عایق الاستومری رولی
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

عایق الاستومری یک نوع عایق برودتی- حرارتی است که به دلیل بهره مندی از ساختار سلول بسته، ساختاری که در آن هر سلول توسط دیواره های خودش محصور می شود و با سلول های دیگر در ارتباط قرار نخواهد گرفت) مقاومت بالایی در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و گرما دارد. عایق های الاستومری به دلیل وزن سبک و انعطاف پذیری بالا و همچنین به دلیل مقاومت بالای آن ها در برابر سرما و گرما بیشتر در صنایعی مانند خودروسازی و ساخت تاسیسات، مانند عایق بندی کانال های هوا، لوله های سرد و گرم، دیگ های بخار و سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها در دو شکل لوله ای و رولی تولید می شوند که در ادامه به ویژگی های آن ها می پردازیم.

انواع عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری ساده برای استفاده در شرایط اقلیمی و محیطی مختلف، با ضخامت های متفاوت تولید و عرضه می شوند. یکی از مزیت های اصلی عایق رولی، کاربری و نصب آسان در فضاهای داخلی و خارجی تاسیسات است. عایق های رولی جایگزین مناسبی برای انواع فایبرگلاس ها محسوب می شوند چرا که به دلیل بهره گیری از ساختار (سلول بسته) تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری خواهند کرد و طول عمر تاسیسات ساختمانی را افزایش خواهد داد. این عایق ها در دو شکل ساده و روکش دار تولید می شود که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

عایق الاستومری ساده

عایق های ساده یا بدون روکش وزنی بسیار سبکی دارند که معمولا برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع داخلی استفاده می شوند، عایق های رولی ساده از مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ ها، باکتری ها و رسوب مواد شیمیایی و گرد و غبار برخوردار می باشند.

عایق الاستومری روکش‌دار

روکش عایق های الاستومری اغلب از جنس آلومنیوم هستند. عایق های الاستومری روکش دار کاربرد زیادی در عایق کاری لوله های سرد و گرم، مخازن و سیستم های حرارتی و برودتی دارد. روکش این نوع عایق معولا با ضخامت 130 و 230 میکرون و به شکل ساده (غیر مسلح) و مسلح (روکش با الیاف نسوز) تولید و عرضه می شوند. اگر شما عایق را در محیطی نصب می کنید که در معرض نور خورشید است، لازم است از عایق روکش دار استفاده کنید چون در برابر نور خورشید مقاوم می باشند.

منبع:  عایق الاستومری رولی





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: