمر، كه از ابزار و تجهيزات كافي در فضاي كاري نيز برخوردار باشند.

از آنجا كه در محصولات صنعتي، كيفيت، با اندازه گيري كميت پارامترهاي گوناگون سنجيده ميشود، كيفيت مطلوب و اقتصادي، نميتواند براساس بازرسي غير مستمر و فقط بر عهده شخصي (حتي با تجربه) بدون در اختيار داشتن ابزار مخصوص و بكار گيري دائم آنها بدست آيد.
مشاوره و اجرا: شركت وارد كننده تكنولوژي نوين با همكاري مهندسين مشاور، اساتيد دانشگاه و پيمانكاران داراي صلاحيت و سابقه مفيد در طرح و اجراي سيستم انحصاري خود، پس از فروش از لحاظ ارائه راهكار فني و جزئيات اجرايي، نظارت و آموزش و معرفي مجري ذيصلاح، كارفرمايان را براي تبديل محصولات نوين به ساختمان يا المان ساختماني ايده آل ياري خواهد نمود. بديهي است محصولات نوين (اعم از ديوار، سقف و يا ساختمان كامل بر اساس فن*آوري نوين) درصورت ارائه نقشه مناسب و منطبق بر الزامات فني سيستم (از مرحله طرح معماري و رعايت اصول سازه*اي، ارائه جزئيات تلاقيهاي آيتمهاي سازه و تاسيسات) و اجراي مناسب (انتخاب مصالح استاندارد و مكمل مانند بتن با رده مقاومتي و كارآيي مطلوب و در اختيار داشتن ابزار مناسب و كافي براي رسيدن به سازه يا الماني در حد تلورانس هاي مجاز)، عضو يا ساختمان ايده*آلي را تشكيل خواهند داد كه اين امر تنها با همكاري چند جانبه شركت توليد كننده با مشاورين و پيمانكاران قوي و ذيصلاح ميسر خواهد بود.
به عنوان مثال در مورد سازه*هاي پانلي بدون اشراف به دانش فني بتن مسلح ريز دانه (شاتكريت) از مرحله طرح اختلاط، ساخت، انتقال، پاشش، پرداخت و عمل*آوري با ابزار مناسب در كنار جزئيات اجراي بازشوها، نحوه مهار، نازك*كاري مناسب نحوه عبور لوله ها و مسيرهاي تاسيساتي بزرگ و امثالهم ميسر نمي*باشد.منبع:پانل


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

یکی از روش هائی که در مقیاس وسیعی به آن پرداخته شده استفاده از پانل های بتنی پیش ساخته است . از این پانل ها اغلب برای ساخت بلوک های چند طبقه برای اجاره LocalAuthority Tenants استفاده می شده است . در بریتانیا تا قبل از دهه 70 مقادیر زیادی از خانه سازی های ارزان قیمت چند طبقه با سیستم پانل های سنگینHeavy Panel اجرا شدند که از پانل های بتن پیش ساخته که از لبه ها به هم وصل می شوند و یک مکعب Rigid که می تواند بدون یک قاب سازه ای مجزا بایستد تشکیل شده اند.
این پروژه ها تا قبل از فاجعه Ronan Point که در سال 1968 به وقوع پیوست، رواج بسیاری داشت که در نتیجه انفجار به وقوع پیوسته در این فاجعه در یک ساختمان بلند مرتبه پانل های بتنی مانند یک دسته ورق فرو ریختند که به دنبال آن چندین نفر کشته شدند.
خانه سازی با پانل های باربر و غیر باربر :
سیستم ساختمانی پانل های ساندویچی به روش شاتکریت در دهه 80 میلادی به بازار جهانی معرفی شد و در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفت . کشورهای ارائه کننده این سیستم ابتدا در اتریش و ایتالیا بوده است، در سال های بعد ساخت و فروش آن در کشورهایی مانند چین، افغانستان، عراق، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کلمبیا و ایران گسترش یافت .
پانل های سه بعدی برای ساختمان های بسیاری قابل استفاده است، این پانل ها می توانند جایگزین دیوارهای با فریم چوبی، فلزی و دیوارهای ماسونری شوند. همچنین می توان از این پانل ها برای سیستم کف و سقف نیز استفاده کرد. این پانل ها توسط بسیاری از شرکتهای Landscape به جای بلوک های ماسونری نیز به کار برده می شود .
این سیستم بسیار انعطاف پذیر است، هم برای ساخت ساختمان های ساده و هم پروژه های بسیار مشکل قابل استفاده می باشد؛ به علاوه این پانل ها هم زمان هم المان سازه ای هستند و هم محصول نهائی که آماده رنگ می باشد .
در پروژه هایي كه همه مراحلش در كارگاه صورت مي گيرد، Site Based Labour) ) تنها 60-40 % هزینه، مدیریت می شود در حاليكه ساخت و سازهای Off-Site مزیت های فراوانی دارد، ساخت و سرهم کردن ها در یک محیط تمیز توسط متخصصین صورت می گیرد، دورریزها و خطاها کاهش می یابد و تمام شده کار کیفیت بالاتری خواهد داشت و قیمت ساختمان نیز کمتر می شود.
بیشترشکل های جدید ساخت و ساز Off-Site به خانه های شخصی با تراکم کم اختصاص یافته است، در حالی که با کار بر روی آنها، می توان آنها را به خانه های چند طبقه با تراکم بالا تعمیم داد. آپارتمان ها معمولاً در پلان تکرارشونده هستند که این مساله آنها را برای تولید صنعتی مناسب می کند. همچنین فرم های مدولار سرعت برپاسازی ساختمان را زیاد می کنند. ساختمان های نیمه پیش ساخته با صفحات منفرد ساندویچی سقف و دیوار، شامل لایه میانی پلی استایرن و بتن پاششی است. اجزای پانلی شامل یک شبکه خرپایی فضایی متشکل از میلگردهای ساده به قطر کوچک، ورق پلی استایرن و لایه بتن پوشش است. ورق پلی استایرن علاوه بر نقش قالب بندی وظیفه عایق حرارتی، برودتی و صوتی را به عهده دارد. در دو سمت ورق پلی استایرن، بتن ریز دانه ای به ضخانت 4 الی 7 سانتی متر با سیستم بتن پاششی اجرا می شود. میلگردهای مورب شبکه خرپایی که از داخل ورق پلی استایرن عبور داده شده است، دو شبکه فولادی را در جهت طولی پانل به یکدیگر متصل می کند و تشکیل خرپا می دهد. این پانل ها، با ضخامت های مختلف برای تحمل برش و خمش در سقف ها و برای تحمل بار محوری و برش عرضی در صفحه پانل، در دیوارها به کار برده می شوند.

مزایای ساختمان های پانلي در سه بخش معماری، سازه و اقتصاد عبارتند از :
  • با توجه به سهولت نصب قطعات مدت زمان 10 برابر کاهش پیدا می کند.
  • کاهش نیاز به ابزار سنگین در کار که باعث کم شدن میزان کار در سایت می شود.
  • افزایش طول عمر ساختمان.
  • طراحی یکپارچه برای نیروهای وارده که ایمنی ساختمان را به دنبال دارد.
  • شکل پذیری مناسب در برابر زلزله.
  • مقاوم در برابر طوفان تا 225 mph.
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات موذی.
  • صرفه جوئی حدوداً 30% در مصرف سیمان.
  • کاهش جرم ساختمان.
  • فونداسیون سبک تر با توجه به وزن کم تر ساختمان.
  • بی نیاز از اجرای لایه گچ و خاک.
  • بی نیاز از اجرای تیرآهن نعل درگاه برای اجرای بازشوی در و پنجره.
  • بی نیاز از اجرای شاخک اتصال به کلاف بندی فلزی نصب چارچوب بازشوها.
  • بی نیاز از ناودانی برای حرکت مستقل از سازه در حین زلزله.
  • امكان نصب انواع نماهای سنگین به شکل تر، پیش ساخته، چسبی و خشک .
  • امنیت بالا به لحاظ عدم قابلیت تخریب به روش های دستی.
  • استفاده در اجرای دیوار زیرزمین ها و کف و جداره استخرها.
  • لایه عایق و مستحکم زیر سیستم های گرمایش از کف با لوله های چند لایه.

انواع پانل ها:
پانل تک:
محصولی نیمه پیش ساخته است که کاربرد اصلی آن در اجرای دیوار باربر و ساختمان های کوتاه مرتبه می باشد.
پانل پارتیشن (جدا کننده ):
پانل های جدا کننده با برش سینوسی یا کرکره ای برای مصارف غیر سازه ای با مصرف بتن کم تر علاوه بر عایق بودن نقش موثری در سبک سازی اسکلت های معمول ایفا می نماید.
پانل دوبل:
پانل دوجداره از دو پانل ساخته شده است که به گونه ای مناسب با فاصله ای حساب شده از همدیگر به وسیله بست های افقی دوبل به هم متصل شده اند و فضای خالی بین آنها به وسیله بتن پر می شود.
پانل های سقف:
این پانل ها مانند سقف های تیرچه بلوک می باشد و با داشتن شبکه مش در بالا و پایین و عدم نیاز به تیرچه های پیش ساخته از سایر موارد متمایز می شود.
پانل دال دو طرفه:
کاربرد سقف های دال دو طرفه در دهانه های بالا و بارهای سنگین و متمرکز و در سازه های خاص کاربرد دارد.
پانل پله:
سازه این پانل ها عبارت است از تیرهای قالب بسته شیب دار که آرماتورهای آن به سمت پاگرد یا سقف خم خواهند شد.منبع:پانل


:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()